امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

#1
دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم آباد در تاريخ هفتم مهرماه 1364 با پذيرش 250 نفر دانشجو در 3 رشته كارداني و يك رشته كارشناسي در مكاني كوچك و استيجاري فعاليت خود را آغاز نمود .مجتمع بزرگ دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم آباد در زميني به مساحت 40 هكتار و با داشتن 100000 متر مربع فضاي آموزشي ،پژوهشي،كارگاهي و ورزشي پذيراي 15000 دانشجو در بيش از هفتاد رشته دانشگاهي است .

کمتر ذهن خوش بینانه ای باور داشت نهال نوپایی که در 25 سال پیش در باغچه علم و فرهنگ ایران غرس شده در مدت کوتاهی تبدیل به درخت تنومندی شود که سایه اش از گستره جغرافیای مرزها فراتر و ریشه اش تا عمق هزاران ساله فرهنگ وتمدن این سرزمین کهن دوانده شود.
بیست و پنج سال پیش بنیان بنایی نهاده شد استوار بر پایه های شور،ایمان،علم و عشق و امید به فردایی روشن و تابناک و مسیری که به افق لایتناهی کمال و معرفت ختم می شود. تفکری به وسعت اندیشه ی
استوارو عزمی جزم و راسخ که شور و شوق و خواستن وتوانستن و رفتن تا رسیدن به قله سربلندی و عزت به آن معنا بخشیده است و نیتی پاک و الهی و ایمان به صداقت و تقدیس راهی که باید پیموده شود؛از عوامل، پایه و انگیزه هایی بودند که موجب شدند تا رفعت این بنای خیره کننده از اوج تصور بگذرد.
نهاد مردمی دانشگاه آزاد اسلامی که در بیست و پنج سال پیش تأسیس شد و به سرعت روند صعودی تحول و رشد و توسعه کمی و کیفی خود را طی کرده ،امروزه به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های جهان شمرده می شود و بدون هیچ گونه تعصب و اغراقی در رأس هرم آموزش عالی کشور قرار دارد و بدون شک بزرگترین و برترین موسسه علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی ایران اسلامی محسوب می شود.
راهی که طی شده و به این سیر تحولی عظیم انجامیده است را با جرأت
می توان یک جهاد مقدس علمی نامید.جهادی که می کوشد تا ژرفای تمدن کهن و شکوه اندیشه فرهنگ غنی اسلامی –ایرانی و پیشینه زرین علمی گذشته را در دنیای فن و تکنولوژی به جهانیان عرضه کند.توان مدیریتی بالا،اندیشه های بلند،کوشش های
بی دریغ و خستگی ناپذیر و در یک کلام مجاهدت های ارزنده و معنوی معمار این بنای رفیع دانشمند عالی قدر جناب آقای عبدالله جاسبی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی را در این مسیر پر مخاطره نمی بایست از نظر دور ساخت،که بدون شک رکن اصلی و موثر این تلاش و موفقیت مقدس علمی بوده است .
از افتخارات این دانشگاه مردمی همین بس که در راستای اهداف تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تکیه بر شعار محوری عدالت اجتماعی با احداث دانشگاه و ایجاد مراکز علمی –آموزشی در دورترین و محروم ترین شهرها و نقاط کشور
گام های موثری در راه توسعه و فراگیرترین آموزش عالی،رشد و پرورش استعداد های بالقوه،اعتلای سطح آگاهی و فرهنگ جامعه،توسعه زیر بنایی،محرومیت زدایی،اشتغال زایی و...بر داشته است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد(21 سال تلاش و سازندگی )
احساس نیاز به تاسیس مرکز آموزش عالی در استان لرستان به دغدغه جامعه جوان این شهر تبدیل شده بود و این مسئله زمینه ای را فراهم آورد تا معتمدین شهر از جناب آقای جاسبی برای سفر به استان لرستان دعوت به عمل آورند و مسائل و مشکلات فرارو را با ایشان در میان بگذارند. پس از طرح مسئله با استاندار لرستان مقرر گردید موضوع از طریق استانداری پیگیری شود که متعاقب آن استاندار لرستان با دعوت از ریاست عالیه دانشگاه جلسه ی را در مکان استانداری تشکیل داد ودر این جلسه نیاز شهر خرم آباد بوجود مرکز آموزش عالی بیان گردید و ایشان با تاسیس واحد دانشگاهی در خرم آباد موافقت نمود و بدین طریق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در تاریخ هفتم مهر ماه سال 1364 تاسیس شد و عملا" فعالیت خود را آغاز کرد.
کلاس های درس دانشگاه با همکاری آموزش و پرورش خرم آباد و به علت دو شیفته بودن کلاس های بعد از شیفت عصر در مکان دبیرستان امام خمینی (ره) تشکیل می گردید با گذشت زمان و با مساعدت استانداری لرستان دانشگاه شکل بهتری به خود گرفت و ساختمانی با پنج اطاق را در اختیار دانشگاه قرار داد.
واحد خرم آباد در مراحل شکل گیری از حمایت های مردمی نیز برخورداربود که از جمله آنها می توان،به اهدا ساختمانی به صورت نیم بها واقع در مرکز شهر اشاره نمود که از طرف پدر شهید توکل مصطفی زاده (مرحوم حاج نبی مصطفی زاده )به دانشگاه اهدا شد و مسئولین واحد بپاس قدردانی،نام شهید را برای این بنا انتخاب کردند و این اولین ساختمانی بود که به مالکیت دانشگاه در آمد و تمامی فعالیت اداری آموزشی به این مکان منتقل شد.
در ابتدا برای سه رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی اخذ مجوز شد بود ولی پس از مدت کوتاهی با پذیرش 250 دانشجو در هفت رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی فعالیت آموزشی واحد عملا" آغاز گردید و این واحد در ردیف واحدهای کوچک دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.
امروزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در چارت تشکیلاتی در ردیف دانشگاه های بسیار بزرگ نوع الف قرار دارد که با یاری خداوند بزرگ و تلاش همکاران درآینده ای نزدیک به دانشگاهی جامع مبدل خواهد شد.
امروزه از مجتمع بزرگ دانشگاهی آیت الله کمالوند که در زمینی به مساحت 36 هکتار تاسیس گردیده و هشتاد درصد کارهای عمرانی آن به پایان رسیده می توان به عنوان یکی از مجتمع های عظیم آموزشی نام برد که با داشتن 100000 متر مربع فضای آموزشی،پرورشی،کارگاهی و ورزشی پذیرایی سیزده هزار دانشجو در بیش از هفتاد رشته دانشگاهی است.
علاوه براین،مراکزآموزشی سما با شش رشته،سلسله ودلفان با دو رشته و مرکز آموزش کوهدشت با دو رشته از مراکزتحت پوشش این واحد دانشگاهی می باشند که در آینده ی نزدیک مرکز آموزشی پلدخترهم به این جمع افزوده خواهد شد.
افزایش سیصد درصدی تعداد اعضای هیئت علمی،ایجاد بیش از 30000متر مربع فضای آموزشی جدید وراه اندازی ده ها کارگاه وآزمایشگاه فعال را می توان از دستاوردهای چند ساله اخیراین دانشگاه برشمردکه بی شک این مهم در سایه توکل به خداوند همسویی،یکدلی و فعالیت های شبانه روزی همکاران این واحد دانشگاهی انجام گردیده است.
شایان ذکر است در بازدیدی که ریاست عالیه دانشگاه در سال 1382 از واحد خرم آباد داشتند ضمن افتتاح رسمی شهرک دانشگاهی آیت الله کمالوند و ساختمان آموزشی دانشکده فنی و علوم پایه،با مطلوب توصیف کردن عملکرد مثبت و رو به رشد واحد،از مسئولان واحد خرم آباد تقدیر به عمل آوردند.
ابنیه و اراضی:
مجموع زمین های ملکی دانشگاه آزاد خرم آباد بیش از 50 هکتار میباشد که در این اراضی ساختمان های دانشگاهی،اداری،کارگاهی،رف اهی،ورزشی،مدارس و اموزشکده های سما قرار دارند که در ادامه به تفکیک نوع کارایی آنها اشاره میشود.
مجتمع دانشگاهی ولیعصر:
مجتمع دانشگاهی ولی عصر در زمینی به مساحت 22390 متر مربع و دارای سند رسمی می باشد و در سال 1386 از اداره زمین شهری خرم آباد خریداری شده و در آن 5 ساختمان شامل ساختمان های اداری آموزشی (900 متر مربع در سال 75 ) ساختمان شهید مطهری (2300 متر مربع در سه طبقه اول در سال 74) ،سالن ورزشی (550 متر مربع در دو طبقه در سال 75) ،ساختمان اداری (900متر مربع در سه طبقه در سال 80 ) ،سلف سرویس و آشپزخانه (550 متر مربع در یک طبقه در سال 80 ) کلا"به مساحت 6800 متر مربع میباشد.

ساختمان دکترعیدی:
ساختمان آموزشی دکترعیدی به مساحت1600 مترمربع در زمانی کمتر9 ماه ساخته شد.این ساختمان سه طبقه که درطبقه همکف شامل 6 کلاس درس،طبقه اول لابراتور زبان،کلاس های کارشناسی ارشد،مخزن کتابخانه و سالن های مطالعه قرار دارد و در طبقه دوم سالن امتحانات و آمفی تئاتربه ظرفیت 500 نفر واقع شده است.
ساختمان شهید مطهری:
ساختمان شهید مطهری اولین ساختمان آموزشی مجتمع ولیعصر می باشد که در سه طبقه و به مساحت 2300 مترمربع ساخته شده که ازکلیه فضای آن برای کلاس های آموزشی استفاده می شود گفتنی است این ساختمان درسال 1372 به بهره برداری رسید.
ساختمان اداری آموزش بلوار ولیعصر:
این زمین به مساحت 600 متر مربع دارای سند محضری بوده و بخش اداری آموزشی درآن واقع شده است.این زمین ازاداره زمین شهری خرم آباد خریداری شده است.
شهرک دانشگاهی آیت ا... کمالوند:
این زمین به مساحت 36هکتارو دارای سند رسمی است.لازم به ذکراست این زمین دردومرحله و از اداره کل منابع استان لرستان خریداری شده و اولین زمین منطقه می باشد که سند رسمی آن صادر شد.این شهرک براساس طرح جامع مصوب سازمان مرکزی آماده گردیده و تا کنون55000 مترمربع ساختمان و فضای آموزشی و اداری وآموزشی آزمایشگاهی،درحدود 20 هکتارآسفالت،خیابان کشی،محوطه سازی و فضای سبز وهمچنین 20000 مترمربع فضا و سوله ورزشی درآن احداث شده است که همگی آنها دارای پروانه ساختمانی از شهرداری خرم آباد میباشد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان