امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند

#1
در تاریخ هالیوود همواره افرادی بوده اند که در مقطعی تلاش کردند خود را از دنیای هنر جدا کرده و به سیاست نزدیک کنند. در این مقاله سعی شده 5 مورد از مهمترین این افراد که دوران موفقی چه در هالیوود و چه در سیاست داشتند معرفی شوند.

5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند 1

5- شرلی تمپل (Shirley Temple ) :
یکی از مشهورترین بازیگران خردسال هالیوود و ستاره بی چون و چرای نقش های کودکان در دهه ی 30 میلادی یکی از کسانی بود که تصمیم گرفت سینما را کنار گذاشته و وارد سیاست شود. وی در سال 1967 وارد رقابت انتخاباتی کنگره آمریکا شد اما رای نیاورد. با اینحال او بعدها به عنوان سفیر آمریکا در کشورهای غنا و چکسلواکی سابق به فعالیت پرداخت.

5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند 1

4- جورج مورفی (George Murphy) :
وی یکی از مشهورترین رقاصان در آثار موزیکال هالیوود بین سالهای 1930 تا 1952 بود و می شد رد او را تقریباً در هر جایی که موسیقی و پایکوبی انجام می شد یافت. مورفی در سال 1951 نیز اسکاری افتخاری دریافت کرد و پس از آن تصمیم گرفت وارد سیاست شود. او در بین سالهای 1965 تا 1970 به عنوان سناتور نماینده ایالت کالیفرنیا کار خودش را آغاز کرد و تبدیل به یکی از نخستین بازیگران هالیوود شد که به یک پست سیاسی مهم دست پیدا کرده است.

5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند 1

3- کلینت ایستوود ( Clint Eastwood ) : پیرمرد کم اعصاب این روزهای هالیوود اگرچه تمام دوران زندگی اش را در سینما گذرانیده و تقریبا پُستی نمانده که در سینما عهده دار نشده باشد، اما در این میان از سال 1986 به مدت دو سال هم شهردار شهر کارمل از ایالت کالیفرنیا بوده است. دورانی که ظاهرا خیلی به مذاق او خوش نیامد و خیلی سریع پس از گذشت دو سال بار دیگر سر از سینما درآورد.
5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند 1

2- آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger ) : تی 800 معروف سینما نیز از جمله بازیگران مشهور هالیوودی بود که از دوران جوانی علاقه مند به فعالیت سیاسی بود و پیش از آنکه در سال 2003 به فرمانداری ایالت کالیفرنیا دست پیدا کند، در اوایل دهه ی 90 میلادی نیز یکی از مشاوران ستاد انتخاباتی جورج بوشِ پدر بود و پس از آن بین سالهای 1990 تا 1993 رئیس انجمن ورزش و بدنسازی در دولت جورج بوش بود. اما عمده شهرت شوارتزنگر در عرصه سیاست به فرمانداری ایالت کالیفرنیا باز می گردد یعنی دورانی که مردم با استقبال از او عنوان می کردند که وی مانند یک نابودگر با مشکلات مقابله می کند!

5 بازیگر مشهوری که سیاستمدار شدند 1

1- رونالد ریگان (Ronald Reagan ) : رونالد ریگان هرگز در هالیوود یک ستاره تمام عیار نبود و چنانچه حمایت های دوست صمیمی اش یعنی جان وین از او نبود چه بسا خیلی زود از دوران بازیگری محو می شد اما با اینحال ریگان موفق به ایفای نقش در بیش از 75 اثر سینمایی و تلویزیونی شد و پس از آن وارد کنگره شد تا فعالیت های سیاسی خود را آغاز کند. اما ریگان به فعالیت در کنگره بسنده نکرد و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1979 توانست جیمی کارتر که در آن زمان از لحاظ سیاسی بسیار ضعیف شده بود را شکست دهد و 8 سال در کاخ سفید، عهده دار مهمترین پُست سیاسی ایالات متحده آمریکا شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط alllii ، ~ CrAzY HuMaN ~
آگهی
#2
آرنولد تو هم؟
آرنولد چقد پیر شده♣♣
پاسخ
#3
هـــــعی!
خوش به حالشون :|
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
Big Grin کدام بازیگر را میپسندید و دوستش دارید ؟؟
  انتخاب بازیگر اسپانیایی در نقش مادر بری الن در فیلم Flash
  شایعه: جانی دپ بازیگر سریال Addams Family به کارگردانی تیم برتون است
  سه بازیگر جدید برای بازی در نقش‌های اصلی به سریال Willow شبکه دیزنی پیوستند
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  بازیگر احتمالی نقش «ملکه میو» در سریال The Witcher مشخص شد
  بازیگر فیلم RoboCop به جمع بازیگران فصل سوم سریال Jack Ryan پیوست
  بازیگر Hellboy به فیلم Don’t Look Up آدام مک‌ کی پیوست
  ۶ بازیگر جدید به سریال لایو اکشن Cowboy Bebop اضافه شدند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان