امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین مستند و کارگردان سینماحقیقت به جشنواره فیلم فجر راه یافتند

#1
بهترین مستند و کارگردان سینماحقیقت به جشنواره فیلم فجر راه یافتند 1

معین کریم‌‏الدینی فیلمساز برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت با فیلم مستند بلند "آتلان" در بخش مستند سی و سومین جشنواره فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، بهترین فیلم بلند مستند و بهترین کارگردانی جشنواره "سینما حقیقت" به جشنواره "بین المللی فیلم فجر سی و سوم" راه یافتند.

معین کریم ‏الدینی فیلمساز برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت با فیلم مستند بلند آتلان در بخش مستند سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و مقررات سی و سومین جشنواره فیلم فجر به منظور اعتلا و استمرار سیاست های تشویقی در تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی آثار بلند (سینمایی) هشتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت)، به صورت مستقیم امکان شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت.

امسال در هشتمین جشنواره سینما حقیقت معین کریم الدینی برای فیلم "آتلان" جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و دو فیلم "ابرها در راهند" و "حیات در رگهای سرد" به تهیه کنندگی محمدعلی فارسی و فتح اله امیری مشترکا به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدند.

دو فیلمی که قبل از حضور در جشنواره سینما حقیقت در بخش مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و در چند بخش نامزد دریافت جایزه شدند. به همین دلیل از آثار برگزیده جشنواره سینما حقیقت فیلم "آتلان" که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر نیز می باشد به عنوان اولین فیلم منتخب بخش مستند فجر معرفی می شود.

معین کریم‏الدینی کارگردان فیلم "آتلان" با کسب تندیس جشنواره به عنوان بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، در بخش مسابقه مستند سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت.

شایان ذکر است، "آتلان" به کارگردانی معین کریم الدینی جوایز بهترین فیلم بخش بین الملل، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرد و به عنوان فیلم برگزیده جشنواره سینما حقیقت امکان شرکت مستقیم در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را پیدا کرده است.

این فیلم مستند زندگی پُر فراز و نشیب یک مربی ترکمن و اسبش را روایت می‌کند.

گفتنی است در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دو فیلم مستند "جایی برای زندگی" به کارگردانی محسن استادعلی برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد و همچنین جایزه ویژه به مجتبی میرطهماسب برای فیلم «شش قرن و شش سال» اهدا شد.

این ۲ فیلم مستند در هشتمین دوره جشنواره سینما حقیقت نیز حضور یافتند و موفق به دریافت جوایزی شدند.

فیلم مستند بلند "شش قرن و شش سال" در جشنواره سینما حقیقت تندیس جشنواره بهترین پژوهشگر و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون تومان مشترکاً به محمدرضا درویشی پژوهشگر موسیقی ایران و مجتبی میرتهماسب برای فیلم مستند «شش قرن و شش سال» دریافت کرد.

همچنین جایزه ویژه هیأت داوران تندیس جشنواره سینما حقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۶ میلیون تومان به محسن استادعلی کارگردان فیلم مستند بلند «جایی برای زندگی» اهدا شد.

بخش مسابقه سینمای ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ با هدف تشویق و تکریم فیلمسازان ارزشمند میهن اسلامی در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، سینما حقیقت، فیلم برگزیده تماشاگران، تبلیغات و اطلاع رسانی پخش برگزار می‌شود.
پاسخ
آگهی
#2
خیلی خحوب
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  نگاهی دیگر به کرونا به بهانه مستند"لمس مرگ"/کسانی که "مرگ"برایشان عدد نشد!
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  بهترین برنامه های صدا و سیما!
Video بهترین و بدترین فیلمی که دیدی چی بود ؟
  کارگردان آکوامن تهیه‌کنندگی فیلم جدید Van Helsing را بر عهده گرفت
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان