امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماسال؛ بهشت گم شده گیلان (+عکس)

#1
همچنین یکی از مناطق دیدنی شهرستان ماسال غارهای آن است، در این شهرستان حدود 17 غار شناسایی شده که بزرگترین و مهمترین آن....


ماسال؛ بهشت گم شده گیلان (+عکس) 1


شهرستان ماسال در گیلان همچون بهشت گم شده ای است که دیدن و تماشایش حتی برای کسانی که سالیان متمادی در آن زندگی کرده اند تازه و تماشایی است. 
این شهرستان دارای جاذبه‌های توریستی و مناظر زیبا و دلپذیر از قبیل جنگل‌های سر به فلک کشیده، درختان تنومند، آبشارهای طبیعی، حیات وحش و مراتع سرسبز است.
"بام سبز ماسال" چشم انداز زیبای شهر ماسال که در یک کیلومتری شهر واقع و این پروژه که در دست مطالعه و اجرا است می‌تواند در آینده نزدیک یکی از بی‌نظیر ترین مناطق گردشگری استان محسوب شود زیرا این منطقه علاوه بر جلگه شهر ماسال بخش‌های از شهرستان‌های صومعه سرا و بندرانزلی با مناظر بسیار زیبا قابل رویت است. 
700 میلیون ریال اعتبار به پروژه بام سبز ماسال اختصاص یافت
در این ارتباط نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: ریاست جمهوری به صورت ویژه برای اجرای پروژه بام سبز ماسال 700 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.
بهمن محمدیاری افزود: بام سبز ماسال، چشم انداز زیبای شهر ماسال که در یک کیلومتری شهر واقع و این پروژه که در دست مطالعه و اجراست، می‌تواند در آینده نزدیک یکی از بی نظیرترین مناطق گردشگری استان محسوب شود. 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماسال؛ بهشت گم شده گیلان (+عکس) 1


وی اظهارداشت: این منطقه علاوه بر جلگه شهر ماسال بخش‌های از شهرستان‌های صومعه سرا و بندرانزلی با مناظر بسیار زیبا قابل رویت است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در ادامه توانمندی گردشگری شهرستان ماسال را بسیار بالا دانست و گفت: ماسال از شرایط طبیعی و بکر مانند جنگل‌های انبوه و چشم اندازی منحصر بفرد برخوردار است که همه ساله در ایام تعطیلات گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان ماسال به دلیل نزدیکی با مرکز استان موقعیت و وضع خوبی به لحاظ گردشگری دارد و در این زمینه طرح‌های زیادی در دست اجرا است.

محمدیاری اجرای طرح گردشگری "بام سبز" ماسال را از مهمترین طرح‌های این شهرستان عنوان کرد و یاد آورشد: این طرح در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار در دست اجرا است. 
بدین ترتیب در این شهرستان تاکنون آبشارهای از قبیل آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی النزه در شاندرمن، آبشارخون با ارتفاع بیش از 15 متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر مشاهده و شناسایی شده است.

آویشو بزرگترین غار ماسال است
همچنین یکی از مناطق دیدنی شهرستان ماسال غارهای آن است، در این شهرستان حدود 17 غار شناسایی شده که بزرگترین و مهمترین آن غار آویشو است.

این غار در 22 کیلومتری شهر ماسال واقع است، این غار با دهانه ای به ارتفاع 15 متر با دهلیزهای به ارتفاع 50 سانتیمتر تا 30 مترتشکیل شده است، در داخل این غار رودخانه ای جریان دارد، چند آبشار نیز در مسیر این غار واقع که ارتفاع آنها از هشت تا 12 متر می‌رسد و بیشتر دارای شیب معکوس است، در داخل غار قندیل‌های آهکی تشکیل شده که بلندی برخی از این قندیل‌ها بیش از یک متر است، طول این غار تا هزار و 700 متر قابل دسترس برای غارنوردان بوده و هنوز قابل استفاده عموم نیست.

غارهای دیگری چون غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی، غار کلچال را می‌توان در این شهرستان نام برد.

"دهکده ییلاقی اولسبلنگاه" از ییلاقات میان کوهی و پر جمعیت و دارای ساختمان‌های مسکونی زیاد با اسکلت چوبی است که اغلب ساکنان آن از شهروندان ماسال هستند که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می‌کنند، این ییلاق در مسیر راه ییلاق به خلخال واقع شده و از دو تالار مهمان پذیر برخوردار است که در تمام فصول سال آماده سرویس دهی به توریست و گردشگران است.

"دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال" دارای یکی از صخره‌های بلند سنگ نوردی کشور است

"دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال" دارای یکی از صخره‌های بلند سنگ نوردی کشور است که اقداماتی برای آماده سازی این دیواره سنگی با هدف استفاده سنگ نوردی در دست اجرا است که با آماده سازی آن سنگ نوردان بتوانند از این مکان استفاده کنند، همچنین وجود رودخانه خروشان در دامنه این صخره که استعداد کایاک سواری در آب‌های خروشان را دارد.

"ارتفاعات آلاله پشته" با توجه به اینکه شهید میزا کوچک خان جنگلی ماسال را به عنوان منطقه امنی در نظر گرفته بود و از این منطقه برای عزیمت به خلخال عبور کرده متاسفانه در ارتفاعات آلاله پشته ماسال بر اثر کولاک و یخبندان به شهادت می‌رسد، با اینکه فقط سنگ یاد بود در محل شهادت نصب شده است، سالانه هزاران نفر از مردم و دوستداران میرزا از آن محل بازدید می‌کنند و احداث بنای یادبود باعث ارج نهادن به آرمانهای شهید بزرگوار و موجب بازدید بیشتر و جذب دوستداران وی خواهد شد.
"پارک ساحلی ماسال" در کنار رودخانه خالکایی قرار دارد که مکانی تفریحی و دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماسال؛ بهشت گم شده گیلان (+عکس) 1


در سفر استانی هیئت دولت دراسفند ماه سال 1385از این مناطق دیدنی سه منطقه شامل بام سبز، اسبه ریسه و دهکده ییلاقی اولسبلنگاه بعنوان مناطق نمونه گردشگری معرفی شده است.

استاندار سابق گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم توسعه گردشگری در ماسال تاکید و اظهار داشت: شهرستان ماسال به دلیل داشتن مواهب طبیعی، آثار تاریخی و اماکن باستانی موقعیت مناسبی برای توسعه گردشگری دارد.

روح الله قهرمانی چابک توسعه گردشگری در منطقه ماسال را یکی از راهها و اهرم‌های توسعه و شکوفایی ذکر کرد و یادآورشد: در این زمینه باید زیرساخت فراهم و بستر لازم برای توسعه و شکوفایی ایجاد شود.

توسعه اکوتوریسم اهرمی‌قوی برای پیشرفت اقتصادی ماسال
وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی فراوان شهرستان ماسال توسعه اکوتوریسم و گردشگری به عنوان اهرمی‌قوی در پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان است.

به هر حال شهرستان ماسال با مساحت 622 کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود 50 هزار نفر در غرب گیلان و در تالش مرکزی قرار دارد، زبان مردم ماسال " تالشی" بازمانده زبان باستانی ایران است.

این شهرستان به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل جنگل‌ها، مراتع و ییلاق‌های باشکوه در زمره محوریت صنعت توریسم و اکوتوریسم دراستان گیلان قرار گرفته است.

ماسال دارای مناطق باستانی و تاریخی بسیاری است که می‌توان به قلعه کول، شهرگاه، گورستان دوره اشکانیان در اسبه ریسه، دره خون، منطقه باستانی خندیله پشت، منطقه ییلاقی درآ، النزه و ساختمان قدیمی‌ خاندان رحیمی ‌در بیتم شاندرمن و ... اشاره کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(..*)


ماسال؛ بهشت گم شده گیلان (+عکس) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط nila-pak
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طبیعت ماسال و اولسبلنگاه
  دیلمان,بکرترین و دست نیافتنی ترین ییلاق سرسبز گیلان
  زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان+تصاویر
  لیلاکوه یک منطقه تورستی زیبای گیلان + تصاویر
  سقالکسار، دریاچه تمیز و زیبای گیلان را ببینید
  بهشت گمشده گرگان ! (عکس)
  ‌تویسرکان، بهشت غرب ایران زمین
  اسالم - خلخال، جاده ای شبیه به بهشت + تصاویر
  تصاویر خلخال، جاده ای شبیه به بهشت
  ◘دره ارغوان ایلامـ ، بهشت رنگ‌ها◘

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان