امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه صنعتی ارومیه

#1
دانشگاه صنعتي اروميه با هدف تربيت و تأمين بخشي از نيروهاي متخصص مورد نياز كشور در سال ١٣٨٥در شهر اروميه شروع به فعاليت نموده است.
این دانشگاه در سال ۱۳۸۸ در رشتههای زیر در مقطع کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو نمودهاست: ۱- مهندسی صنایع-تولید صنعتی ۲- مهندسی مکانیک-جامدات ۳- مهندسی مکانیک- سیالات ۴- مهندسی ساخت و تولید-قالب سازی ۵- مهندسی ساخت و تولید-جوشکاری ۶- مهندسی آی تی ۷- مهندسی کامپیوتر-نرمافزار ۸- مهندسی برق ۹- مهندسی شیمی-صنایع پتروشیمی ۱۰- مهندسی عمران 11- مهندسی معدن - اکتشاف معدن در مقطع کارشناسی ارشد: ۱- مهندسی صنایع-صنایع ۲- مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی 3- مهندسی عمران
در گام اول اين دانشگاه با پذيرش ١٥۰ نفر دانشجو در رشته هاي مهندسي فناوري اطلاعات (IT)، مهندسي مكانيك ( طراحي جامدات ) و مهندسي صنايع ( توليد صنعتي ) در مقطع كارشناسي فعاليت خود را آغاز نموده است. آرمان اين دانشگاه جديد التأسيس ايجاد يك مؤسسه علمي پيشرو در تكنولوژي و صنعت و ارائه فناوري هاي روز و علوم كاربردي در عرصة علم، به صورت منطقه اي و جهاني مي باشد. مكان فعلي اين دانشگاه در ابتداي جاده بند كه يكي از تفرجگاههاي خوش آب و هواي شهر اروميه مي باشد, انتخاب شده است.
دانشگاه صنعتي اروميه در تلاش است كه با فراهم نمودن راهکارهاي مناسب و عملي جهت جذب مشارکتهاي عمومي, خصوصي و حمايتهاي دولتي تسريع لازم را در روند ساخت و تجهيز مکانهاي آموزشي و پژوهشي خود و همچنين در استخدام کادر هيئت علمي ممتاز و متخصص ايجاد نمايد. اميد است در آينده اي نه چندان دور اين دانشگاه بتواند جايگاه ويژه اي را در بين استانداردهاي بين المللي آموزشي و پژوهشي کسب نمايد.
دانشگاه صنعتي اروميه پس از آغاز فعاليت رسمي خود در اسفند ماه ١٣٨٥حركت رو به جلو پر شتاب خود را در مسير رشد و بالندگي آغاز نمود و با تلاش و پشتكار كادر مديريتي و پرسنل توانمند و ساعي خود ،اقدامات متعددي را در زمينه گسترش آموزش عالي و توسعه فضاي كالبدي دانشگاه برداشت.برخي از اقدامات انجام شده بشرح زير است:

  • تحويل قطعي 46 هكتار از منابع طبيعي مجاور روستاي جهتلو جهت اجراي طرح جامع
  • آغاز فاز مطالعاتي طرح جامع دانشگاه و جانمايي فضاها و تاسيسات مورد نياز
  • آغاز عمليات اجرايي دانشكده ي پتروشيمي در پرديس شماره يك دانشگاه
  • تجهيز كتابخانه دانشگاه صنعتي اروميه با سيستم نرم افزاري جامع اتوماسيون پارس آذرخش
  • تاسیس مرکز مدیریت وب ، اطلاع رسانی و آموزش جهت طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت محتوای دانشگاه و اطلاع رسانی دانشگاه
  • راه اندازي وب سايت دانشگاه و فراهم نمودن زمينه لازم جهت ثبت نام و انتخاب واحد از طريق اينترنت
  • افزايش پهناي باند دانشگاه به يك گيگا بايت
  • ميزباني دومين نشست تخصصي معاونين دانشجويي –فرهنگي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي سراسر كشور
  • راه اندازي دو رشته جديد مهندسي جديد تحت عناوين مهندسي شيمي(پتروشيمي)و مهندسي مكانيك (حرارت و سيالات)
  • تجهيز اداره آموزش دانشگاه به سيستم نرم افزاري سما
  • توسعه و بهسازي فضاي پرديس شماره يك دانشگاه(از جمله فضاي سبز و احداث پاركينگ سر پوشيده)
  • اجراي طرح جامع اتوماسيون اداري به منظور حذف مكاتبات زايد و ارسال و مراسلات اداري از طريق شبكه داخلي دانشگاه و فراهم نمودن زمينه مناسب جهت انجام كليه امور خوابگاهي و رستوران از طريق شبكه
  • تجهيز و بهسازي خوابگاههاي دانشجويي
  • راه اندازي بانك(e-book) و مجلات علمي در كتابخانه دانشگاه
  • برگزاري نشست مشترك مديران و مسئولين دانشگاه با دانشجويان

اهداف تأسیس دانشگاه
* اعتلای فرهنگ و موقعیت علمی استان و نقش موثر آن در کشور
* توسعه آموزش عالی استان و بهبود شاخص دانشجو
* افزایش سهم دانشجویان رشته های فنی و مهندسی
* تقویت ارتباط بخش صنعت و معدن با بخش آموزش عالی
* تسریع و تسهیل توسعه بخش صنعت استان و تربیت نیروی انسانی متخصص
* عملی کردن سیاستهای محرومیت زدایی در منطقه
* کمک به تبدیل استان از یک اقتصاد نهاده محور به یک اقتصاد بهره ور محور
چشم اندازهای توسعه دانشگاه
* دستیابی به سطح دانشگاههای توسعه یافته در تمامی شاخص ها
* دستیابی به آخرین یافته های علمی و تکنولوژیکی و پژوهش محور نمودن جریان تصمیم گیریهای فنی
* ارائه تمام رشته های مورد نیاز بخش صنعت و معدن شمالغرب کشور و فعال نمودن پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی
* ارتقای دانشگاه صنعتی ارومیه به یک دانشگاه بین المللی و فراملّی و جذب دانشجو از کشورهای خارج و ارائه خدمات علمی و پژوهشی به کشورهای همسایه
در چشم انداز جمعیت دانشجویی دانشگاه صنعتی به 10 هزار نفر با 10 دانشکده خواهد رسید که 60 درصد از جمعیت دانشجویی به تحصیلات تکمیلی تعلق خواهد داشت.
حوزه معاونت آموزشی دانشگاه
در عرصه فعالیتهای آموزشی، دانشگاه صنعتی ارومیه تلاش نموده تا متناسب با برنامه های تصویبی خود فعالیتهای آموزشی را گسترش دهد.
در نتیجه تلاش مستمر و پیگیر مجموعه مدیریتی، دانشگاه صنعتی ارومیه در عرصه فعالیتهای آموزشی موفق شده است با جذب همکاران هیئت علمی به تعداد 43 نفر و 32 نفر بورسیه و نیز جلب موافقت متخصصین و فرهیختگان بومی، رشته های مهندسی را در مقاطع مختلف تحصیلی تأسیس نماید.
حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی ارومیه
این دانشگاه با تکیه بر پتانسیل بالای پرسنل خود توانست در موعد کمتر از یک سال با افزایش جمعیت دانشجویان خود به بیش از سه برابر، طبق برنامه تعریف شده قبلی به موفقیت چشمگیری در اجرای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی نائل گردد. معاونت پژوهشی دانشگاه بمنظور تحرک بخشیدن به فعالیتهای پژوهشی، با اهتمام ویژه ای نسبت به تصویب طرحهای پژوهشی پیشنهادی اعضای هیئت علمی خود اقدام نمود. همکاران هیأت علمی این دانشگاه موفق شده اند تا کنون بیش از یکصد مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر علمی و کنفرانسهای بین المللی و داخلی ارائه نمایند. سقف قراردادهای پژوهشی دانشگاه با بخش صنعت کشور نیز به مرز 5 میلیارد یال رسیده است.
توسعه عمرانی دانشگاه
در ششم اسفند ماه 1385 دانشگاه صنعتی ارومیه در زمینی به مساحت 2 هکتار در 5/2 کیلومتری شهر ارومیه و در امتداد جاده بند و رودخانه شهرچای بصورت رسمی شروع به فعالیت نمود. ساختمان موجود در محوطه با متراژی در حدود 1500 مترمربع قبلاً توسط سازمان آب منطقه ای استان و با نام ساختمان مطالعات و تحقیقات «برف و یخ» احداث گردیده بود. افزایش دانشجو و نیاز مبرم به فضاهای آموزشی و اداری، مسئولان دانشگاه را برآن داشت تا عملیات احداث اولین دانشکده در شهریور سال 86 آغاز گردد. فاز اول دانشکده مهندسی شیمی در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 2500 مترمربع در مهر ماه 1387 به بهره برداری رسید. نیاز به سالن مطالعه و سایت رایانه مجهز با عث گردید همزمان با احداث فاز اول دانشکده مهندسی شیمی، کلنگ طرح توسعه ساختمان اداری توسط استاندار محترم در اردیبهشت سال 1387 به زمین زده شودکه با طرحی بسیار زیبا توسط پیمانکاران مجرب و با متراژ 850 مترمربع احداث گردید. رشد میزان جذب دانشجو باعث شد تا احداث فاز دوم دانشکده مهندسی شیمی نیز در فروردین ماه سال 1388 آغاز شود. این طرح ضمن اتصال به ساختمان مرکزی و فاز اول دانشکده مهندسی شیمی، باعث بوجود آمدن ساختمانی واحد با ویژگی های منحصر بفرد گردید.واگذاری مالکیت شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی به دانشگاه صنعتی ارومیه از جمله دستاوردهای ارزشمند دور سوم سفر محترم جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان غربی بشمار می رود. این واگذاری ثمره تلاشهای خستگی ناپذیر مسئولین دانشگاه و مساعدت مقامات استان بوده و با هدف پربارتر نمودن تعامل نخبگان صنعت و دانشگاه صورت گرفته است. برج دانشگاه صنعتی ارومیه که شامل دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات و دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت می باشد با زیربنای 25 هزار مترمربع و در 15 طبقه در ضلع شمالی دانشگاه در دست طراحی می باشدکه یکی از پروژه های منحصر بفرد شهر ارومیه خواهد بود.
دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه
دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه با هدف بالابردن توان علمی و اجرایی دانشجویان در رشته های فنی مهندسی و همچنین رفع نیازهای علمی-صنعتی و ایجاد تعاملی سازنده و هدفدار بین صنعتگران و دانشگاهیان تأسیس گردید. هم اکنون این دفتر با برگزاری دوره های کارآموزی برای دانشجویان و هماهنگی بازدیدهای علمی از واحدهای صنعتی و برقراری ارتباط با صنایع مختلف در زمینه پروژه های صنعتی-تحقیقاتی تلاشی مضاعف در اعتلای دانش و صنعت کشور عزیزمان ایران دارد. دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه ضمن عقد قرارداد همکاری با سازمان گسترش و نوسازی و صنایع نوین وزارت صنایع و معادن گامهای موثری را در عملی نمودن ارتباط صنعت و دانشگاه برداشته و درنظر دارد طرحهایی در سطح ملی و منطقه ای را با وزارت مذبور به مرحله اجرا درآورد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان