امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رشد دانشگاه های دولتی کشور از 70 به بیش از 170 واحد

#1

طی بازه زمانی سال های 84 تا92 واحدهای دانشگاهی دولتی تحت پوشش وزارت علوم از 70 واحد به 171 واحد و واحدهای دانشگاهی تحت پوشش وزارت بهداشت از 41 واحد به 51 واحد افزایش داشته اند.

[b]به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا،
در جلسه 209 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بررسی " ضوابط گسترش و تأسیس واحدهای آموزش عالی در کشور در راستای توسعه دانشگاه متعادل و پایدار" اختصاص داشت، گزارش معاونت بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با عنوان «تحلیل روند تغییر و توسعه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی با تأکید بر مؤسسات وابسته به وزارت علوم» ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به این نکته که در بازه زمانی سال های 84 تا92 واحدهای دانشگاهی دولتی تحت پوشش وزارت علوم از 70 واحد به 171 واحد و واحدهای دانشگاهی تحت پوشش وزارت بهداشت از 41 واحد به 51 واحد افزایش داشته اند، پیشنهاد شده است تا ضوابط توسعه دانشگاه های دولتی و سایر زیرنظام های آموزش عالی کشور مورد بازنگری قرار گرفته و از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ساماندهی وضعیت موجود آموزش عالی کشور استفاده شود.

پس از ارائه این گزارش، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از توسعه نامتوازن مراکز آموزش عالی گزارشی ارائه کرد.

در گزارش دکترسیدحسین حسینی با اشاره به این موضوع که آیین نامه تأسیس و ارتقای مؤسسه های آموزش عالی دولتی در تاریخ آبان ماه سال جاری تصویب شده، هدف از تصویب این آئین نامه را توسعه هدفمند و متوازن آموزش عالی و ساماندهی و ارتقای کیفیت ضوابط تأسیس و ارتقای مؤسسه های آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم عنوان شده است.

پس از ارائه گزارش دکتر حسینی، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از تدوین سند راهبردی گسترش جغرافیایی آموزش پزشکی در کشور خبر داد.

وی افزود: این سند توسط وزارت بهداشت بر اساس عملکردها و کارکردهای آموزش پزشکی در 10 منطقه جغرافیایی و طبق دسته بندی مصوب شورای گسترش وزارت بهداشت تدوین شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه به خلأهای موجود در آئین نامه ها و ضوابط مرتبط با توسعه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، بهره گیری بیشتر از سند راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش پزشکی کشور، استفاده از ظرفیت و جایگاه نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بررسی روند گسترش واحدهای آموزش عالی کشور به جای بازنگری این ضوابط، توجه بیشتر به مباحث کیفی در کنار گسترش کمی، تلاش در مسیر خودکفایی دانشگاه ها از نظر درآمد و هزینه، ایجاد رقابت سازنده بین دانشگاه ها و موسسات آموزشی به منظور ارتقای کیفیت، توجه به سایر چالش های حوزه آموزش عالی و مدیریت آنها از طریق روزآمدسازی قوانین مرتبط، الزام همه دستگاه ها به تبعیت از نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی و لزوم باز تعریف هرچه سریع تر سیاست های علمی کشور. [/b]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کتاب سی و یک استان | نمونه دولتی نهم به دهم
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  بررسی آزمون های موجود در کشور برای کنکور سراسری سال 1401
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
Rainbow بنظرتون بهترین کشور واسه تحصیل کجا میتونه باشه؟!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان