امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخ امپراطوری روم...!!!!!!

#1
کتاویان، نوه برادر یا خواهر و پسر خوانده ژولیوس سزار، خود را به شکل نظامی مرکزی در طول دوره پر هرج و مرج به دنبال ترور سزار ساخته شده بود. در 43 سال قبل از میلاد در سن بیست سالگی او 1 از 3 اعضای یکی از سه زمامدار روم قدیم دوم، اتحاد سیاسی با مارکوس Lepidus، و مارک آنتونی شد. [1] پروژه ا کتاویان و آنتونی آخرین ترور سزار در 42 سال قبل از میلاد در نبرد شکست داد Philippi، اگر چه بعد از این مرحله، تنش بین این دو شروع به افزایش است. یکی از سه زمامدار روم قدیم در 32 سال قبل از میلاد به پایان رسید، از هم جدا شده توسط جاه طلبی های رقابت از اعضای آن پاره شده در: Lepidus به تبعید و آنتونی، که خود را خود را با عاشق ملکه کلئوپاترا VII مصر در برابرش متحد شده بود، اقدام به خودکشی در 30 سال قبل از میلاد پس از شکست خود در نبرد مجبور Actium (31 پیش از میلاد) توسط ناوگان کتاویان. کتاویان متعاقبا ضمیمه مصر به امپراتوری. [2]
در حال حاضر حاکم تنها از رم، کتاویان اصلاح تمام عیار نظامی، مسائل مالی و سیاسی آغاز شد. مجلس سنا اعطا او قدرت بر انتصاب اعضای آن و بیش از فرمانداران استان است. [3] در انجام این کار، مجلس سنا برای کتاویان ایجاد کرده است آنچه که تبدیل به دفتر امپراتور روم است. در سال 27 قبل از میلاد، پروژه ا کتاویان ساخته شده نشان می دهد از ارائه به انتقال کنترل از بازگشت دولت به مجلس سنا است. [4] مجلس سنا به موقع این پیشنهاد را رد کرد، در اثر تصویب موضع خود را در دولت و نظم سیاسی جدید است. کتاویان شد و سپس با عنوان "آگوستوس" توسط مجلس سنا داده شده است [5] و در زمان عنوان از Princeps یا "شهروند". [3] آگوستوس (به عنوان دانشمندان مدرن معمولا به او مراجعه کنید از این نقطه) موضع رسمی است که او جمهوری ذخیره کرده بود، و قدرت خود را با دقت در داخل حزب جمهوری خواه از اصول قانون اساسی قاب. او به این ترتیب عناوین که رومیان با سلطنت، از قبیل رکس را رد کرد. دیکتاتوری، یک دفتر نظامی در جمهوری زود هنگام به طور معمول پایدار فقط برای شش ماه فصل مبارزات نظامی، زنده شده بود و برای اولین بار توسط Sulla مورد آزار قرار گرفته در اواخر 80S BC و سپس توسط ژولیوس سزار در اواسط 40S، دیکتاتور عنوان شده است به طور رسمی پس از آن منسوخ شده است. به عنوان وارث به تصویب رسید از ژولیوس سزار، آگوستوس سزار به عنوان جزئی از نام او گرفته شده بود، و دست کردن نام به ورثه خود را از سلسله خولیو Claudian. با Vespasian امپراتور برای اولین بار در خارج از سلسله، سزار تکامل یافته از یک نام خانوادگی به یک عنوان رسمی است.
آگوستوس رمان خود و در طول تاریخ منحصر به فرد و موقعیت را از طریق تحکیم قدرت قانون اساسی از ادارات مختلف جمهوری خواه آفریده شده است. او در 23 سال قبل از میلاد consulship خود را کنار گذاشته، اما imperium خود را حفظ کنسولی، منجر به مصالحه دوم میان آگوستوس و مجلس سنا، شناخته شده به عنوان حل و فصل دوم. آگوستوس قدرت از یک تریبون (tribunicia potestas)، اعطا ولی نه به عنوان، اجازه داده است که او را به تماس با هم مجلس سنا و مردم خواهد شد و وضع کسب و کار قبل از آن، وتو عملیات از هر دو مجلس یا سنا بود، بیش از انتخابات ریاست ، و به او حق داد برای اولین بار در هر جلسه به صحبت می کنند. همچنین در مقام tribunician آگوستوس را شامل قدرت معمولا برای روم سایت متعلق به سانسور شد. این شامل حق به نظارت بر اخلاق عمومی و قوانین مورد مداقه قرار به اطمینان حاصل شود آنها در جهت منافع عمومی بود، و همچنین توانایی به نگه سرشماری و تعیین عضویت در مجلس سنا است. هیچ تریبون رم تا به حال این قدرت بود و هیچ سابقه ای در سیستم روم برای تحکیم قدرت تریبون و به یک موقعیت تک سانسور وجود دارد، و نه آگوستوس تا کنون به دفتر سانسور انتخاب. آیا قدرت censorial به عنوان بخشی اقتدار tribunician را به آگوستوس داده، و یا او به سادگی این مسئولیت را به عهده گرفت، یک موضوع بحث است.
در علاوه بر tribunician قدرت، آگوستوس imperium تنها در داخل شهر رم خود اعطا شد و تمام نیروهای مسلح در شهرستان، که قبلا تحت از کنترل prefects، در حال حاضر تحت اقتدار تنها آگوستوس بود. علاوه بر این، آگوستوس imperium proconsulare maius (قدرت بیش از همه proconsuls) اعطا شد، حق دخالت در هر استان و نادیده گرفتن تصمیمات هر فرماندار. با maius imperium، آگوستوس تنها فرد قادر به اعطای یک پیروزی به عمومی موفق، به عنوان او ظاهرا رهبر تمام ارتش روم بود.
مجلس سنا استان در مرزها (که اکثریت قریب به اتفاق سپاه مستقر شدند) به عنوان استان های امپریالیستی دوباره طبقه بندی شده، و کنترل آنها را به آگوستوس داد. استان های صلح آمیز به عنوان استان سنا، اداره آنها در جمهوری توسط اعضای مجلس سنا فرستاده می شود سالانه توسط دولت مرکزی است. [6] از سناتور ها را حتی از مراجعه به روم مصر ممنوع شد، با توجه به ثروت عظیم و تاریخ آن شده بود دوباره مورد مطالعه قرار گرفتند به عنوان یک پایگاه قدرت برای مخالفت با امپراتور جدید. مالیات از استانهای شاهنشاهی رفت و به fiscus، صندوق تجویز توسط افراد انتخاب شده و پاسخگو به آگوستوس. درآمد حاصل از استان سنا ادامه داد: باید به خزانه داری دولت (aerarium)، تحت نظارت مجلس سنا فرستاده شده است.




آگوستوس پریما خاموش
سپاه روم، که 50 بی سابقه ای در تعداد به دلیل جنگ مدنی رسیده بود، به 28 کاهش یافت. سپاه های مختلف، به ویژه کسانی که با وفاداری تردید، به سادگی مرخص شد. سپاه دیگر متحده، یک واقعیت اشاره کرد Gemina عنوان (دوقلو). [7] آگوستوس نیز نه گروه های خاص برای حفظ صلح، با سه، افسر گارد، نگه داشته و در رم در ایتالیا است. کنترل از fiscus فعال آگوستوس برای اطمینان از وفاداری سپاه را از طریق حقوق و مزایای خود را.
آگوستوس فتح Hispania، در حالی که ژنرال تابع گسترش متصرفات روم در آفریقا و آسیای صغیر است. وظیفه نهایی آگوستوس بود، برای اطمینان از یک توالی منظم از قدرت خود است. پسر خوانده اش را تیبریوس Pannonia، دالماتیا، Raetia، را فتح کرد و به طور موقت Germania به امپراتوری، و در نتیجه یک نامزد نخست. در 6 سال قبل از میلاد، آگوستوس اعطا برخی از قدرت خود را به ناپسری خود، [8] و پس از او تیبریوس به عنوان وارث او شناخته شده است. در 13 میلادی، یک قانون است که آگوستوس گسترش به تصویب رسید 'قدرت بیش از استانها به تیبریوس، [9] به طوری که تیبریوس اختیارات قانونی معادل، و مستقل از کسانی که از آگوستوس بود. [9].
تلاش برای تامین امنیت مرزهای امپراتوری بر رودخانه های دانوب و البه، آگوستوس به تهاجم ایلیریا، Moesia دستور داد، و Pannonia (جنوب دانوب)، و Germania به (غرب البه). در همه چیز اول رفت به عنوان برنامه ریزی شده، اما پس از آن فاجعه رخ داد. طوایف Illyrian شورش کردند و تا به حال به خرد است، و سه سپاه کامل تحت فرمان از Publius Quinctilius واروس و کمین در نبرد از جنگل Teutoburg در AD 9 توسط قبایل ژرمن به رهبری Arminius نابود شد. محتاط بودن، آگوستوس امن تمام سرزمین های غرب از راین و خود را با حملات تلافی جویانه قانع شده است. رودخانه راین و دانوب دائمی مرزهای امپراتوری روم در شمال شد.

در 14 AD آگوستوس در سن هفتاد و پنج سالگی درگذشت، امپراتوری به مدت چهل سال حکومت، و به عنوان امپراتور تیبریوس موفق است.
تاریخ امپراطوری روم...!!!!!! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ثروتمندترین فرد تاریخ که بود؟
  یکی از داستان های جالب تاریخ ایران باستان
  اعداد و ارقام در تاریخ قدیم
  وحشتناک‌ترین محاکمه تاریخ ،محاکمه تاریخی یک جسد
  سرداران معروف تاریخ ایران
  عکس های ماندگار تاریخ
  روش های درمانی در طول تاریخ (عکس)
Star حضور زنان قدرتمند در طول تاریخ (عکس)
  تاریخ بیلاخ وحمله‌ مغولان به ایران،سردار دلیر ایران بامشاد
  عجیب ترین انسان‌ها‌ی معروف در طول تاریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان