امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیین نامه جدید میهمان و انتقال دانشجو اجرا میشود

#1
معاون وزیر علوم از اجرایی شدن آیین نامه جدید میهمان و انتقال دانشجویان دانشگاهها و موسسات تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از مهر 89 به مدت2 سال خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ملاباشی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب این آیین نامه در 8 مهر با امضای وزیر علوم در20ماده و17تبصره گفت: از این زمان همه آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر کان لم یکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ریز برنامه های این آیین نامه از ساعت 14امروز در پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم قرار خواهد گرفت ، گفت : برخی به اجرایی شدن این آیین نامه اعتراض دارند و از نزول سطح آموزشی دانشگاهها گله مندند بدون این که مادهای از این آیین نامه را خوانده باشند.

وی به 500 نفر ساعت کار کارشناسی و40ساعت کار اختصاصی وزیر و تلاش6ماهه گروه کارشناسی متخصصان و12 بار ویرایش این آیین نامه اشاره و اضافه کرد: همه این تلاش ها برای آسودگی خانواده ها صورت گرفته است بدون این که در سطوح آموزشی دانشگاه ها خللی وارد شود.

معاون دانشجویی وزیر علوم افزود: در این آیین نامه دانشگاهها نه بر اساس سطح علمی بلکه بر اساس تعداد متقاضیان برای میهمانی و انتقال دانشجویان در 5 سال گذشته به 8 گروه تقسیم می شوند.

وی با تاکید بر این که این آیین نامه فقط برای تسهیل انتقالی دانشجویان تنظیم شده است ، گفت: هیچ انتقالی بدون میهمان شدن دانشجویان صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در این روش تغییر رشته و مقطع صورت نمی گیرد و ویژه دانشجویان کاردانی و کارشناسی است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دانشجویان مقطع شبانه، پیام نور و موسسات غیر انتفاعی نمی توانند به روزانه منتقل شوند اما بالعکس آن امکان پذیر است.

ملاباشی با اشاره به این که میهمانی و انتقال باید با درخواست دانشجو و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد صورت گیرد ، گفت : سه روش میهمان شدن به صورت موقت ، دائم یا مبنا بر اساس مکان زندگی والدین دانشجو صورت می گیرد.

وی به دانشجوی میهمان نوع اول که می خواهد تعدادی از واحدهایش را برای یک یا چند نیم سال به طور موقت در یک دانشگاه بگذراند اشاره کرد و گفت: این مورد در آیین نامه قبلی نیز بوده است.

معاون دانشجویی وزیر علوم درباره میهمان دائم افزود : متقاضی میهمان دائم که می خواهد تمام واحدها را به صورت میهمان در دانشگاه نزدیک محل سکونت والدین خود بگذراند باید هر ترم ریز نمرات وی به دانشگاه مبدا فرستاده شود و مدرک آن دانشجو را نیز دانشگاه مبدا صدادر خواهد کرد.

ملاباشی همچنین درباره "میهمان مبنا" که واژه جدیدی است اشاره کرد و گفت: مبنا مخفف میهمان بر اساس نمره ازمون سازمان سنجش اموزش کشور است یعنی حتی کسانی که در مهر 89 دانشجو شده اند و میخواهند میهمان شوند می توانند اگر95درصد نمره آخرین پذیرفته شده ان دانشگاه را برای دانشگاههای ردیف 8 (تهران) و 85 درصد نمره آخرین پذیرفته شده را در دانشگاه های ردیف6 و7 آیین نامه آورده باشند میهمان شوند.

وی افزود: انتقال در صورتی صورت میگیرد که دانشجوی میهمان کارشناسی در سه ترم متوالی و کاردانی در دو ترم متوالی بتواند معدل بالای میانگین (13) را آورده باشد در غیر این صورت باید به دانشگاه مبدا بازگردد.

معاون دانشجویی وزیر علوم یاد اور شد دانشگاه ها می توانند تا25درصد دانشگاه های تهران تا سقف20و دانشگاه های غیر انتفاعی تا 15 درصد جمعیت ورودی هر سال را میهمان بپذیرند.

وی یادآور شد: دخترانی که در طول تحصیل ازدواج رسمی داشته باشند ،دانشجویی که سرپرست خانواده اش فوت یا معلول شود یا دانشجویی که در دوره تحصیل به بیماری خاص مبتلا شود باید به محل سکونت خانواده اش میهمان شود.

ملاباشی اضافه کرد: اگر دانشگاهی تاظرفیت مشخص شده اش یا شرایط اعلام شده دانشجو میهمان نپذیرد باید علت ان را به دانشجو اعلام کند واگر دانشجو خود را محق میهمان شدن دانست می تواند تقاضای خود را به کمیسیون موارد خاص گزارش دهد.

معاون دانشجویی وزیر علوم یاداور شد: هر دانشجوی میهمان باید شهریه ای معادل شهریه نوبت دوم (شبانه) را تا زمانی که میهمان است به دانشگاه مقصد پرداخت کند.

وی افزود: دانشجو باید درخواست خود برای نیم سال اول اردیبهشت و نیم سال دوم را ابان هر سال به معاونت دانشجویی مبدا تقدیم و دانشگاه مقصد حداکثر تا10شهریور برای نیمسال اول و تا 15 دی برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا اعلام کند
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پاسخ‌نامه کنکور ۱۴۰۰ ادبیات فارسی گروه آزمایشی هنر
  پاسخ‌نامه فارسی عمومی کنکور ۱۴۰۰_رشته ریاضی
  جمع بندی مکانیسم های انتقال از عرض غشای پلاسمایی
Smile خداحافظی عشقولانه دانشجو با پایان نامه اش (عکس)
  حمایت از پایان‌نامه‌های علوم انسانی با همکاری شورای تحول
  نشست اجرای تفاهم نامه‌های دانشگاه الزهرا با خارج برگزار شد
  شرایط جدید انتقال دانشجویان از خارج/ جدول نمره زبان
  شیوه‌نامه کانون تفکر در دانشگاه یزد تصویب شد
  حمایت از پایان نامه‌های زیست فناوری دانشجویان دکتری
  آغاز ثبت نام متقاضیان مهمانی و انتقال علوم پزشکی ایران از اول تیر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان