امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«بهاران» انيميشني درباره خاطرات «شهيد جهان آرا» + تصاوير

#1
«بهاران» انيميشني درباره خاطرات «شهيد جهان آرا» + تصاوير 1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سينماخبر ، حامد حاج ملاعلی کارگردان انیمیشن «بهاران» درباره موضوع این مجموعه توضیح داد: 3 فصل این مجموعه خلاصه‌ای از 3 دهه بعد از انقلاب است. ما در داستان یک دانشمند هسته‌ای داریم که در زمینه کاری‌اش مشغول تحقیق است، این دانشمند ترور می‌شود و زمانی که به کما می‌رود فلش بکی به جوانی او در زمانی که فرمان امام (ره) در جهاد سازندگی منتشر شد، می‌زنیم.

وی افزود: 90 درصد 13 قسمت فصل اول در روستایی که این دانشمند برای آباد کردن به آنجا رفته می‌گذرد. موازی با این قضیه به زمان حال هم می‌پردازیم.

تنها شخصیت واقعی انیمیشن شهید جهان‌آرا است

این کارگردان یادآور شد: فصل دوم نیز درباره دفاع مقدس است و چون کاراکتر ما خرمشهری است با شروع جنگ از روستا به شهر خود می‌رود و در آنجا با محمد جهان آرا آشنا می‌شود.

حاج‌ملاعلی عنوان کرد: تنها کاراکتری که در این انیمیشن برگرفته از یک شخصیت واقعی است شهید جهان آرا است و تمام اتفاقاتی که در خرمشهر می‌افتد برگرفته از خاطرات او است. همچنین زهرا موسوی نویسنده کار در این زمینه با یکی از همرزم‌های شهید جهان آرا مصاحبه کرده است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«بهاران» انيميشني درباره خاطرات «شهيد جهان آرا» + تصاوير 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
 
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
وی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطب این مجموعه انیمیشن گروه نوجوان و جوان است درباره جذابیت‌های «بهاران» برای این گروه مخاطب اظهار کرد: سعی کردیم در کنار موضوع اصلی اتفاقات جدید رخ دهد و برای رسیدن به این هدف از المان‌های خاص استفاده کردیم. ضمن اینکه کاراکتر اصلی شوخ است و در ماجراهایی که در روستا رخ می‌دهد، طنزی نهفته است که به جذابیت این کار کمک می‌کند.

کارگردان «بهاران» یادآور شد: همچنین کار ما ریتم تندی دارد و در آن از تکنیک موشن کپچر استفاده کردیم و نسبت به سایر کاراکترهای انیمشنی که ساخته شده تحرک بیشتری در شخصیت‌ها دیده می‌شود.

کار برای کودک نباید پیچیده باشد

حاج‌ملاعلی که ساخت سریال انیمیشنی «افسانه موزه‌ها» را نیز در کارنامه خود دارد، درباره تفاوت کار برای کودک و خردسال نسبت به جوان و نوجوان اظهار کرد: زمانی که برای کودک کار می‌کنیم داستانمان باید خیلی خلاصه و روان باشد و نمی‌توانیم خیلی در کار پیچیدگی داشته باشیم، خیلی وقت‌ها در کار کردن برای کودک سعی می‌کنیم 3 بعدی کار نکنیم و بیشتر به سمت کات اوت یا 2 بُعدی برویم چون کودک بُعد را خیلی خوب درک نمی‌کند، اما وقتی سن بالاتر می‌رود اتفاقا درک بهتری از این مورد پیدا می‌کند و لذت می‌برد.

این کارگردان درباره اهمیت فیلمنامه در یک اثر انیمیشنی گفت: اساس کار باید داستان باشد، حال اگر اساس مشکل داشته باشد هر چقدر هم که ما روی تکنیک، رنگ و لعاب و کارگردانی کار کنیم. نمی‌توانیم مشکل را پوشش دهیم. شاید خیلی کم بتوانیم بخش‌هایی از کار را جذاب کنیم اما در کل نمی‌توانیم موفق باشیم، در اصل فیلمنامه بر همه موارد غلبه دارد.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
«بهاران» انيميشني درباره خاطرات «شهيد جهان آرا» + تصاوير 1

[color][size][font]
[/font][/size][/color]
وی که علاوه بر انیمیشن سازی در بخش تیزرهای انیمیشنی کار کرده، درباره موفقیت برخی از تیزرهای انیمیشنی از جمله سیاساکتی تصریح کرد: همه گیر شدن سیا ساکتی به این دلیل بود که برای اولین بار چنین اتفاقی می‌افتاد، طنز و فیلمنامه خیلی خوبی هم داشت و کاراکترهایش به شخصیت‌های روزمره‌ای که می‌بینیم نزدیک بود.

«بهاران» عنوان مجموعه انیمیشنی است که با پرداختن به موضوع یک دانشمند هسته‌ای و ترور وی در 39 قسمت 20 دقیقه‌ای (سه اپیزود 13 قسمتی)  به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا ساخته می‌شود و به گفته کارگردانش قرار است اپیزود اول آن در دهه فجر روی آنتن تلویزیون برود.

در حال حاضر حدود 10 قسمت از فصل اول این مجموعه ساخته شده و سایر عوامل سازنده آن عبارتند از زهرا موسوی: نویسنده، الهام ابراهیم: مجری طرح، مهدی متین زاده:  سرپرست انیماتور، ساغر سعادتی، بهداد باقری و حامد صفری : انیماتور سعید محمدی  و عرفان علی محمدی : کامپوزیت، سیاوش ابراهیمی‌: استوری برد، عمار قنبر زاده: سرپرست انیماتور،  یعقوب دهقان و موسی ترابی رندر و مدلساز، سعید فرهنگیان: مدلساز کاراکتر، حسن تبریزی: طراح شخصیت آراد صفار زاده: طراح فضا.
پاسخ
 سپاس شده توسط zeynab00
آگهی
#2
HeartHeartHeartHeartUndecidedUndecided
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مستندی درباره نحوه تکمیل انیمیشن Soul در دوران قرنطینه ساخته می‌شود
  اولین انیمیشن جهان!!
  ۱۲ نکته هیجان‌انگیز درباره «عروس مُرده»
  درباره قسمت دوم فیلم کارتونی «چگونه اژدهای خود را تمرین بدهید»
  پرفروشترين انيميشنهاي هزاره سوم + تصاوير
  درباره «ریو 2»، یکی از پرفروش ترین کارتون های امسال
  کارتون « خاطرات انقلاب » را بهتر بشناسید !
  مقاله اختصاصی مینی کارتون درباره انیمیشن چیست؟
  درباره انیمیشن غارنشینان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان