امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه پونا مقطع کارشناسی

#1

دانشگاه پونا واقع در شمال غربي شهر خوش آب و هوا و آرام پونا با در بر داشتن بيشترين تعداد دانشجويان خارجي در هند ونيز دارا بودن بيش از 220كالج و موسسه آموزشي وابسته در سال هاي گذشته همواره محل توجه ونظر جمع كثيري از علاقه مندان به تحصيل در اين كشور و به خصوص دانشجويان ايراني بوده است.اين دانشگاه در طول ساليان گذشته چندين بار حائز عنوان بهترين دانشگاه هندوستان گرديده و همكنون نيز به عنوان در بر دارنده بيشترين تعداد دانشجويان خارجي در هندوستان به عنوانِ آكسفورد شرق در ميان كشور هاي آسيايي شناخته شده است.

تعدد دانشجويان خارجي كه در سال هاي گذشته براي تحصيل به اين دانشگاه آمده اند سبب گرديده است كه اين دانشگاه همواره مزاياي و امتيازات خوب و مناسبي براي دانشجويان خارجي قائل گردد. كيفيت بالاي آموزشي دانشكده ها و كالج هاي وابسته به دانشگاه و نيز اعتبار علمي بالاي آنها در بين دانشگاه هاي هند سبب گرديده كه جمع كثيري از دانشجويان فرصت تحصيل در پونا را علاوه بر تحصيل، به عنوان يك فرصت عالي و استثنايي براي رسيدن به فرصت ها و شانس هاي بهتر يا به عبارتي سكوي پرواز در نظر بگيرند.

از طرفي اين دانشگاه سالانه ظرفيت بالايي از سهميه پذيرش تحصيلي را به دانشجويان خارجي اختصاص داده و از اينرو آكسفورد شرق واجد بيشترين تعداد دانشجويان مليت هاي مختلف در هند ميباشد.

جالب است بدانيد ایران ایندیا نخستین سایت مشاوره تحصيل خارج از کشور میباشد و دانشگاه پونا نخستین سرویس این سایت میباشد که در سال 2002 میلادی معرفی گردید. با ما باشيد!!!!


معرفي سيستم آموزشي هند

سيستم آموزشي هند داراي انعطاف پذيري بسيار بالاييست، به گونه اي كه همواره و در هر شرايطي براي دانشجويان مقاطع مختلف امكان ادامه تحصيلات در گرايش هاي مختلف تحصيلي و جود دارد ولي اين سيستم آموزشي به لحاظ ماهوي با آنچه در ايران وجود دارد بسيار متفاوت است.

در زمينه هاي علوم پزشكي و دارو سازي بايد گفت كه تقريبا در اين كشور هيچ دوره اي داراي دكتراي پيوسته نمي باشد و دانشجويان بايد مقاطع تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس را يكي پس از ديگري سپري كرده و سپس در مقطع دكترا به تحقيق و انجام پژوهش بپردازند و نهايتا با تهيه پايان نامه و ارائه آن به استاد راهنما به دفاع بپردازند اما نحوه ارزشيابي دوره هاي پزشكي در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي به گونه اي است كه متقاضيان پس از اخذ مدرك ليسانس از دانشگاه هاي هند و سپري كردن يك دوره يك ساله اينترن شيپ در ايران موفق به اخذ مدرك دكتراي حرفه اي رشته تحصيلي شان از اين وزارتخانه خواهند شد.

در زمينه رشته هاي غير پزشکي در كشور هندوستان دو گزينه و جود دارد كه در اين فرصت به بخشي از آنها اشاره خواهد شد.

در حالت كلي در اين كشور دو گرايش غير پزشكي وجود دارد؛يكي زير مجموعه مهندسي و ديگري زير مجموعه رشته ها و دوره هاي علوم و علوم انساني مي باشد.

رشته هاي مهندسي داراي دوره هاي چهار ساله در ليسانس و دوره هاي دو ساله در مقطع فوق ليسانس مي باشند. اين رشته ها در هندوستان به عنوان دوره هاي پيشرفته يا تخصصي نيز شناخته شده اند و لذا قوانين خاصي در زمينه صدور پذيرش اين رشته ها براي دانشجويان خارجي وجود دارد و علاوه بر اين شهريه اين دوره ها براي دانشجويان خارجي بسيار بالاست.

رشته هاي علوم كه همواره از اقبال بيشتري از سوي دانشجويان خارجي برخوردار بوده اند، داراي تنوع بسيار بالايي نيز مي باشد.رشته هاي علوم در مقطع ليسانس سه ساله و در مقطع فوق ليسانس دو ساله مي باشند ولي از نظر ارزشيابي اين دوره ها معادل ليسانس چهار ساله مورد تائيد وزارت علوم قرار خواهد گرفت. مقطع دكترا نيز شامل هيچ كلاس يا آزمون ورودي نمي شود و دانشجويان مي توانند در هر يك از اين رشته ها با خاتمه مقطع فوق ليسانس ضمن برقراري ارتباط با استاد راهنما و توافق بر سر محتواي پايان نامه به انجام پژوهش بپردازند.لازم به ذكر است كه مدت اين تحقيقات بايد حداقل 2 سال و حداكثر 5 سال باشد. يعني دانشجو زود تر از دوسال مجاز به ارائه پايان نامه نمي باشد و بعد از پنج سال هم تنها در صورت صلاحديد استاد راهنما مجاز به ادامه پژوهش ها مي باشد.

در زمينه علوم شما قادر خواهيد بود در هر يك از رشته هاي علوم پايه مانند كامپيوتر،الكترونيك،رياضيا ت ،فيزيك،شيمي،زيست شناسي و…ويا هر يك از رشته هاي علوم انساني مانند اقتصاد،مديريت،روانشناسي،ز بان هاي خارجي،جامعه شناسي،باستان شناسي و …. به ادامه تحصيل بپردازيد.

علاوه بر اين ها قادر خواهيد بود كه در گرايش هاي تخصصي بازرگاني در تمامي مقاطع به ادامه تحصيل بپردازيد.

خلاصه آنكه در دانشگاه پونا اکثر رشته ها ارايه ميشوند چنانچه نام رشته اي را در اين سايت نيافتيد يا احساس ميكنيد اطلاعات موجود كافي نيست با تماس با ما در اين مورد تحقيق كنيد.


چگونه پذيرش بگيريم؟؟؟؟

بر مبناي مطالعات صورت گرفته توسط تيم کاري و تحقيقاتي ايران اينديا به اين نتيجه رسيده ايم که بزرگترين عامل ضعف و افت تحصيلي دانشجويان ايراني در هند، ضعف در آشنايي با زبان انگليسي ميباشد. بر همين اساس توصيه موکد ما در درجه اول گذراندن يک دوره زبان در هند ميباشد که بسته به جميع جهات ميتواند دوره اي 4 ماهه يا 9 ماهه باشد. زيرا در اين دوره علاوه بر بهبود توانايي در درک زبان انگليسي فرصت مناسبي خواهيد داشت که فارغ از نگرانيهاي درسي ارتباط مناسبي با محيط برقرار نماييد.

در صورت علاقه مندي به گذراندن دوره هاي زبان اينجا را کليک نماييد:

1- دوره کوتاه مدت آموزش زبان (4 ماهه)

2- دوره بلند مدت آموزش زبان (9 ماهه)

در صورتيکه تمايل به اخذ مستقيم پذيرش تحصيلي داريد با ما تماس گرفته و ضمن بهره گيري از خدمات ويژه ما ظرف كوتاه ترين مدت زمان پذيرش خود را اخذ نماييد .



آقايان 17 ساله(متولدين 1368) توجه كنند….!!!!!

اگر از معضل خدمت سربازي به عنوان مانعي براي خروج از كشور نگراني داريد ولي هنوز مشمول نگرديده ايد ميتوانيد از سرويس سايت استفاده نماييد.



اخذ پذيرش تحصيلي براي مقطع کارشناسي



شرايط ورود:

ورود به دانشگاه براي دانشجويان خارجي در مقطع كارشناسي هيچ شرط خاصي ندارد. فقط كافيست متقاضي ديپلم 12 ساله داشته باشد و پذيرفته شود. صدور پذيرش و ثبت نام نيز بر مبناي اولويت زماني انجام ميگيرد. (يکي از ويژگيهاي زمانبندي ما براي دوره هاي زبان اينست که شما در آغاز فصل پذيرش و ثبت نام در پونا خواهيد بود و نگراني از بابت تاخير در ثبت نام نخواهيد داشت )


تقويم دانشگاهي

سال تحصيلي هرسال در ماه جولاي يا تير ماه آغاز ميشود و در اواخر فروردين يا آوريل به پايان ميرسد. نظام تحصيلي هند به صورت سالانه- ترمي ميباشد ولي پذيرش فقط يکبار در سال صورت ميگيرد.

دوره ليسانس در همه رشته ها بجز پزشكي و مهندسي، 3 سال ميباشد.


زبان انگليسي

كليه دروس به زبان انگليسي ميباشدو معمولا دانشجويان بايد يک ماه بعد از ثبت نام در امتحان سنجش زبان شركت كنند. عدم قبولي در اين آزمون منجر به مشکلات و هزينه هاي اضافي ميگردد (حدود 100 دلار جريمه) که بر همين اساس توصيه ميکنيم حتما نسبت به تقويت توانايي هاي خود پيش از شروع سال تحصيلي اقدام نماييد.


رشته هاي پزشكي و مهندسي

ما به چند دليل توصيه ميكنيم از خواندن رشته هاي مهندسي و پزشکي دردانشگاه پونا صرف نظر كنيد.زيرا عليرغم هزينه نسبتا بالاي رشته هاي پزشکي (بجز داروسازی) رشته هاي مهندسي نيز شهريه اي حدود 16 هزار دلار دارند ، ضمن اينکه هزينه تحصيل در همين رشته ها در کشور مالزي به مراتب کمتر است. با يك نگاه به توضيحات رشته هاي ديگر متوجه ميشويد هنوز انتخاب هاي خوبي موجود است.

رشته هاي داراي ظرفيت پذيرش بالا

اين رشته ها چند حسن دارند. نخست اينكه ليسانس در تمام اين رشته ها 3 سال طول ميكشد. دوم اينكه شهريه هاي نسبتا ارزان دارند. سوم امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر با انتخابهاي قابل قبول فراهم است.

مديريت بازرگاني (B.Com)

رشته هاي گروه مديريت و بازرگاني در هند از سطحي بسيار خوب و كاربري بالايي برخوردار هستند. رشته بازرگاني که در دانشگاه پونا ارايه ميشود يکي از رشته هاي نسبتا آسان است و با كمي علاقه ميتوان در آن موفق بود.

زمينه كار براي فارغ التحصيلان اين رشته در ايران با توجه به هزينه کم آن قابل قبول است. ضمن آنکه دارای گرایش های گوناگونی نیز نظیر: مدیریت اجرايي، بازاريابي، کار آفريني، بانکداری و حسابداری صنعتي ميباشد.

شهريه رشته بازرگاني بسيار ارزان است و براي دوره ليسانس كلاً حدود دو هزار دلار است.

علوم پايه (B.Sc.)

دانشگاه پونا توجه زيادي به رشته هاي علوم پايه دارد، دپارتمانهاي اين دانشگاه در رشته هايي مثل فيزيك، شيمي، بيوشيمي، جانورشناسي در رتبه ممتاز قرار دارند.

رشته هاي علوم پايه به شرح زير ميباشند:

فيزيك،رياضي،الكترونيك، ميكروبيولوژي، زمين شناسي، شيمي، جانور شناسي، گياه شناسي، آمار…

شهريه رشته هاي علوم پايه در مقطع كارشناسي كلا حدود دوهزار تا دو هزار و پانصد دلار براي تمام سه سال است.

رشته هاي متنوعي هم براي ادامه تحصيل در شاخه علوم پايه هست و معمولا هزينه تحصيل در كارشناسي ارشد هم براي اين رشته ها ارزان است.

علوم كامپيوتر (B.Sc.Comp.)

علوم كامپيوتر يکي از کلاسيک ترين رشته ها در گروه رشته هاي کامپيوتر است که بر مباني و اصول کامپيوتر تاکيد بسيار دارد (بر همين اساس هم در اين رشته تاکيد ويژه اي بر رياضي و الکترونيک وجود دارد) . دروس اين رشته شامل رياضي الكترونيك،آمار،زبانهاي برنامه نويسي مانند سي و جاوا ، بانك هاي اطلاعاتي ، شبكه و… است. شايد بتوان اين رشته را صرفا رشته اي قابل قبول در سطحي متوسط دانست، زيرا متاسفانه اين رشته چندان که بايد به دست آورد هاي جديد صنعت نمي پردازد. شايد هم به همين دليل باشد که عليرغم اقبال بالاي دانشجويان جديد الورود به اين رشته، پس از مدتي دانشجويان اين رشته اقدام به تغيير رشته مينمايند. شهريه اين رشته براي دوره سه ساله نيز كلاَ حدود شش هزار و پانصد دلار مي باشد .


علوم انساني (b.a)

خاصيت اين رشته ها تنوع بسيار زياد و يادگيري اين علوم به وسيله زبان انگليسي است که البته يادگيري کامل و موفقيت در اين رشته ها منوط به توانايي بالاي داوطلب دردرک مطلب و ارايه آن به زبان انگليسي ميباشد.

اين رشته ها شامل:زبان هاي انگليسي،آلماني، فرانسوي، هندي، سانسكريت،

و رشته هايي مانند: اقتصاد، روانشناسي، جغرافي، تاريخ، فلسفه، علوم سياسي، جامعه شناسي…


ميباشد.

هزينه دوره سه ساله كارشناسي كلا حدود دوهزار دلار است.

و در تمامي شاخه ها امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر وجود دارد وشهريه كارشناسي ارشد اين رشته ها نيز ارزان است. و دانشگاه پونا بهترين پیشنهاد برای رشته های علوم انساني ميباشد.

هركدام از اين رشته ها مزاياي خاص خود را دارد چه از نظر ادامه تحصيل و چه از نظر اشتغال با توجه به تسلط خوبي كه فارغ التحصيلان به زبان انگليسي پيدا ميكنند امكانات خوبي فراهم است. مثلا از طرف دولتهاي آلمان و فرانسه براي دانشجويان زبان هاي اين كشورها تسهيلاتي مانند سفر هاي علمي ارزان قيمت و بعضا ادامه تحصيل و بورس پيشنهاد ميشود.

البته در پونا ،يك موسسه آلماني و يك موسسه فرانسوي از طرف دولتهاي اين كشورها فعال هستند و امكانات خوبي براي آموزش زبان دارند و فرصت خيلي خوبي را در اختيار علاقمندان به ادامه تحصيل در اروپا قرار ميدهند. استفاده از امكانات اين موسسات با توجه به طولاني بودن دوره هاي آموزشي فقط براي دانشجويان امكان پذير است.


رشته های هنر:

رشته هايي مثل نقاشي، مجسمه سازی و هنر های کاربردي که شهريه آنها برای کل دوره 4 ساله حدود 9000 دلار ميباشد .

در رشته های پزشکی

بهترين انتخاب داروسازي است و شهريه آن برای کل دوره حدود 13000 دلاربرذای کل 4 سال است که تقريباً سالی 3 هزار دلار دریافت میشود. توجه کنيد که با وجود آنکه دانشگاه پونا مورد تائيد وزارت بهداشت ميباشد اما چند سالي است که از ارائه پذيرش برای دندانپزشکي و پزشکي خودداری میکند لذا تنها اکمان ادامه تحصيل برای داروسازی در پونا وجود دارد.

رشته های مهندسي در مقطع کارشناسي:

در کالجهای معتبر وابسته به دانشگاه پونا ميتوانيد برای رشته های مهندسي زير اقدام کنيد:

عمران، فناوری اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار، الکترونيک، مکانيک و برق

طول دوره تحصيل در همه رشته ها 4 سال و شهريه حدود 16000 دلار برای کل دوره که به اقساط دريافت ميشود.

مدارک مورد نياز برای پذيرش:

6 قطعه عکس 6در4

ریز نمرات 3 سال دبيرستان و پيش دانشگاهي ومدارک ديپلم و پيش دانشگاهي ترجمه رسمي با مهر دادگستری، وزارت خارجه ايران و سفارت هند در تهران يا کنسولگری های اين کشور در بندر عباس و زاهدان. چون سفارت هند بابت هر مهر هزینهای جداگانه ميگيرد از دارالترجه بخواهيد همه مدارک شما را با هم يک منگنه بزند تا از پرداخت هزينه اضافه خودداری شود.

کپي صفحه اول گذرنامه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Biggrin قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع ابتدایی
Eye-blink قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع راهنمایی
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  استخدام مقطع درجه داری نیروی انتظامی در سال 1400

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان