امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مراحل پذیرش و نحوه اقدام برای دانشگاه های آمریکا

#1
مراحل پذیرش و نحوه اقدام برای دانشگاه های آمریکا 1



مروری بر برنامه زمان بندی


معمولا پروسه اپلای حداکثر یک تا یک و نیم سال و حداقل هشت تا ده ماه قبل از شروع ثبت نام در دانشگاه مقصد آعاز می شود. اگر پروسه خود را دیر شروع کنید نیاز به برنامه دقیق تری

دارید و جای نگرانی نیست. البته با توجه به اینکه اکثر دانشگاه های آمریکا به امتحان هایی مانند GRE و GMAT نیاز دارند لازم است که شما با توجه به زمان بندی برگزاری این امتحانات در

کشور برنامه خود را به موقع شروع کنید تا به مشکل بر نخورید.

در زیر برنامه زمانبندی مدونی ارائه می شود تا با توجه به زمان شروع پروسه خود بتوانید برنامه خود را مطابق آن طرح ریزی کنید.

- 1 تا 1/5 سال قبل از ثبت نام (بهار):

  • بررسی دلایل خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا


  • بررسی نوع Degree های ارائه شده توسط دانشگاه های آمریکا و انتخاب یک یا دو نوع از آن ها مطابق با شرایط تحصیلی خود


  • بررسی رنکینگ دانشگاه های آمریکا و انتخاب 10 تا 20 دانشگاه بر حسب نوع Degree های ارائه شده توسط آن ها (تعداد دانشگاه هایی که در این قسمت انتخاب می شود می تواند کاملا سلیقه ای باشد و بازه تعیین شده تنها یک پیشنهاد است) و با توجه به گرایش ها و زمینه های مورد علاقه رشته خود در مقایسه با گرایش ها و زمینه های ارائه شده توسط دپارتمان مربوطه


  • به جمع آوری اطلاعات پیرامون چگونگی اپلای و کارهایی که در مدت پروسه اپلای باید انجام دهید مشغول شوید. برای این کار می توانید از وب سایت های مختلف و همایش هایی که بعضا در برخی از دانشگاه های کشور تشکیل می شود استفاده کنید.


- 10 تا 12 ماه قبل از ثبت نام (تابستان و اوایل پاییز):


  • با توجه به دانشگاه هایی که در نظر دارید تا از میان آن ها تعدادی را برگزینید و همچنین رشته تحصیلی خود, تحقیق کنید آیا به امتحاناتی مانند GRE General ,GRE Subject GMAT ,LSAT ,MCAT نیاز دارید! اگر به بعضی از آن ها نیاز دارید با بررسی وضعیت خود و با توجه به اینکه شما به امتحانات دیگری جهت سنجش سطح زبان مانند TOEFL یا IELTS نیازمندید, زمان هایی را برای ثبت نام در این آزمون ها تعیین کنید و خود را برای این آزمون ها آماده کنید.


  • از وب سایت های مربوط به دانشگاه هایی که تا کنون انتخاب کرده اید و قصد دارید از میان آن ها تعدادی را برگزینید بازدید کنید و به بررسی شرایط پذیرشی, ددلاین ها, گزینه های موجود برای کمک های مالی و ... بپردازید


  • از وب سایت مربوط به دپارتمان های مرتبط با رشته تحصیلی خود دیدن کنید و به بررسی زمینه های تحقیقاتی و مطالعاتی دپارتمان ها بپردازید.


  • با یافتن یک یا چند زمینه مورد علاقه خود از یک دپارتمان به بررسی اساتید و گروه های مرتبط بپردازید. در این مرحله می توانید از وب سایت هر استاد دیدن کنید و زمینه های مورد علاقه آن ها را مطالعه کنید.


  • با توجه به اطلاعاتی که در این مرحله به دست آورده اید, پیشنهاد می شود که شروع به گرفتن ارتباط با اساتید بکنید.


- 8 تا 10 ماه قبل از ثبت نام (اواسط پاییز و اوایل زمستان):


  • پروسه پذیرش دانشگاه ها و امور کمک مالی را شروع کنید.تقاضای خود را برای دانشگاه های مدنظر با ثبت نام در وب سایت مخصوص و دانلود تقاضانامه ها به صورت عملیاتی در بیاورید.


  • با تکمیل فرم تقاضانامه ها و سایر مدارک مورد نیاز قبل از ددلاین های مشخص شده به مرحله تقاضای خود پایان دهید. توصیه می شود هر چه زودتر مدارک خود را ارسال کنید.


- نزدیک ثبت نام (بهار و تابستان):


  • دریافت نتایج تقاضا ها


  • انتخاب یک دانشگاه جهت ثبت نام


  • دریافت I-20


  • هماهنگی برای وقت سفارت و دریافت نتیجه مصاحبه و کلیرنس


* در صورتی که دوستان در فصل پاییز شروع به اقدام می کنند بهتر است مواردی که در بالا برای ماه های قبل گفته شد را در صورت نیاز به صورت فشرده انجام دهند.


آشنایی با انواع Degree های ارائه شده در آمریکا


در آمریکا انواع مختلفی از Degree ها ارائه می شود. اما به طور خاص pure research degrees وجود ندارد.

1. Academic/Research Master’s Degree

معمولا این degree دو سال به طول می انجامد اما تعدادی برنامه یک ساله هم وجود دارد. دانشجویان در کنار مطالعات خود پایان نامه ای را هم ارائه می دهند.

2. Professional Master's Degree


این نوع degree به مدت دو سال به طول می انجامد و معمولا پایان نامه ای توسط دانشجو ارائه نمی شود و در حقیقت نوعی کارآموزی و پروژه در پایان برنامه تحصیلی آن ها پیش بینی می شود.

3. Doctoral Degree


این نوع degree چهار تا شش سال به طول می انجامد و در بعضی مواقع ضرورتی برای اتمام سریعتر این دوره وجود ندارد. در این دوره به مدت دو سال مطالعات درسی که تقریبا مشابه

دروس ارائه شده در دوره فوق لیسانس است انجام می پذیرد و در پایان ارائه هر درس امتحانی نیز برگزار می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز این امتحانات, دوره ی dissertation research

آغاز می شود و با دفاعیه ای برگزار می شود.

بر حسب نظر دپارتمان مربوطه ممکن است دانشجویی ابتدا two-year Master’s program را طی کند سپس وارد دوره دکترا شود. تفاوت آن با دوره دکترای مستقیم تنها در این است که اگر

دانشجویی به صورت مستقیم وارد این دوره شود شانس بالاتری برای دریافت Full Fund و سایر کمک هزینه ها دارد.

4. JD/LLM Degrees in Law


حقوق در آمریکا postgraduate degree محسوب می شود و شامل دو دوره است, دوره سه ساله JD و دوره یک ساله LLM . پس از پایان دوره JD امتحانی جهت ارزشیابی دانشجویان برای

ورود به وکالت انجام می شود که مخصوص شهروندان آمریکایی و دارندگان Green Card است.


دانشجویان بین المللی که دوره ابتدایی حقوق را در در کشور خود گذرانده اند می توانند برای دوره یک تا دو ساله LLM - Master’s in Law degree اقدام کنند. دوره های LLM مطالعاتی خاص

در راستای زمینه های خاص حقوق ارائه می دهد مانند حقوق بین الملل یا حقوق مالیاتی.

5. MD Degree in Medicine


پزشکی در آمریکا postgraduate degree محسوب می شود. دانشجویان در آمریکا معمولا یک دوره ابتدایی در علوم مربوطه را می گذرانند سپس وارد دوره چهار ساله medical school degreeمی شوند.

6. Non-Degree Seeking Students

این دوره مخصوص دانشجویانی است که به دنبال مدرک نیستند. این دانشجویان با شرکت در این دوره از lecture ها و سایر خدمات علمی بهره می برند و در قبال آن هزینه هایی از پیش

تعیین شده ای را پرداخت می کنند. این دانشجویان مجاز به گرفتن کمک هزینه های دانشگاه نیستند.

مراحل پذیرش و نحوه اقدام برای دانشگاه های آمریکا 1


نحوه انتخاب دانشگاه ها


در ایالات متحده آمریکا بالغ بر 1700 دانشگاه و موسسه ارائه دهنده تحصیلات عالیه وجود دارد. انتخاب دانشگاه هایی جهت اقدام برای اخذ پذیرش از میان تمام این دانشگاه ها کاری بسیار

دشوار است که نیازمند مهارت و پشتکار است. دانشگاه ها در ایالات و شهرهای مختلف آمریکا پراکنده شده اند. برخی از دانشگاه ها در شهر هایی هستند که حتی نام این شهرها تا کنون

به گوشمان نخورده است اما ممکن است امکانات تحصیلی و رفاهی خوبی داشته باشند.

توصیه ای که من برای شما عزیزان در مورد انتخاب نوع دانشگاه دارم این است که با خودتان صادق باشید! انتظارات خود را بشناسید و متناسب با آن ها نوع دانشگاه و حتی شهری که

دانشگاه در آن قرار دارد را انتخاب کنید!

تعداد دانشگاه هایی که انتخاب می کنید اهمیت ندارد تنها انتخاب های خود را بر اساس توانایی های خود چه از نظر زمان و هزینه و چه از نظر استعداد های ذاتی خود انجام دهید. البته این

نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب بیش از 8 تا 10 دانشگاه توصیه نمی شود. شما بایستی قبل از اقدام برای تقاضا انتخاب های خود را محدودتر کنید!

- پروسه های سه گانه برای انتخاب دانشگاه

قدم اول: در مورد نحوه انتخاب خود فکر کنید و شرایط خود را اولویت بندی کنید.


عواملی که ممکن است شما در نظر بگیرید:

  • سطح آکادمیکی دانشگاه و دپارتمان


  • موقعیت مکانی دانشگاه و شرایط محیطی


  • سطح رقابت برای پذیرش در آن دانشگاه


  • هزینه های تحصیلی و زندگی در آن دانشگاه و محل


  • کمک هزینه های موجود و توانایی دپارتمان و اساتید در پرداخت Fund


  • شهرت دانشگاه و رتبه آن در رنکینگ های بین المللی


قدم دوم: شروع به انجام تحقیقات, googling و ...


در این مرحله می توانید با استفاده از موتورهای جست و جو گر و وب سایت های دانشگاه ها و ... به انجام تحقیقات خود بپردازید. برای این کار روش هایی به صورت زیر لیست شده اند:

  • موتور های جست و جو


  • راهنما های موجود در وب سایت دانشگاه ها و سایر وب سایت های مخصوص پذیرش


  • جمع آوری اطلاعات از طریق گفت و گو کردن با اساتید دانشگاه خود, دوستان و آشنایانی که در این زمینه اطلاعات دارند و شاید زمانی در ایالات متحده به سر می بردند.


  • برای یافتن رنکینگ های مختلف دانشگاه ها به وب سایت های زیر مراجعه کنید:




  • برای دریافت اطلاعاتی از موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی به وب سایت های زیر مراجعه کنید:





قدم سوم: انتخاب تعداد نهایی دانشگاه ها از میان انتخاب های قبلی


در این مرحله شما باید از میان انتخاب هایی که در قدم های قبلی داشته اید تعدای را برگزینید. برای این کار:

  • وب سایت دپارتمان های دانشگاه های انتخابی خود را به دقت مطالعه کنید و اطلاعاتی پیرامون سرویس های موجود برای دانشجویان خارجی, کمک های مالی, زمینه های کاری اساتید و ... بیابید.
  • در صورت امکان با دانشجویانی که در آن دپارتمان هستند ارتباط بگیرید.
  • سعی کنید با اساتیدی که زمینه کاری مشترک دارید ارتباط بگیرید.
  • در صورتی که نیاز به fund دارید سعی کنید در این قسمت اطلاعات دقیق تری از دپارتمان و اساتید بگیرید.





در خواست پذیرش و مدارک مورد نیاز


شما می توانید به هر تعداد دانشگاهی که خواستید تقاضای پذیرش خود را ابلاغ کنید اما باید توجه داشته باشید که هر دانشگاه مدارک مورد نیازش با سایر دانشگاه ها ممکن است تفاوت

کند و هر کدام ددلاین خاصی جهت تحویل مدارک مشخص می کنند. برخی از موارد تقاضانامه ها میان اکثر دانشگاه ها یکی است و شما می توانید از این شباهت استفاده کنید و در وقت و

انرژی خود صرف جویی کنید.

اغلب Application ها شامل موارد زیر است:

  • فرم تقاضا (Application form): در این فرم ها متقاضیان باید اطلاعات تماس خود و دانشگاه, نمرات, تجربه های کاری, فعالیت های آکادمیکی و اجتماعی و... را بنویسند.


  • نتیجه آزمون های مربوط به مهارت های زبان انگلیسی : این آزمون ها با عنوان های TOEFL و IELTS برگزار می شوند و متقاضیان مطابق با نوع آزمون درخواستی دانشگاه های انتخابی باید یکی از آزمون ها را انتخاب کنند.


  • نتیجه آزمون های مخصوص پذیرش: این آزمون ها شامل GRE General مخصوص تمامی متقاضان فوق لیسانس و دکترا, GRE Subject مخصوص متقاضیان برخی از رشته ها مانند ریاضیات, فیزیک, شیمی, علوم کامپیوتر, ادبیات انگلیسی, زیست شناسی, روان شناسی و... , GMAT مخصوص متقاضیان مطالعات MBA و... می باشد.


  • ریز نمرات و یا لیست نمرات دروس گذرانده شده (Transcript)


  • Personal statement: در این قسمت شما از علاقه های تحصیلی خود, اهداف حرفه ای و شخصی, برنامه های خود برای آینده و تجربیات مرتبط صحبت می کنید.


  • Research statement: این قسمت ممکن است به صورت جداگانه ارائه نشود اما به طور کل شما در این قسمت از علاقه های تحقیقی و برنامه هایی که در این راستا دارید صحبت می کنید.


  • Recommendation letter: معمولا در این قسمت شما به دو یا سه عدد نامه که توسط اساتید دانشکده خود دریافت می کنید نیازمندید. این قسمت یکی از مهم ترین بخش های Application شما می باشد پس در انتخاب افرادی که برای این قسمت در نظر می گیرید دقت کنید. سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که با شما آشنایی بیشتری دارند. در این نامه ها معمولا اساتید راجع به ویژگی های شما از دید خودشان صحبت می کنند و به بررسی ویژگی های علمی و تحقیقاتی شما می پردازند. اگر استادی که در این قسمت به شما کمک می کند تجربه همکاری تحقیقاتی با شما داشته باشد و یا شما به عنوان TA برای وی انجام وظیفه می کردید ایشان می توانند از توانایی های شما در این زمینه ها به صورت تعریف یک تجربه یا خاطره ای ویژه صحبت کنند. در مورد ددلاین ارسال مدارک حتما با افرادی که در این قسمت به شما کمک می کنند هماهنگی کنید تا به موقع این نامه ها ارسال شوند.


  • رزومه یا CV/ Curriculum Vitae :در واقع تاریخچه ای از تمام فعالیتهای مفیدی است که انجام داده اید. CV نیز همانند رزومه شامل اطلاعات مربوط به تحصیل، کار، تحقیق، سوابق تالیفی و انتشاراتی، جوایز و افتخارات و ... است. CV در واقع بک گراندی از فعالیتهای حرفه ای شماست.
    مهمترین کاربرد CV در زمینه اپلای برای موسسات آکادمیک یا تحقیقاتی است.
    فرق رزومه و CV
    مهمترین تفاوت رزومه و CV در طول (تعداد صفحات) محتوا و هدف آنهاست. رزومه خلاصه ای ۱-۲ صفحه ای از تحصیلات، تجربیات، و مهارتهای شماست. هدف از نوشتن رزومه تهیه متن کوتاهی است که معمولا خواننده آن ۱-۲ دقیقه زمان صرف خواندن آن میکند. بنابراین رزومه باید دقیقا مواردی را شامل شود که مرتبط با زمینه اپلای شما و حاوی اطلاعات مربوط به آن باشد.
    CV معمولا ۲ تا چند صفحه را شامل میشود که در آن اطلاعات با جزییات بیشتری بیان شده اند. CV میتواند تمام زمینه های کاری و تحقیقی شما (اعم از زمینه مورد اپلای شما و تمام زمینه های دیگری که دقیقا با زمینه اپلای شما یکسان نیست) را در بر گیرد.


  • مصاحبه: برای برخی از متقاضیان این مرحله در Application برخی از دانشگاه ها پیش بینی شده است.


  • Portfolio: مخصوص دانشجویان رشته هنر




منبع :

آکادمیا کافه
مهاجرت
مراحل پذیرش و نحوه اقدام برای دانشگاه های آمریکا 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ
آگهی
#2
به تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی منتقل شد..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  نحوه گویا کردن کسر های رادیکال دار + مثال
  نحوه حل تست های ترجمه و تعریب ،عربی کنکور
  نحوه مطالعه "قواعد" درس عربی
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  نحوه مطالعه دروس پیچیده
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان