امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز در باره ی ال کلاسیکو فصل

#1
شنبه (فردا) رئال مادرید و بارسلونا در داربی اسپانیا یا نبرد کلاسیک لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میدان می‌روند.، رئال‌مادرید و بارسلونا فردا در هفته نهم لیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برابر هم به میدان می روند. این اولین ال کلاسیکوی فصل جدید فوتبال اسپانیا است و جذابیت بالایی برای علاقه‌مندان به فوتبال خواهد داشت. دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا هر کدام نماد یک منطقه از اسپانیا هستند و از آغاز پیدایش فوتبال در اسپانیا اختلاف و دشمنی میان آن‌ها آغاز شد. بسیاری معتقدند که جدال‌ دو تیم فراتر از یک بازی فوتبال است.
در دوران دیکتاتوری فرانکو بر تمام نمادها و نشانه‌های فرهنگی و قومیتی مهر بطلان زده شده و دستور داده شد که سخن گفتن به جز زبان اسپانیایی ممنوع شود، این اقدام فرانکو اعتراض اقلیت‌ها و اقوام ساکن در مناطق مختلف اسپانیا را به دنبال داشت. در آن هنگام بود که باشگاه بارسلونا که در منطقه کاتالونیا بود به عنوان نماد اعتراض معرفی شد.

بارسلونا برای کاتالونیایی‌ها بیش از یک باشگاه بود، مانوئل واسکز نویسنده و روزنامه‌نگار صاحب نام اسپانیایی می‌گوید که بهترین راهی که کاتالونیایی‌ها ابراز وجود می‌کردند و مخالفت خود را با حکومت فرانکو اعلام می‌کردند، این بود که به جمع هواداران باشگاه بارسلونا بپیوندند. این برای آن‌ها بهتر از پیوستن به گروه‌های زیر زمینی و مخالف دولت بود. در مقابل به رئال مادرید به عنوان نماد و آیینه تمام نمای دولت تمامیت خواه و فاشیست فرانکو نگاه می‌شد و به تیم پادشاهی شهرت یافته بود. همین مساله باعث شد تا رویارویی‌های دو تیم به نوعی رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد و فراتر از یک بازی فوتبال باشد.

شنبه از ساعت 19:30 دقیقه، دیدار سنتی فوتبال اسپانیا شروع خواهد شد و رئال مادرید و بارسلونا در یک ال‌کلاسیکوی دیگر در سانتیاگو برنابئو مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ 13 ژوئن سال 1943 روی داد که در آن دیدار رئال مادرید با نتیجه‌ی 1-11 بارسلونا را شکست داد. البته این دیدار به پیشنهاد رئال مادرید (به علت خبر ارسال پیغام تهدیدآمیز وزیر کشور ژنرال فرانکو به بازیکنان تیم بارسلونا) از آمار و ارقام نتایج تاریخ ال‌کلاسیکو حذف شد. پس از این دیدار؛ پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو به تاریخ سوم فوریه 1935 برمی‌گردد که در آن دیدار باز هم رئال مادرید با نتیجه‌ی 2-8 بارسلونا را در هم کوبید. بهترین برد بارسلونا نیز تفاوت چندانی با این نتیجه نداشت و آبی‌واناری‌ها در تاریخ 23 سپتامبر 1950 با نتیجه‌ی 2-7 موفق به شکست قوهای سپید مادرید شدند. این دو تیم تاکنون 228 بار بصورت رسمی در مقابل هم صف‌آرایی کردند که از این بین سهم رئال مادرید 91 برد، و سهم بارسلونا 88 پیروزی بوده و 48 بار نیز دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند. در این 228 دیدار رئال 385 گل و بارسلونا 371 گل وارد دروازه‌ی حریف خود کرده‌اند که نشان از جذابیت این دیدار دارد.



آمار بازی‌های قبلی دو تیم به شرح زیر است:

برد رئال مادرید: 91 برد

تساوی‌: 48 تساوی

برد بارسلونا: 88 برد

گل زده رئال مادرید: 385 گل

گل زده بارسلونا : 371 گل

همانند تمام بازیهای بزرگ جهان، حساسیت پیش از بازیِ ال‌کلاسیکو نیز چند روز مانده به این دیدار شروع شد و تا دمیده شدن سوت ابتدایی این دیدار همچنان ادامه خواهد داشت.
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  در باره کشتی کج بیشتر بدانیم
  همه چیز در باره ی کارته
  پیکه: تعویضم درست بود / ممکن بود ال کلاسیکو را از دست بدهم
  شاختار دونتسک 3-4 رئال مادرید؛ کهکشانی ها همچنان درگیر چالش ال کلاسیکو
  کاسیمیرو: بازی با سویا را فراموش کرده ایم / رونالدو در ال کلاسیکو خواهد درخشید
  پزشک آرژانتینی درباره مسی هشدار داد / بازی در ال کلاسیکو می تواند خیلی گران تمام شود
  پیش بازی سویا و رئال مادرید؛ سویا قربانی پیش از ال کلاسیکو؟
  عکس روز / ال کلاسیکو بدون اسطوره ها
  اظهار نظر قلعه نویی در باره تیموریان
  بارسلونا درمان فوری مسی پیش از ال کلاسیکو را تکذیب کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان