امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کسی کلید بورسیه بدون امتحان را زد؟

#1
Heart 
رئیس کمیسیون آموزش گفت: آئین‌نامه اعزام دانشجو به خارج بدون امتحان در زمان مدیریت چپ‌ترین وزیر علوم تاریخ بعد از انقلاب تدوین شده است، چگونه آن را به دولت احمدی‌نژاد نسبت می‌دهند؟
به گزارش جهان؛ محمد‌مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در‌ گفت‌وگو با فارس، در مورد اطلاعیه روز گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرونده بورسیه‌های دولت گذشته گفت: این بیانیه نشان داد که میزان تخلفات ادعا شده بسیار کمتر از از آن حدی بود که پیشتر اعلام شده بود.

وی با ابراز تاسف از عملکرد بعضی رسانه‌ها که این آمار را بزرگ جلوه دادند، اظهار داشت: متاسفانه یک پرونده فساد ۳ هزار نفری به نظام آموزشی کشور به ناروا نسبت داده شد و خواهش من از دادستان این است که این موضوع را که در آن با حیثیت افراد بازی شده است پیگیری کنند.

زاهدی نسبت دادن فساد به این بزرگی به کل نظام اداری کشور را بسیار بدتر از افشای نام عده‌ای از دانشجویان عنوان کرد و گفت: خواهش من از قوه قضائیه این است که با همه مقصران این پرونده‌سازی چه حقیقی، چه حقوقی و به خصوص رسانه‌هایی که در این زمینه نقش داشتند برخورد کند و ما نیز در کمیسیون آموزش طبق آئین‌نامه ۲۳۶ داخلی مجلس این موضوع را تا آخر پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر عمل کردن کمیسیون آموزش به وعده خود مبنی بر برخورد با تخلف صورت گرفته در زمینه افشای نام بورسیه‌ها، اظهار داشت: منظور عدم برخورد با معدود تخلفات صورت گرفته در جریان بورسیه‌ها نیست بلکه سوال اینجاست که چرا اینقدر در این پرونده بزرگنمایی شد؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشروح مصاحبه تلویزیونی امروز خود در زمینه بورسیه‌ها، در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس گفت: وزارت علوم در اطلاعیه خود اعلام کرده است که در سال ۸۵ یعنی زمان وزارت بنده آئین‌نامه‌ای به امضای وزیر رسیده است که طبق آن افراد بدون امتحان می‌توانند به خارج از کشور اعزام شوند.

وی در این باره ادامه داد: این آئین‌نامه در زمان دولت اصلاحات و مدیریت چپ‌ترین وزیر علوم تاریخ بعد از انقلاب تدوین و اجرایی شده است و مستندات آن نیز موجود است، پس چگونه آن را به دولت احمدی‌نژاد نسبت می‌دهند؟

زاهدی با ابراز تاسف از بی‌صداقتی وزارت علوم در اطلاعیه خود گفت: ما در اصلاحیه‌ای که در سال ۸۵ نسبت به این آئین‌نامه که از دولت اصلاحات به ما ارث رسیده بود انجام دادیم و مقرر کردیم که صرفاً افراد برجسته علمی یعنی شاگر‌د‌اول‌های کنکور، دارنده مدال‌های المپیاد و تجلیل‌شدگان از سوی بنیاد ملی نخبگان حق اعزام به خارج از کشور بدون امتحان کتبی را دارند.

وی با یادآوری دقت وزارت علوم دولت‌های نهم و دهم در زمینه اعزام دانشجویان به خارج تاکید کرد: در هیچ دوره‌ای این مقدار سختگیری در مورد بورسیه‌ها صورت نگرفته است و هرگز مانند زمان اصلاح‌طلبان بی‌گدار به آب نزدیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد مجدد بی‌تقوایی وزیر علوم در نسبت دادن آئین‌نامه‌ وزارت علوم دولت اصلاحات به وزیر علوم دولت نهم گفت: در جلسه فردا بعد از ظهر کمیسیون آموزش درباره تاریخ جلسه با وزیر پیشنهادی علوم تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
چه کسی کلید بورسیه بدون امتحان را زد؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ♒Oνєя Ɗσѕє♒
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ برگزاری کنکور بدون تغییر ماند!
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
Heart تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست
Heart فعال سیاسی اصولگرا: دولت پیشنهاد بودجه بدون نفت را تحت تاثیر گروه‌های فشار قبول نکر
  تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود
  تحلیل‌گر اسراییلی: ایران بازیگر قهاری است و بدون قاسم سلیمانی هم در منطقه نفوذ دارد
  دراین قبیله رسم است که همه بدون لباس باشند
  کودکی بدون مغز به دنیا آمد و 12 سال زنده ماند!+عکس
  استاندار اصفهان: با دستور وزیر بهداشت، حضور پزشکان بدون مرز در استان منتفی شد
  ماجرای حضور پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان