امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه سوره

#1
دانشگاه سوره به عنوان یکی از مؤسسههای آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف احیای حکمت دینی و معنوی با شناسایی و بهرهگیری از اساتید بزرگ علمی و تجربی جهت پرورش و معرفی هنرمندان جوان و خلاق از بهمن ماه 1372 با جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری در دورههای کاردانی و کارشناسی رشتههای صنایع دستی، سینما، موسیقی، نمایش، معماری، مجسمهسازی، گرافیک و نقاشی توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شروع به فعالیت نمود.
با تلاش مستمر مسئولان، اساتید، کارکنان و همچنین فعالیت چشمگیر و حضور درخشان دانشجویان در عرصههای مختلف هنری داخل و خارج از کشور در سال 1376 این مؤسسه از نوع دوم به نوع اول ارتقا یافت و مدارک تحصیلی آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رسمیت شناخته شد. سپس از سال 1380 با تصویب و جذب دانشجو در رشتهی مدیریت فرهنگی و هنری در مقطع کارشناسی و از سال 1385 با راه اندازی تحصیلات تکمیلی و تأیید وزارت علوم دورههای کارشناسی ارشد آهنگ سازی، صنایع دستی، نقاشی، گرافیک، ادبیات نمایشی و سپس سال 1386 رشتههای روابط عمومی و روزنامه نگاری نیز دایر گردید.
هم اکنون دانشگاه سوره با چهار دانشکدهی هنر، دانشکدهی معماری، دانشکدهی امور فرهنگی و دانشکدهی تبلیغ و ارتباطات و همچنین پژوهشکدهی مطالعات هنر اسلامی و مرکز مطالعات فرهنگی جوان در چهار باب ساختمان مرکز شهر تهران و با استفاده از تجهیزات امکاناتی چون لابراتوار مجهز عکاسی( سیاه و سفید، رنگی)، کارگاههای سفال، چاپ دستی( سیلک و باتیک)، چوب، نساجی، بافت فرش، تراش سنگ، تراش شیشه، لعاب، سرامیک، رنگرزی، جواهرسازی، سایت رایانه، کتابخانهی مرکزی، پلاتوهای نمایش، کارگاه عروسک سازی، نمازخانه، سالن ورزش، سالن سینما، سالن اجتماعات، سالن مطالعه، سالن همایش، اتاق تدوین و صدا، سالن غذاخوری، بوفه، کانونهای فرهنگی و هنری دانشجویی، آرشیو فیلم، کارگاههای نقشه کشی، کارگاههای آتلیه و اجرا، کارگاه نقاشی و گرافیک و نمایشگاه و نگارخانهی آیه و همچنین واحد آموزشهای آزاد سوره، مرکز چاپ و انتشارات، مجلهی علمی پژوهشی رهپویهی هنر و پرتال دانشگاه سوره و انفورماتیک با امکانات بهرهگیری از اینترنت پرسرعت بی سیم برای دانشجویان و ... ارایهی خدمات مینماید.
مجموعهی دانشگاه سوره با همکاری 99 نفر پرسنل کارمند، مدیر، معاونین، هیأت رئیسه، هیأت امنا و 43 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت( 12 نفر با تحصیلات دکتری و 31 نفر کارشناسی ارشد) و 294 نفر از اساتید برجستهی هیأت علمی مدعو و حدود 2600 نفر دانشجو در 4 مقطع آموزشی کاردانی، 12 گروه آموزشی کارشناسی (پيوسته و ناپيوسته) و 6 گروه آموزشی کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت و تحصیل میباشند.
جهت گسترش فضای علمی، تحقیقاتی و هنری در بالا بردن سطح کمی و کیفی دانشگاه و تلاش برای توسعه و دریافت مجوز برای راهاندازی 4 رشتهی جدید کارشناسی و 8 رشتهی کارشناسی ارشد و در آیندهای نزدیک راهاندازی مقطع تحصیلی دکتری برنامه ریزی شده است و همچنین تمهیدات و مذاکراتی جهت ارتقاء علمی همکاران و بورس تحصیلی نیز صورت گرفته است.
مسئولین، با انگیزهای بسیار قوی و با حمایت نهادهای پشتیبان در تلاشاند برای تهیه و راه اندازی یک مجموعهی کلان و زیبا به عنوان پردیس دانشگاه سوره در شهر تهران.
اکنون پس از 18 سال تلاش، فعالیت و خوش نامی سوره در مجامع علمی، فرهنگی و هنری داخل و خارج از کشور و کسب صدها موفقیت توسط اساتید و دانشجویان در جشنوارهها، سمینارها، کنفرانسهای علمی و مسابقات متعدد و برگزاری ورک شاپها و ارائهی مقالات علمی، پروژهها، نمایشگاههای انفرادی و جمعی و تولیدات آثار هنری متناسب با رویکردهای ملی و مذهبی در تربیت نیروهای متخصص، مدیر و هنرمند تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میتوان تآثیر مستقیم تفکر و اندیشهی حدود 8091 فارغ التحصیل را در جامعه احساس و به عینیت مشاهده نمود.
اعتقاد و اعتماد موجب حرکت و توسعه و تولید معنوی و مادی است. سوره حتی در خارج از کشور با استقبال مجامع علمی و تأیید مدارک تحصیلی دانشجویاناش فضایی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را معرفی کرده است و در ارتباطات علمی و فرهنگی تبادلات مؤثری از پروژههای بین المللی و پژوهشی و تفاهم نامهی همکاری با کشورها و دانشگاههای آلمان، ایتالیا، ترکیه، روسیه، هلند، مالزی و آفریقایی را در کارنامهی خود به همراه دارد.
امید و تلاش برای کسب آرمانها و آرزوی به حق آحاد خانوادهی سوره طی چند سال اخیر توسط تیمی پیگیر و مشتاق در ردههای مختلف سازمانی بالاخره به منصهی ظهور نشست و در اسفند ماه 1389 ارتقاء مؤسسه آموزش عالی سوره با بررسی همهی جوانب در دفتر شورای عالی گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه سوره موافقت اصولي آن به تصویب نهایی شوراي گسترش آموزش عالي و امضاء و تأیید وزیر محترم رسید.
با عنايت به مطالب فوق، مجموعه پيش رو حاصل تلاش اعضاءمحترم هيأت امناء، هيأت رئيسه، مديريت دانشگاه، معاونان و مديران، اعضاء هيأت علمي، كارشناسان و كاركنان دانشگاه سوره در دهه 80 (81-80 لغايت 90-89) ميباشد. اميد است اين تلاش خالصانه مورد رضاي درگاه احديت و مسئولين ذيربط قرار گرفته باشد و اين مجموعه توانسته باشد بخشي از خلاءهاي موجود در عرصه هنر كشور را تأمين كرده و در آينده هم اين روند، سرعت بيشتري را طي نمايد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان