امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا زنان، پیامبر نشده اند؟

#1
در طول تاریخ در بین ۱۲۴۰۰۰ پیامبر هیچ زنی دیده نمیشود، این امر حتما باید دلیل قانع کننده ای داشته باشد که حتی یک زن در میان این پیامبران موجود نمیباشد.
اما در اینجا یک سوالی مطرح است آن هم اینکه آیا از دیدگاه شما زن و مرد باید مسئولیتهایشان برابر باشد. اگر احساسی به این موضوع نگاه کنیم میگوییم بله باید بر عهده مرد، مسئولیتهای مخصوص بانوان قرار داده شود و بر عهده بانوان مسئولیت آقایان قرار گیرد. یعنی یک زن مجبور باشد برود کار کند خرج زندگی همسر و فرزندش را در بیاورد یا مجبور باشد با توجه به ظرافت های جسمی اش کارهای سخت و مشکل انجام دهد. ولی اگر عقلانی نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم که اگر قرار باشد زن و مرد دارای مسئولیتهای یکسان باشند پس خصلت و صفتهایشان هم باید یکسان باشد، بنابراین حکمت دو جنس آفریده شدن انسانها زیر سوال میرود یعنی زن= مرد میشود.

از سوی دیگر، اگر درباره دلیل فرستاده شدن پیامبران از جانب خداوند بررسی شود به این نتیجه میرسیم که این مسئولیت که یک کار اجرایی است برای معرفی خداوند و دین بوده است. پس یک پیامبر باید بتواند در شرایط مختلف (جنگ و صلح) میان گروه ها و به مکانهای مختلف برود و مردمانی را که تاکنون بویی از دین و مذهب نبرده اند دعوت به حرکت به سوی خدا کند. حال با توجه به اینکه مردمانی که پیامبران با آنها در ارتباط بودند بهترینشان و مدرن ترینشان در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله بوده است یعنی عرب جاهلیت، که آن هم شما میدانید که این اعراب جاهلیت معروف به چه اعمال زشتی بوده اند، آیا این محبت خدا نیست که این مسئولیت سخت و خشن را بر عهده زن که ظریف است قرار نداده است؟

به نظر میرسد نویسنده یک کتاب علمی نباید در کتابش مطالب عاشقانه و شاعرانه مطرح کند، همچنین نویسنده یک کتاب رمان و عاشقانه نباید در کتابش مطالب صد در صد علمی و دقیق را مطرح کند، بلکه متن هر کتاب باید متناسب با موضوع آن کتاب نوشته شود، بر عهده زن و مرد هم باید متناسب با خصلتهایشان مسئولیت گذاشته شود.

اما نکته ای که برخی از ما به آن اعتقاد داریم این است که اگر پیامبر زن نداریم به این علت است که خداوند مردها را بیشتر از زنها قبول دارد: همانطور که در بالا بیان شد، ندادن این مسئولیت چیزی جز محبت باری تعالی به بانوان نبوده است، یعنی از آنجایی که خداوند متعال به اندازه وسع هر انسانی از او انتظار دارد (لا یُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها:بقره/۲۸۶). پس از زنان هم به اندازه توانایی جسمانی و روحانی آنها انتظار دارد. همچنین احادیث موجود در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها و زنان مقدسی چون حضرت مریم و آسیه و... نشان میدهد که خداوند مهربان ابدا به زن با دیدگاه حقارت نگاه نمیکند. بلکه آنچه در درگاه الهی ارزشمند است رسیدن به تقوای الهی است که امکانات رسیدن به این تقوا برای زن و مرد یکسان است. وَ مَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ:و كسانى كه كارهاى شایسته كنند- چه مرد باشند یا زن- در حالى كه مؤمن باشند، آنان داخل بهشت میشوند.(نساء/۱۲۴)
پاسخ
 سپاس شده توسط نازنین*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
  زنان آخرالزمانی چگونه اند
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
Star مکارم شیرازی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد
Star چه کسی گفته تماشای فوتبال برای زنان حرام است؟/حضور زنان در ورزشگاه اشکالی ندارد
  آیا در میان شاگردان امام باقر و امام صادق علیهما السلام از زنان هم کسی بوده است؟
  آیا حوری بهشتی فقط برای مردان است؟ پس نعمت های بهشتی برای زنان چیست؟
  امتیازات حضرت خدیجه (س) نسبت به سایر همسران پیامبر (ص)
  دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
  حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر (ص) ازدواج کرده بودند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان