امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونگی پیدایش اینترنت در دنیا

#1
در مورد خلق اینترنت میتوان به سال 1960 میلادی اشاره کرد.زمانی که دولت آمریکا برای یک پروژه تحقیقاتیش به نام آرپا مخفف (آژانس تحقیقاتی پروژه های مهم)که در آن دوره کارکردهای مهم دفاعی داشت و در آن دوره بود که اینترنت خلق شد.
طرح اینگونه بود که کامپیوترهای موجود در همه شهرها را(در آن زمان که هیچ کس کامپیوتر شخصی نداشت و فقط نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها معمولـاً دارای کامپیوتر بزرگ مین فریمـ بودند) وهر کدامـ اطلـاعات کمی در آن ذخیره داشتند تا در صورت نیاز با هم ارتباط بر قرارنمایند و اطلـاعاتشان را به هم منتقل کرده
در آن دوره سیستمـ‌هایی ابداع کرده بودند که برقراری بین سیستمهای یک سازمان را از طریق اینترنت مختص همان نهاد ایجاد می‌کرد. بطوریکه سیستمهای های موجود در طبقات با یکدیگر تبادل اطلـاعات میکردند و امکان ارسال اتباط بین بخش‌های مختلف یک نهاد را ایجاد می‌کردند که اکنون نام این ارتباط را گذاشتند (پست الکترونیکی) اما برای ارتباط با این شبکه‌ها که هر کدامـ به طریق خودشان کارشان را انجام می‌دادند استانداردهای جدیدی به نام پروتکل‌ها توسط متخصصین وضع شد.
بالاخره درسال 1961 تعداد4 کامپیوتر در 2 ایالت متفاوت و دور از هم با موفقیت با یکدیگر موفق شدند که ارتباط برقرار کنندو با اضافه کردن کلمه نت به طرح اولیه، نامـ آرپانت (Arpanet) برای آن نام گذاری کردند.

در سال1970 پروتکل‌های جدیدتری پا به عرصه علم گذاشتند. از جمله TCP که هنوز هم در بازار رواج دارد و نیز تبادل نظر کامپیوترهای میزبان (Host) به آرپانت و حتی وسیع تر شدن آن به مرزهای ایالـات متحده، آرپانت جذابیت بیشتری در بین مردم یافت و طرح اینترنت همراه راجع به شبکه‌های کامپیوتری مطرح شد تا اینکه در سال1970 شبکه‌های مختلف تصمیمـ گرفتند با طریق شبکه‌ با هم درارتباط باشند و آرپانت را بعنوان اصلی ترین هسته انتخاب کردند. وسرانجام در سال 1993 نامـ اینترنت روی این دنیای بزرگ گذاشتند.

(وب )یا WWW که مخففWorld Wide Web )تار جهان‌گستر(است توسط آزمایشگاهی در اروپا ذرات Cern بخاطر نیازشان ودسترسی آسان‌ و منظم به اطلـاعات روی اینترنت ابداع گشت.

در این نوع روش اطلـاعاتی که لازم داریم به صورت مستندبرروی صفحه‌ ی اینترنت قرار می‌گیرد و بوسیله یک مرورگر قابل مشاهده است و هنوز هم کاربرد بسیاری دارد.
قدمت اینترنت در ایران
• درسال1371 تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌های ایران، که عبارت بودند از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلـان،که از طریق UUCP به اینترنت وصل می‌شدند تا با دنیای خارج بتوانند تماس رد و بدل كنند.
• درسال1372 ایران هم به اینترنت متصل شد .واولین کامپیوتری که در ایرانموفق شد به به اینترنت وصل شود مرکز تحقیقات فیزیک نظری بود. هم اکنون این مرکز یکی از مرکزهای خدمات رسانی اینترنت در ایران به شمار می رود.مركز تحقیقات فیزیك نظری و ریاضیات،‌نیز بعنوان تنها و اولین نهاد ثبت اسامی [ir.] در ایران به شمار می رود.

• درسال1373 مؤسسه ندا رایانه راه اندازی شد. و توانست اوّلین بورد (BBS)، در یك سال اوّل کاری خودهم وب سایت ایرانی داخل ایران را راه‌اندازی كند. ومطالب روزنامه همشهری را به زبان فارسی در اینترنت چاپ میكندو همچنین موسسه ندا رایانه توانست از طریق ماهواره کانادایی به اینترنت وصل شود طریق ماهواره
• درسال1374 مجلس ایران در طی یک مصوبه ای تمامی مسئولیت شرکت خدمات دیتا را به شرکت مخابرات واگذار کرد.

• درسال1377 ایران طی یک پروژه ای با نام یونیکد با کشور انگلیس و تحت نظر دانشگاه صنعتی شریف با نام (فارسی وب)شروع به کار کرد و هدف از این پروژه رفع مشکل تایپ فونت فارسی در اینترنت بود که حل شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[size=large]طراحی سایت[/size]
پاسخ
 سپاس شده توسط Andrea ، MAMAD*ALONE
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نیم بها دانلود کن،دیگه اینترنت هدر نده!!
  خالي كردن فضاي Other _دستیار صوتی ایفون بدون نیاز ب اینترنت
  اینترنت سیمکارتت مشکل داره ؟
  چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام رو کم کنیم؟
  چگونگی حذف و بازگردانی محتوای حذف شده اینستاگرام
  فیلم آموزشی تغییر شکل و ظاهر اینترنت دانلودمنیجر(IDM) ، اختصاصی
  اموزش گرفتن اینترنت رایگان ایرانسل از ایرانسل من(قانونی)
  دریاف اینترنت رایگان ۱ ساعته ایرانسل
  اموزش خریدن اینترنت نامحدود : ویژه همراه اول
  درخواست نویسندگی در بخش آموزش رایانه و اینترنت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان