امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یک پیش‎بینی از آینده قیمت دلار

#1
Heart 
سرانجام نرخ ارز در بودجه مشخص شد و راه تک نرخی شدن را در پیش گرفت. پس از آنکه به دلیل ابهام نرخ ارز در بودجه این موضوع دوباره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند که نرخ ارز در بودجه، همانطور که پیش از این به توافق رسیده بودند 2450 تومان تصویب شود. به عقیده کارشناسان این تصمیم بازار را با یک تلاطم جدید روبرو خواهد کرد.
به گزارش جهان، فرارو در ادامه نوشت: از این پس ارز دو نرخی (مرجع و مبادلاتی) از نظام اقتصادی حذف خواهد شد. این تصمیم حداقل در سهم دولت ( 5. 57 درصد) اجرایی می شود و مابقی بر اساس ارز شناور مدیریت شده (نرخ روز) توسط بانک مرکزی تعیین می شود. پیش از این دولت درآمدهای خود را بر اساس ارز مبادله ای محاسبه می کرد.


برخی معتقدند که تعیین چنین نرخی برای ارز در بودجه بازار ارز را با هراسی از آینده روبرو خواهد کرد و احتمالا نرخ ارز دوباره به سمت 4500 تومان حرکت کند. این در حالی است که برخی دیگر افزایش نرخ ارز را در بازار را تنها در صورتی می دانند که دولت با تعیین ارز 2450 تومانی همچنان به کالای اساسی ارز مرجع تخصیص دهد.


در حالی که هنوز وضعیت ارز تخصیصی کالای اساسی در بودجه مشخص نشده است، پیشنهاد اتاق بازرگانی برای حذف ارز مرجع این است که به واحد‌های صنعتی و تولید‌کننده دارو و مواد غذایی مابه‌التفاوت و یارانه تغییر نرخ ارز مرجع داده شود. دولت هم با این نظر موافق است و در لایحه بودجه سهمی برای یارانه تغییر نرخ ارز در نظر گرفته است.


حالا با تعیین ارز 2450 تومانی در کمیسیون تلفیق و احتمال قریب به یقین تصویب آن در صحن علنی مجلس امروز بهمنی رئیس کل بانک مرکزی از تزریق مقدار قابل توجهی ارز به بازار در آستانه انتخابات و تحویل سکه های پیش فروش شده از سال قبل خبر داده است. بر اساس این خبر می توان پیش بینی کرد که بازار نسبت به تعیین ارز 2450 تومانی واکنش نشان خواهد داد و نرخ ارز در بازار سیر صعودی در پیش خواهد گرفت.


این اتفاق، کار بانک مرکزی برای مدیریت ارز شناور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. تلاش بانک مرکزی در آرام نگاه داشتن بازار در آستانه انتخابات به همین جا متوقف نمانده است و آمارهای بانک مرکزی حکایت از تخصیص 6/1 میلیارد دلار ارز مرجع به واردات کالاهای اساسی دارد.


دولت و بانک مرکزی پیش از این با صدور بخش نامه ای ارز مرجع را از کالای اساسی حذف کردند. اما با افزایش ناگهانی گوشت و روغن در بازار از این تصمیم عقب نشستند. پرداخت ارز مرجع به کالای اساسی حداقل تا پایان خرداد قطعی است بر این اساس پیش بینی می شود بازار کالای اساسی حداقل تا پایان خرداد روزهای آرامی در پیش خواهد داشت.


اما تزریق ارز به بازار تا چه زمانی و تا چه حدی می توان ثبات بازار را حفظ کند سوالی است که باید برای رسیدن به جواب آن اندکی صبر کرد.
یک پیش‎بینی از آینده قیمت دلار 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Neg!N
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان