امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تدریس و تعریف پروژه های MFCA در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد محیط زیست در واحد علوم و تح

#1
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر زهرا عابدی، مدیرگروه اقتصاد محیط زیست این واحد، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «آموزشگران و مشاوران بهره وری سبز» از سوی سازمان بهره وری آسیایی (APO) در کشور مالزی گفت: متخصصین بسیاری برای شرکت در این کارگاه از وزارت خانه ها و ارگان های مختلف وجود داشت که پس از بررسی های صورت گرفته توسط سازمان ملی بهره وری ایران و سازمان بهره وری آسیایی(APO) تنها اینجانب از ایران، برای حضور در این workshop انتخاب شدم.

وی اقتصاد محیط زیست و بهره وری سبز (Green Productivity) را یکی از مهم ترین مباحث روز جهان دانست و ادامه داد: فعالیت در زمینه کاربردی کردن اقتصاد محیط زیست نیازمند آشنایی با دانش روز و تبحر در حوزه های متفاوت این علم و نیز تکنیک های مختلف ارزشگذاری منابع طبیعی و زیست محیطی، استراتژی بهره وری سبز است.

عابدی به پروژه های کاربردی صورت گرفته در ارزشگذاری، حسابداری زیست محیطی و استراتژی بهره وری سبز واحدهای صنعتی در واحد علوم وتحقیقات اشاره کرد و گفت: این دوره پویا ، با تلاش سازمان بهره وری ایران و همکاری سازمان بهره وری آسیایی و نیز مرکز بهره وری مالزی MPC و حضور 19 شرکت کننده از کشورهایی چون لائوس، مغولستان، سریلانکا، تایلند، کامبوج، تایوان، هند، ویتنام، فیلیپین، مالزی، پاکستان، جمهوری اسلامی ایران و غیره در کشور مالزی برگزار شد.
وی افزود: با برنامه ریزی و زمینه سازی مناسب جهت پیاده سازی استراتژی بهره وری سبز و کاربرد تکنیک های مختلف آن می توان زمینه های سودآوری واحدهای تولیدی را از طریق کاهش هزینه ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد و بدین ترتیب بهره وری سبز را اشاعه داد و زمینه های مشتری مداری داخلی و خارجی بهتری را در کشور فراهم کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات می تواند شرایط مطلوبی را برای افزایش راندمان تولید، کاهش چشمگیر هزینه ها در زنجیره ارزش و گسترش صادرات فراهم کند و مانع از آسیب به محیط زیست به دلیل بهره گیری مناسب از ظرفیت های بالقوه تولید و فن آوری های موجود شود.

مدیرگروه اقتصاد محیط زیست واحد علوم و تحقیقات، به شگفتی جامعه بین المللی از فعالیت ایران در حوزه هزینه یابی جریان مواد و انرژی (MFCA ) اشاره کرد و گفت:MFCA نخستین بار در اواخر دهه 1990 به طور تئوری در آلمان مطرح شد،در سال2011تحت عنوان ISO14051استاندارد گردید. این تکنیک در سال های اخیر در کشورهایی چون آلمان، ژاپن، ویتنام و غیره به شکل عملی، مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرگروه اقتصاد محیط زیست واحد علوم و تحقیقات، از برگزاری چهار workshop و یک کنفرانس بین المللی با همکاری سازمان ملی بهره وری ایران در آینده نزدیک در واحد علوم و تحقیقات نوید داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، آموزش آموزشگران و مشاوران واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدمات در چهارچوب قواعد بهره وری سبز و حسابداری جریان مواد و هزینه ها است.

وی به تدریس و تعریف پروژه های مربوط به MFCA در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد محیط زیست این واحد خبر داد و گفت: در جدیدترین استاندارد جهانی بهره وری و محیط زیست یعنی 14051ISO، مسائل اقتصادی، گام به گام در کنار چالش های محیط زیست بررسی می شود. در این راستا علی رغم منابع فارسی محدود ، تاکنون 6 پروژه کارشناسی ارشد با موضوع MFCA توسط محققین گروه اقتصاد محیط زیست واحد علوم و تحقیقات تعریف و در تعدادی از واحدهای خرد اقتصادی کشور اجرا شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سریال تیر آخر { جامعه، روان، اقتصاد}
  شب امتحان اقتصاد خیلی سبز
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
Brick اقتصاد لقمه کنکور مهروماه
Biggrin قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع ابتدایی
Eye-blink قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع راهنمایی
Heart جزوه رونوشت اقتصاد
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک
  تعریف قلمرو های فارسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان