امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات ثبت نام در کنکور ارشد فراگیر پیام نور 94/ اعلام جدیدترین تغییرات

#1
ثبت نام آزمون ورودی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور نوبت پانزدهم آغاز شده است و داوطلبان تا 28 دی ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه آزمون ورودی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور نوبت پانزدهم منتشر شده است و بر اساس اعلام این دانشگاه محتوای دفترچه فراگیر این نوبت نسبت به سال های قبل تفاوت های چشمگیری دارد و بر اساس آخرین اصلاحیه آئین نامه فراگیر تنظیم شده است.
لازم است داوطلبان این دفترچه را به دقت مطالعه کرده و به بروشورهای تبلیغاتی و مشاوره های آموزشگاه ها که مبتنی بر اطلاعات پیشین، ناقص و بدون توجه به تغییرات ایجاد شده در ضوابط پذیرش، آموزش، رشته ها و غیره صورت می گیرد، توجه نکنند.
آموزش در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، از طریق مراکز و واحدهای این دانشگاه نیز انجام می شود.
اعلام زمان های مهم برای آزمون فراگیر ارشد
استقرار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش برای مشاهده و ویرایش اطلاعات در روزهای 21 تا 30 دی ماه انجام می گیرد. 
آزمون ورودی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور نوبت پانزدهم در روز جمعه 4 اردیبهشت ماه 94 برگزار می شود و پیش از آن اطلاعیه دریافت کارت و برگزاری آزمون در نشریه پیک سنجش و پایگاه اینترنتی سازمان سنجش در روزهای 24 و 31 فروردین ماه منتشر می شود.
داوطلبان می توانند در روزهای اول تا سوم اردیبهشت ماه 94 کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای آزمون را از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش دریافت کنند.  نتایج نهایی دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور ورودی مهر 94 در اواخر مرداد ماه 1394 اعلام می شود.
نحوه گزینش دانشجو در دوره های فراگیر و تبدیل وضعیت:
نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تأثیر 80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی میانگین معدل مدرک کارشناسی است. میانگین معدل مدرک کارشناسی برای داوطلبانی که دانش آموخته دوره کارشناسی ناپیوسته هستند حاصل میانگین معدل دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.
دانشجویان سال آخر باید میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را تا تاریخ 31 شهریورماه 93 در محل مربوط در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اعلام کنند.
تغییر وضعیت دانش پذیری به دانشجویی منوط به احراز شرایط اعلام شده در دفترچه است: شرکت در آزمون های پایان نیمسال دانش پذیری مشتمل بر 8 تا 10 واحد درسی. کسب نمره نهایی لازم با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل های انتخابی متناسب با جدول اعلامی در دفترچه.
هزینه ثبت نام و شهریه در دوره دانش پذیری:
داوطلبان برای ثبت نام در دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور لازم است 600 هزار ریال (معادل 60 هزار تومان) با استفاده از کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب هر یک از بانکهای جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند. وجوه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.
شهریه تحصیل پس از پذیرش (دانشجویی):
جدول شهریه دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر در سال تحصیلی 94-95
کلیه رشته ها
شهریه ثابت
شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی
7.140.000 ریال
دروس نظری
دروس عملی کم هزینه
دروس عملی پرهزینه و پایان نامه
7.140.000 ریال
2.116.000 ریال
3.306.000 ریال
شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور مطابق مصوبات هیأت امنای دانشگاه سالانه افزایش می یابد. مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به ورود به دانشگاه شوند در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری دریافت خواهد شد.
چنانچه دانش پذیران متقاضی استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور (کلاس های رفع اشکال گروهی) باشند، می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به مراکز استانی دانشگاه مراجعه و پس از ثبت نام و پرداخت شهریه در این دوره ها شرکت کنند.
داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کدرهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج کنند.
داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شرکت در آزمون، به واحدهای تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده مراجعه کنند.
سهمیه ایثارگران: جانبازان، همسر و فرزند جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا برای استفاده از سهمیه ایثارگران باید نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند و نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی ایثار ندارند و در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می شوند.
با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می گیرد، براساس این قانون 20 درصد از ظرفیت پذیرش به ایثارگران انقلاب اسلامی، به شرط کسب حدنصاب علمی (حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد) اختصاص دارد.
ضوابط ادامه تحصیل در دوره دانشجویی:
آن دسته از دانش پذیرانی که در آزمون پایان نیمسال دانش پذیری قبول می شوند و شرایط تبدیل وضعیت را طبق مفاد دفترچه احراز کرده و به دانشجو تبدیل وضعیت می دهند. بر اساس ضوابط ادامه تحصیل داوطلب در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره دانش پذیری و احراز شرایط مندرج در دفترچه به دانشجو تبدیل وضعیت داده و برای ادامه تحصیل به مرکز پذیرفته شده معرفی می شود.
دانشجویی که در دوره دانش پذیری نمرات زیر 12 کسب کرده و قبول اعلام شده، لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش نیاز دروس اخذ و با موفقیت (کسب حداقل نمره 12 ) بگذراند. دانشجو می تواند با توجه به امکانات دانشگاه با پرداخت شهریه های ثابت و متغیر از کلاس های رفع اشکال گروهی و فردی و سایر موارد مرتبط با خدمات آموزشی استفاده کند.
انتقال، تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ممنوع است.
دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی در مهلت اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت نام و انتخاب واحد درسی اقدام کند . عدم اقدام به موقع در هر نیمسال تحصیلی به منزله محرومیت از ادامه تحصیل در آن نیمسال تحصیلی است. تعداد کل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای اخذ مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد) حسب رشته تحصیلی و بر اساس سرفصل مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. (دانشجو حسب مورد به تشخیص گروه آموزشی موظف به اخذ و گذراندن واحدهای جبرانی (حداکثر 12 واحد درسی) و واحدهای اضافی (حداکثر 8 واحد) است.
تعداد واحدهایی که دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی (به جز آخرین نیمسال تحصیلی) انتخاب کند با توجه به میانگین نمرات قبلی دانشجو حداقل 6 و حداکثر 14 واحد درسی است. نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزار می شود، حداقل 12 از 20 است و برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل میانگین مورد نیاز 14 از 20 است.
واحدهای ارائه شده درهر نیمسال تحصیلی با توجه به امکانات دانشگاه و برنامه آموزشی رشته تحصیلی تعیین می شود. برنامه های آزمایشگاهی بعضی دروس در آزمایشگاه استانی دانشگاه و خارج از مرکز محل تحصیل دانشجو اجرا می شود.
دانشجو می تواند در صورت تمایل از ادامه تحصیل انصراف دهد. این درخواست باید به صورت کتبی به مرکز مربوط ارائه شود. ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات به دانش آموختگان در هر زمان منوط به تسویه حساب مالی با دانشگاه است.
هیچگونه کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه به دانشجو تعلق نمی گیرد
هیچگونه مزایا از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و…. به دانشجو تعلق نمی گیرد. طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد 3 سال است و در صورت لزوم افزایش سنوات تابع مقررات آموزشی دانشگاه است.
شرایط دانشجویان در شیوه پذیرش دانشجو بصورت الکترونیکی:
دانشگاه پیام نور در برخی از رشته های خود، امکان پذیرش دانشجو با بهره گیری از شیوه الکترونیکی را فراهم کرده است. دوره های آموزش الکترونیکی شامل برگزاری کلاس های مجازی، استفاده از ابزارهای تعاملی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی به همراه ارائه محتواهای الکترونیکی تحت وب خواهد بود.
امکان پذیرش دانشجویان در این دوره به شیوه آموزشی  پژوهشی است. حداکثر تا 30 درصد دانشجویان هر رشته مرکز /واحد که حداقل دو نیمسال تحصیلی و 12 واحد از دروس غیر جبرانی را با معدل 15 و بالاتر گذرانده اند، می توانند به شیوه آموزشی – پژوهشی ادامه تحصیل دهند.
پذیرفته شدگان با روش آموزش الکترونیکی باید امکان دسترسی به رایانه مجهز به بلندگو و میکروفون و اینترنت با حداقل سرعت 128 kb/s را داشته باشند. ضمن آنکه باید از مهارت پایه در استفاده از کامپیوتر و اینترنت برخوردار بوده و برای یادگیری در محیط الکترونیکی آمادگی و علاقه داشته باشند.
به دانش آموختگان مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء خواهد شد. کلیه پذیرفته شدگان مطابق ظرفیت دانشگاه و پس از تأیید صلاحیت عمومی پذیرش می شوند و نیازی به مصاحبه حضوری نیست.
شرایط و ضوابط عمومی پذیرش و تحصیل دانشجو مطابق مقررات آموزشی دانشگاه است و پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل های الکترونیکی از میان خواهران و برادران (بصورت رقابتی) صورت خواهد گرفت. هیچگونه امکانات رفاهی از قبیل: خوابگاه، سلف سرویس و … در اختیار دانشجویان قرار داده نخواهد شد.
پاسخ
آگهی
#2
سسسسسسسسسسسسسسس
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth سوالات احتمالی کنکور اردیبهشت
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Question مجموعه کنکور ۹۸تا۰۲ سـه رشته با پاسـخ همراه بــا سوالات شبیه ساز
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
  اطلاعات سهمیه ایثارگران در کنکور
  مجموعه کنکور نوردی
  بودجه بندی کنکور انسانی
  لقمه پیام آیات دین و زندگی مهر و ماه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان