امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود .. !!

#1
Music 
گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود

گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود .. !! 1

جلسه نقد و بررسی آلبوم شیدایی درون، از گروه دگردیس به سرپرستی فرشاد رمضانی عصر جمعه در کافه ون برگزار شد. در این جلسه که با استقبال خوب مخاطبان و هواداران موسیقی فرشاد رمضانی همراه بود، گروه و عوامل دست اندرکاران این پروژه رودر روی مخاطبان قرار گرفته و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.

از نکات قابل ذکر و جالب توجه در این نشست حضور هواداران آذربایجانی موسیقی فرشاد رمضانی بود که با انتشار خبر برگزاری این نشست و به منظور شرکت در آن از تبریز به تهران سفر کرده بودند. این امر باعث خوشحالی خاص فرشاد شده بود. گفتنی است هنرمندان موسیقی راک از جمله فرشید اعرابی، رامین بهنا و کسرا ابراهیمی و فرشاد رضایی از حاضرین در این نشست بودند

فرشاد رمضانی در این نشست گفت: شیدایی درون یکی از اهداف جدی هنری من بود که برای انتشار قانونی و با مجوز آن بسیار صبر و تلاش کردم.

فرشاد رمضانی در ادامه گفت: امیدوارم با انتشار این البوم توانسته باشم تا حتی در اندازه‌های یک قدم به آرزوی خود یعنی بالابردن شعور موسیقایی و سطح شنیداری مردم جامعه نزدیک شده باشم.

در ادامه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز مبنی اینکه آیا خود را هنرمندی مصلح اجتماعی می‌داند گفت: هرگز بخودم اجازه نمی‌دم که چنین نامی را برای خودم انتخاب کنم. من مصلح نیستم. اما وظیفه خودم می‌دانم نسبت به مشکلات فرهنگی جامعه موضع انتقادی داشته باشم و برای مرتفع کردن آن‌ها تلاش کنم. وی آلبوم شیدایی درون را صرفا پیشنهادی می‌داند برای نوع دیگری از گوش دادن به موسیقی و حتی پرداختن به موسیقی راک.

در ادامه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی کوتاه کردن فاصله بین ذهنیت یک هنرمند درونگرا و انزوا برگزیده با معضلات فرهنگی‌‌ همان اجتماع گفت: درست است. این فاصله وجود دارد و من با سختی بسیار و تحمل مرارت‌ها و تن ندادن به بسیاری از ناهنجاری‌ها «خود» را پاسخ این فاصله قرار دادم.

سرپرست گروه دگردیس در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین مبنی بر اینکه با توجه به حضور کاوه یغمایی در ایران چرا از او به عنوان یکی از دست اندرکاران این پروژه برای شرکت در این نشست دعوت بعمل نیامده گفت: با توجه به اینکه کاوه بتازگی به ایران بازگشته برای جلوگیری از بوجود امدن هر حاشیه احتمالی و بر هم نخوردن تمرکز کاوه بهتر دیدیم که از حضور او در این جلسه استفاده نکنیم.

در ادامه جلسه فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در ایران گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود، گفت: کمرنگ بودن فعالیت اکثر هنرمندان جدی و توانمند موسیقی راک و بدنبال آن کمبود شدید منابع شنیداری راک باعث می‌شود تا موسیقی راک بدرستی شناخته نشود. وی گفت: هر موسیقی که با اکوردهای گیتار الکتریک و صداهای دیستورت شده همراه است راک نیست. راک جدا از اصوات و ریتم‌ها دارای یک اندیشه و تفکر است.

فرشاد رمضانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: نمی‌شود یک موسیقی مملو از اصوات دیستورت و ریتم‌های درامز را با یک آواز ایرانی مخلوط کرد و حاصل این دل‌ای دل گفتنهای تحریر دار را راک تلفیقی نامید

در ادامه خبرنگار موسیقی ایسکانیوز پرسید: آیا این انتقاد را مستقیما به آلبوم موسیقی متن فیلم «آرایش غلیظ» ساخته سهراب پورناظری با صدای همایون شجریان وارد می‌کنید؟

فرشاد رمضانی گفت: اسم این آلبوم را هم تا کنون نشنیده‌ام. اما جسته گریخته موسیقی‌هایی را می‌شنوم که سزاوار چنین انتقادهایی هستند.

در ادامه این نشست فرشاد رمضانی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران مبنی بر بی‌ارتباط بودن موسیقی راک با اشعار فرخزاد گفت: مشکل چنین نگاهی را باید در نوع متر و معیار خودتان بجویید. استفاده از چنین متر و معیاری در پرداختن به موسیقی و هنر چندان قابل درست و قابل اعتماد نیست.

در پیایان قسمت اول این نشست فرشاد رمضانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان به سبک و خواستگاه هنری و اندیشه شخصی و معیارهای استاتیک پایبند بود اما در دادم تکرار اسیر نشد گفت: می‌توان بیشتر فکر کرد. می‌توان کمتر به بازار موسیقی توجه کرد، می‌توان بر انتشار چهار آلبوم در یک سال چشم بست. می‌توان بر وسوسه برگزرای سالی پنج شش کنسرت غلبه کرد.

قسمت دوم این نشست که بعد از دقایقی تنفس آغاز شد به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص یافت که فرشاد رمضانی به همراه سیاوش امامی و برادران فقیه نصیری اجرا کردند
گاهی موسیقی پاپ بواسطه حضور پررنگ گیتار الکتریک به اشتباه راک تلقی می‌شود .. !! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان