امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عمره گران‌تر شد

#1

حداقل قیمت عمره امسال نسبت به دوره گذشته ۱۷۲ هزار تومان افزایش داشته، این در حالی است که مسئولان علت افزایش قیمت را ساخت و سازهایی که در مدینه در حال انجام است، اعلام و تاکید می‌کنند این ماجرا سبب شده تعداد هتل‌ها کم شده و مالکان آن هزینه بیشتری طلب کنند.


به گزارش جام جم، این در حالی است که باید یادآور شد برخی زائران عمره گذشته از خدمات ارائه شده گله داشتند، اما با توجه به این که زائران برای این سفر سال ها انتظار کشیده و پول قابل توجهی نیز پرداخت می کنند، باید تاکید کرد که دست کم مسئولان حج و زیارت باید قبل از اعزام زائران به سرزمین وحی آنها را در جریان جزئیات خدمات ارائه شده در عربستان قرار داده و اطلاع رسانی دقیقی در این باره داشته باشند، زیرا این حق طبیعی زائر است که اطلاعات دقیقی از نحوه اسکان و خورد و خوراک خود داشته باشد.

اولین گروه از زائران عمره ۹۴ ـ ۹۳ سیزدهم آذر از تهران عازم عربستان خواهد شد و با توجه به افزایش قیمت های عمره و ساخت و سازهای انجام شده در مدینه می توان پیش بینی کرد که امسال نیز این احتمال وجود دارد که برخی زائران از نحوه خدمات دهی هتل ها گله داشته باشند، زیرا مدتی قبل رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نامناسب بودن خدمات برخی هتل ها در عمره گذشته به جام جم گفته بود ۳۰ درصد هتل های شهر مدینه به دلیل کیفیت پایین خدمات از گردونه ارائه خدمات به زائران خارج شد.

با توجه به این نکات لازم است مسئولان حج و زیارت اطلاعات صحیح و دقیقی به زائر بدهند تا این افراد که برای چنین سفری سال ها انتظار کشیده و هزینه کرده اند از شرایط و نحوه ارائه خدمات ناراحت نشوند. با وجود این حداقل و حداکثر هزینه عمره ۹۳ ـ ۹۲ یک میلیون و ۷۰۰ هزار و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و هزینه عمره ۹۲ ـ ۹۱ نیز بین دو میلیون و ۱۵۷ هزار تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

حسن سرخوش، مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره حداقل و حداکثر قیمت های عمره ۹۴ ـ ۹۳ به جام جم می گوید: حداقل قیمت یک میلیون و ۸۷۲ هزار تومان و حداکثر آن نیز دو میلیون و ۶۷۷ هزار تومان است که با پرواز سعودی انجام شده و مستقیم به مدینه می رود.

وی درباره تعداد گروه های قیمتی عمره اظهار می کند: به دلیل تنوع در شرکت های خدماتی و ایستگاه پروازی گروه های قیمتی زیادی وجود دارد، اما گروه های قیمتی که براساس مسکن تعیین شده، شش گروه است. ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به افزایش قیمت عمره حدود ۵ درصد درباره دلایل آن به جام جم می گوید: با توجه به ساخت و ساز ها در مدینه تعداد هتل ها کاهش و هزینه ها نیز اندکی افزایش یافته است.

به گفته وی، قیمت بلیت هواپیما در این بین هیچ تاثیری نداشته است. مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره عوامل تاثیرگذار در تفاوت قیمت های عمره ادامه می دهد: نرخ هتل، پرواز جده یا مستقیم مدینه و دور یا نزدیک بودن ایستگاه پروازی در تفاوت قیمت ها نقش دارد؛ برای نمونه پروازهایی که از مشهد و زاهدان انجام می شود، به نسبت گران تر از تهران است. به گفته سرخوش، در عمره ۹۴ ـ ۹۳ حدود ۷۰۰ هزار زائر به عمره اعزام می شوند، اما با توجه به امکاناتی که در عربستان ارائه می شود، می توان تعداد زائران را افزایش داد.

به این ترتیب از زائران عمره در دو مرحله ثبت نام به عمل خواهد آمد؛ مرحله اول برای اعزام از سیزدهم آذر تا بیستم اسفند خواهد بود و براساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت تمامی زائران استان های کشور به سه گروه تقسیم شده اند و در روزهای بیست و نهم و سی ام آبان و یکم آذر ماه از آنها ثبت نام صورت می گیرد. این در حالی است که تاکنون از اولویت های یک تا ۳۵۰ برای ثبت نام در عمره ۹۴ـ ۹۳ دعوت شده است، اما در صورتی که ظرفیت ها تکمیل نشود، مسئولان سازمان حج و زیارت بعد ازموعد مشخص شده هر چهار روز ۵۰ اولویت جدید اعلام خواهند کرد.

افزون بر این امسال اولین سالی است که ثبت نام از زائران به صورت اینترنتی انجام می شود، به همین دلیل زائران پیش ثبت نام خود را از چهاردهم آبان در پایگاه اینترنتی فاخر آغاز کرده اند. در روز ثبت نام نیز سرگروه ها در این پایگاه ثبت نام نهایی را انجام خواهند داد و تا ۷۲ ساعت وقت دارند مدارک خود را به آژانس و کارگزار مورد نظر خود تحویل دهند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان