امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رمزی برای استجابت دعا

#1
در حق دیگران خیلی دعا کنیم؛ زیرا آن ها به خودمان بازمی گردد و رعایت تمامی این موارد و سایر کارها در اجابت دعا نقش موثری دارند و اگر تزکیه نفس داشته باشیم برای اجابت دعا قدم بیشتری برداشته ایم.

صلوات رمز استجابت دعا

بعضی از گناهان باعث می شود که دعاها مستجاب نشود و مثل یک توده ما را در خودشان پیچیده کنند و نگذارند صدای ما به بالا برسد، از جمله این گناهان حق الناس است که اگر بر گردن ما باشد دعا به اجابت نمی رسد و یا اگر پدر و مادر از ما رضایت نداشته باشند دعا مستجاب نمی شود چراکه رضایت آن ها جهت استجابت دعا خیلی مهم است. برای اجابت دعا باید ادب دعا را رعایت کنیم، در متون دینی تاکید شده که با وضو، رو به قبله و در زمان و مکان خاصی که انرژی مثبت به ما می دهد دعا کنیم؛ مثلا در وقت سحر، هنگام اذان، مکان های زیارتی که روح عبادت در آن ها جریان دارد دعا مستجاب می شود.

زنجیرهایی برای استجابت دعا

برای استجابت دعا سلسله زنجیرهایی به هم وصلند که هرکدام به نوبه خود یک حلقه اند که ما را به اجابت نزدیک می کند، اما در روایات داریم که اگر تمامی این شرایط را رعایت کردیم اما دعای ما اجابت نشد دلیلش حکمت است به دلیل رحمانیتی که در ذات خداوند است شاید این دعا به صلاح بنده نبوده و یا شاید خداوند بخواهد از آن بهتر را نصیب بنده اش کند.تاکید شده که در اول و آخر دعا زیاد صلوات بفرستید با ذکر «و عجل فرجهم» زیرا بزرگ ترین دعا، دعا برای فرج است ما با صلوات دعاهایمان را زینت می دهیم. در حق دیگران خیلی دعا کنیم؛ زیرا آن ها به خودمان بازمی گردد و رعایت تمامی این موارد و سایر کارها در اجابت دعا نقش موثری دارند و اگر تزکیه نفس داشته باشیم برای اجابت دعا قدم بیشتری برداشته ایم.

اثرات شگفت انگیز صلوات

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرماید : سزاوارترین مردم به من در روز قیامت آن کس است که در دار دنیا بر من بیشتر صلوات فرستد. و همین حدیث را ترمذی در صحیح خود از ابن مسعود از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم روایت کرده است.و در کتاب جامع الاخیار از آن حضرت منقول است که نزدیکترین مردم در روز قیامت به من در هر موطن آن کس است که بر من بیشتر صلوات فرستاده است، در دار دنیا.و در بعضی از کتب عامّه مذکور است که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: که در روز قیامت اوّل کسی که حلّه بهشت پوشد پدر من ابراهیم علیه السّلام است؛ و کرسی بر طرف راست عرش نهند. و او را بر آن نشانند. و امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله و سلامه علیه در پیش روی من بایستد؛ و تمام امت در عقب سر من بایستند؛ با تفاوت و درجات، و هر بنده که در عقب هر نماز فریضه ده مرتبه بر من و آل من صلوات فرستد او را در نزد من جا دهند.

نظر امام سجاد(ع) درباره صلوات

وجود مبارک امام سجاد علیه السلام حال گنهکار را در سحرهای ماه مبارک رمضان چنین ترسیم می کند؛ عرض می کند: خدایا! من آنچنان نیستم که در برابر تو عِناد بورزم . من مهربانی تو را در دل دارم ، محبّت و صفا و وفای تو را در دل تعبیه کرده ام . طوری که اگر مرا برانی، باز دوست توام . مرا تعذیب کنی، ببندی، باز دوست توام؛ مرا رسوا و مفتضح کنی ، باز دوست توام . مرا بسوزانی، باز دوست توام . چون برای من روشن شده است که در کنار سفره تو نشستم و تو را معصیت کردم.
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
آره مامم م زیاد شنیدیم ولی جوابی ندیدیم Cool
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
The truth of love is living in heaven with you
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نکاتی از استاد فاطمی‌نیا در باب استجابت دعا در شب‌های قدر
  آیا حوری بهشتی فقط برای مردان است؟ پس نعمت های بهشتی برای زنان چیست؟
Rainbow حق الناس مانع استجابت دعاست
Rainbow شرط استجابت دعا چیست ؟
Rainbow 12دستورالعمل برای استجابت دعا
  حق الناس مانع استجابت دعا
  چرا استجابت دعا ممکن است؟
Smile هزینه برای فوتبال واجب است و برای عاشورا اضافه
Smile رمزی برای استجابت دعا
Smile حق الناس مانع استجابت دعاست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان