امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی دانشگاه های مالزی

#1
دانشگاه تكنولوژي مالزی در ناحیه جنوبی این کشور واقع شده است و مقصدی مناسب برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی در شاخه های فنی ، مهندسی و تكنولوژيكي می باشد . بيش از 20 مركز پژوهشی در اين دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. 9500 دانشجو در مقطع کارشناسی، 5000 دانشجوی غیر حضوری و 3000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، بافت و ساختار جمعیتی دانشگاه فن آوری مالزی را تشکیل می دهند. نزديک بودن دانشگاه به قطبهای صنعتي، فرصت خوبي را برای دانشجويان فني مهندسي بوجود مي آورد تا در دوران تحصیل بتوانند ارتباطی مفید و نزدیک با محیط حرفه ای آینده خود را تجربه نمایند .
تاریخ تاسیس دانشگاه فناوری مالزی به سال 1930 بر ميگردد ؛زماني كه به عنوان يك مدرسه تكنيكي داير شد و بعدها در نوع خود (آموزش تكنولوژيكي) ممتاز شناخته شد و در سال 1946 به رتبه دانشكده ترفیع یافت. پس از دو دهه تبدیل به یک آکادمی فناوری و سپس در سال 1975 موفق به اخذ رتبه دانشگاه گردید. نخست وزير پيشين اين كشور دكتر مهاتير محمد ايندانشگاه را به عنوان دانشگاه كاشف لقب داده است . Utm در سال 2002 تنديس msc دريافت نمود .
دانشگاه upm ( پوترا )

دانشگاه پوترا مالزی با قدمتي هفتاد ساله هم سن و سال دانشگاه تهران است. در سالهای اخير به تبع رشد چشمگير کشور مالزی پوترا سرمایه گزاری بالايي برای تحقيقات و تحصيلات تکميلي و پژوهش های کاربردی انجام داده و با نگاهی به فهرست دانشکده ها و مراکز تحقيقاتي و رشته های بسيار متنوع این دانشگاه متوجه گستردگي اين دانشگاه خواهيد شد.

پذيرش اين دانشگاه تنها در مقاطع تحصيلات تكميلي است و دهها دانشكده و صدها رشته تحصيلي گوناگون در اين دانشگاه موجود است و تدريس ميشود.

دانشجويان ايراني در حال تحصيل در اين دانشگاه حدود 1000 نفر مي باشند.

دوره كارشناسي ارشد در پوترا به دو صورت فقط گذراندن واحد هاي درسيو حالت دوم واحدهاي درسي و انجام پژوهش است .

دوره هاي دكتري در دانشگاه پوترا تنها به يك طريق و آن هم با برگزاري كلاس هاي درس و گذراندن پايان نامه انجام مي پذيرد

دانشگاه KBU

اين دانشگاه در قسمت غربي كوالالامپور در منطقه اي به نام بندر اوتاما واقع شده كه در فاصله 12 كيلومتري از برج هاي پتروناس قرار گرفته. اين منطقه به لحاظ موقعيت شهري نسبت به مناطقي مانند سايبرجايا و برخي مناطق حومه اي ديگر كوالالامپور از وضعيت بهتري برخوردار است.

دانشگاه KBU مالزي تحت نظارت و با نمايندگي رسمي از دانشگاههائي نظير Sheffield halam و Nottingham در انگلستان ، Mannheim در آلمان و South Austrelia در استراليا مشغول به فعاليت است. به اين معنا كه دوره هاي تحصيلي در دانشگاهKBU مالزي ارائه ميشوند، اما مدرك تحصيلي از سوي دانشگاه مادر اعطا مي شود.

دانشگاه um (مالايا)

دانشگام مالايا نيز يكي از معتبر ترين دانشگاه هاي كشور مالزي بوده و مقاطع تحصيلات تكميلي صاحب دهها دانشكده و صدها رشته تحصيلي گوناگون مي باشد.

دانشگاه UCSI

اين دانشگاه در حاشيه شرقي اين شهر در منطقه اي به نام cheras واقع شده است.دانشگاه UCSIبا سابقه ترين دانشگاه خصوصي در مالزي است كه در ساير كشورها نيز كاملا شناخته شده مي باشد.

دانشگاه msu

با وجود نسبت بالاي تعداد مدرسين به محصلين در اين دانشگاه ، فرصت بالائي درزمينه تحقيقات و همچنين پيشرفت در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد. در برنامه بين المللي تبادل دانشجويان ، هم اكنون دانشگاه msu امكان تبادل دانشجو با 40 دانشگاه در ايالات متحده امريكا ، انگلستان ، استراليا، هند و اندونزي رادارا ميباشد.

دانشگاه apiit

دانشگاهapiit در سال 1993 تآسيس گرديد وتا به امروز با بيش از يك دهه تجربه موفق در آموزش فناوري اطلاعات و تجارت ، به يكي از دانشگاه هاي پيشرو در زمينه آموزش فناوري اطلاعات و تجارت در جنوب شرقي آسيا تبديل گرديده . اين دانشگاه كاملا مورد تاييد وزارت علوم ايران مي باشد.

دانشگاه mmu

در سال 1996 تاسيس شد. به عنوان اولين دانشگاه خصوصي مورد تاييد دولت مالزي ، پهنه وسيعي از تخص ها را در مقاطع مختلف در حيطه هاي فناوري اطلاعات ، ارتباطات ، حقوق و مديريت ارائه مي نمايد.

دانشگاه monash

دانشگاه monash مالزي يكي از اولين شعبات برون مرزي دانشگاه monash استراليا است. اين دانشگاه از زمان آغاز به كار خود در سال 1998 تجربه اي قابل توجه در افزايش تعداد دانشجويان خود دارد . حدود 2800 دانشجو دارد.شهرت اين دانشگاه بيشتر به جهت سطح بالاي آموزشي و پژوهشي آن است . و مفاد درسي اين دانشگاه با استانداردهاي دانشگاه هاي استراليا برابرمي كند و بنابراين سطح تحصيلي دانشجويان و فارغ التحصيلان اين دانشگاه در سطح دانشجويان كشور استراليا است.



نكته مهم : در صورتي كه مدرك شما ديپلم نظام جديد باشد و پيش دانشگاهي نداشته باشيد براي تحصيل در دوره هاي كارشناسي در مالزي ، حتما بايد دوره يكساله پيش دانشگاهي را بگذرانيد . اما در غير اينصورت مي توانيد مستقيما براي اخذ پذيرش دوره هاي سه ساله كارشناسي دانشگاه هاي مالزي اقدام كنيد .




درجه بندي دانشگاه هاي مالزي طبق نظر وزارت علوم تحقيقات و فن آوري اي

الف) دانشگاههاي مالزي گروه يك (خوب)، براي كليه دورههاي تحصيلي.
1- Universiti Malaya (University of Malaya)
2- Universiti Kebangsaan Malaysia (National University of Malaysia)
3- Universiti Sains Malaysia (University of Science Malaysia)
4- Universiti Teknologi Malaysia (University of Technology Malaysia)
5- Universiti Putra Malaysia (University of Putra Malaysia)
6- Universiti Telekom Malaysia (Multimedia University)
ب) دانشگاههاي مالزي گروه دو (متوسط)، و مراكز آموزش عالي كه در زمان ورود دانشجو مجوز رسمي وزارت آموزش كشور مالزي را داشته باشند صرفا" تا مقطع كارشناسي (ليسانس) ارزشيابي ميشوند.
1-Universiti Malaysia Sarawark (University of Malaysia Sarawark)
2- Universiti Malaysia Sabah (University of Malaysia Sabah)
3- Universiti Utara Malaysia (Northen University of Malaysia)
4- Universiti Islam Antarabangsa (International Islamic University of Malaysia)
5- Universiti Pendidlkan Sultan Idris (UPSI)
6- Universiti Tenaga Nasional (UTN)
7- Universiti PETRONAS
8- Malaysia University of Science and Technology (MUST)
9- Curtin University of Technology – Sarawak Campus Malaysia
9- شعبه دانشگاه صنعتي كريتن استراليا دركشور مالزي صرفا" تاسطح كارشناسي در رشته هاي مديريتي وفني
10- Monash University (Malaysia)
10- تاسطح كارشناسي در كليه رشته ها وكارشناسي ارشد صرفا" دررشته فناوري اطلاعات
11- Universiti Teknologi Mara (University of Technology Mara)
11- تا مقطع كارشناسي ارشد
12- Asia Pacific Institute of Information Technology (A.P.I.I.T)
13- University College Sedaya International (UCSI)
13- تامقطع کارشناسی در رشته های مهندسی برق و مکاترونيک، موسيقی، مديريت بازرگانی، مديريت IT ، معماری، علوم اجتماعی. مدارک مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ياد شده با بررسی کيفی (اخذ آزمون، بررسی پايان نامه، درخواست مقاله) قابل ارزشيابی است.

12- مدارک صادره از Limkokwing University College به شرط آنکه تاريخ شروع به تحصيل قبل از فوريه 2007 ميلادی باشد قابل بررسی و ارزشيابی است
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی ۱۶ زمان در زبان انگلیسی
  معرفی رشته «پرستاری »
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  معرفی بعضی از رشته های دانشگاهی تجربی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان