امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

#1
نقل قول: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از نخستین واحدهای دانشگاهی تاسیس شده پس از فرمان تاریخی امام خمینی می باشد. این دانشگاه در سال 1361 با 2 رشته زراعت و اصلاح نباتات و ریاضی شروع به کار نمود ولی پس از جذب یک گروه دانشجو در هر رشته متوقف و فعالیت رسمی خود را از سال 1364 دوباره آغاز نمود.
راه اندازی رشته زراعت در اولین سال شروع فعالیت این دانشگاه، سنگ بنای تاسیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی را نهاد و این دانشکده تا سال 1386 دارای 6 رشته مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی آب، مهندسی منایع طبیعی محیط زیست و مهندسی منابع طبیعی شیلات در مقطع کارشناسی و رشته های تکنولوژی شیلات و امور زراعی و باغی در مقطع کاردانی گردید.
در این سال با تلاش همگانی اعضای این دانشکده و پس از طی مراحل بسیار، این دانشکده مورد تصویب سازمان مرکزی دانشگاه قرار گرفت. پس از تصویب دانشکده، آهنگ رشد و فعالیت آن شتاب گرفت. راه اندازی 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد شامل زراعت، سازه های آبی و تکثیر و پرورش آبزیان در مدت زمانی کوتاه، حاصل این فعالیت همه جانبه بود.
ازجمله اقدامات مهم دیگر پس از تصویب دانشکده، اخذ مجوز و انتشار 2 مجله علمی – پژوهشی فیزیولوژی گیاهی و تالاب (اکوبیولوژی تالاب) می باشد که نقش مهمی در ارتقا علمی استادان و دانشجویان این دانشکده ایفا می کند.
نخستین رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی،آقای دکتر نبوی با تخصص بیولوژی دریا بودند و پس از آن به ترتیب آقایان دکتر لک، مهندس ذاکرنژاد، دکتر مرعشی و خانم دکتر فراست و خانم دکتر خدادادی عهده دار این مسئولیت بودند. در حال حاضر نیز آقای دکتر عصاره با تخصص آبیاری و زهکشی، ریاست دانشکده را برعهده دارند.
دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در حال حاضر از نظر کادر هیات علمی یکی از قویترین دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است و 37 عضو هیات علمی تمام وقت و 3 عضو هیات علمی نیمه وقت با این دانشکده همکاری دارند.
از مهمترین اهداف این دانشکده در چشم انداز آینده می توان به راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد زهکشی، اصلاح نباتات و انتشار مجله های معتبر علمی در هر یک از گروه های تخصصی اشاره نمود.




برای دیدن عکس در سایز واقعی خود یعنی 1108 در 601 پیکسل ، اینجا کلیک کنید .
دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تغییرات منابع کنکور ۱۴۰۱ (انسانی):
  منابع درسی کنکور _ مناسب رشته تجربی
  منابع کنکور سراسری 98
  ایجاد بانک منابع مطالعه فارسی برای رشته حسابداری
  دسترسی دانشگاه شهیدچمران به منابع بیش از 200 ناشر بین‌المللی
  رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بی‌عدالتی تخصیص منابع را تشدید می‌کند
  افتتاح دو دانشکده و یک آزمایشگاه جدید در دانشگاه آزاد اراک
  ارزشیابی دانشکده‌های علوم پزشکی تهران در سال جاری
  فهرست حذفیات منابع سوالات کنکور 95
  دانشگاه آزاد باید با ایجاد منابع غیر شهریه ای تهدید ها را به فرصت تبدیل کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان