امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خبری از واردات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران (+تصویر سند)

#1
Heart 
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران اسناد جدیدی از معاملات دارویی شرکت فرانسوی با وزارت بهداشت را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد. این شرکت نماینده شرکت مریو فرانسه است که فرآورده های خونی آلوده را وارد کشورمان کرده بود.

احمد قویدل در گفتگو با مهر اظهارداشت: کانون هموفیلی ایران در دوره وزارت دکتر لنکرانی اطلاع رسانی کرد که شرکت فرانسوی مریو که عامل آلودگی بیماران هموفیلی به ایدز بوده و نماینده شرکت طی نامه رسمی به وزیر بهداشت وقت ایران دکتر ملک زاده مسئولیت فاجعه را بر عهده گرفته بود، در حال حاضر در مالکیت شرکت "سنوفی اونتیس" فرانسوی است.

وی افزود: این شرکت یکی از 4 شرکت بزرگ دارویی در دنیا محسوب می شود و متاسفانه به رغم اطلاع کامل مسئولین وزارت بهداشت و دیگر مسئولین دولتی از مالکیت این شرکت نسبت به مریو و مسئولیت مدنی آن برای پاسخگویی به فاجعه ای که 200 نفر از هموطنان را قربانی کرده است طرف قراردادهای دارویی است.

قویدل ادامه داد: بر اساس آمار سالنمای دارویی ایران، شرکت سنوفی اونتیس طی 9 ماهه اخیر بالغ بر 675 میلیارد و 951 میلیون و 421 هزار و 300 ریال فقط در 4 قلم دارویی با شرکتهای دارویی ایران معامله انجام داده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: تمامی اطلاعات مربوط به سوابق آلودگی بیماران و مسئولیت شرکت را به نام و صراحتا در 2 برنامه تلویزیونی که دو تن از نمایندگان مجلس و یک قاضی دیوان عدالت اداری حضور داشتند، اطلاع رسانی کردیم.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات را تمامی مسئولین مربوطه دارند، افزود: سئوال ما این است که در شرایطی که مسئولیت حقوقی شرکت سنوفی اونتیس در این ماجرا کاملا روشن است و این شرکت با استفاده از برخی خلاءهای قانونی و تکیه بر قوانین فرانسه تمام تلاش خود را مصروف مرور زمان به این حق ایرانیان دارد، چرا مسئولین وزارت بهداشت فارغ از قوانین جاری که ممکن است همانطور که تاکنون 30 سال است طول کشیده با محدودیت معاملات این شرکت امکان پاسخگویی آن را فراهم نمی آورد.

قویدل در همین ارتباط ادامه داد: آیا شرکتی که در کشور همسایه عراق میلیون دلار بابت آلودگی بیماران هموفیلی عراقی غرامت داده است باید نه تنها از دادن غرامت به ایران خودداری کند بلکه این امکان را داشته باشد که در چنین سطح کلانی از بازار دارویی ایران بهره مند گردد.

وی گفت: بی تردید با مذاکرات مقتدرانه و هوشمندانه می توانیم در چارچوب معاملات جاری حق مسلم ایران را از این شرکت فرانسوی که در کشورمان نماینده اصلی دارد، مطالبه نماییم.


خبری از واردات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران (+تصویر سند) 1


خبری از واردات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران (+تصویر سند) 1


خبری از واردات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران (+تصویر سند) 1


تصویر مربوط به اسناد معاملات دارویی شرکت فرانسوی با شرکتهای ایرانی

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به اشراف کمیسیون اصل نود مجلس بر این پروژه 30 ساله که متاسفانه در سایه اهمال مسئولین و از بین بردن مدارک معتبر امکان حق خواهی برای ایران فراهم نگردیده است، از راههای میسر دیگر که اتفاقا عرف بین المللی است برای این احقاق حق اقدام شود.
خبری از واردات فرآورده‌های خونی آلوده به ایران (+تصویر سند) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط جوجه طلاz
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  تصویر زیبای هابل از یک کهکشان کرکی
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
  تصویر عجیب یک روح در یک عکس دسته جمعی
  ترامپ وسط کنفرانس خبری قهر کرد و رفت!
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
  "دیپلماسی ماسک"، چین به دنبال بهبود تصویر خود
Lightbulb ترسناک ترین سلفی جهان با یک روح +تصویر
  عجیب‌ترین ترس‌های جهان! +تصویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان