امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بلاتکلیفی دانشگاه های دولتی پولی\شهریه کم یا زیاد؟مدرک یکسان

#1
اختصاصی خبر آنلاین/ بلاتکلیفی دانشگاه های دولتی پولی \شهریه کم یا زیاد ؟مدرک یکسان یا متفاوت ؟
جامعه > آموزش - با توجه به شهریه بالای دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی به دنبال ایجاد رقیبی برای آنها هستیم تا شاید مبلغ شهریه این دانشگاهها کاهش یابد.

دانشجویانی که در دانشگاههای دولتی شهریه پرداخت می کنند به طور قطع با مدرک دانشگاه دولتی و ممهور به مهر وزارت علوم فارغ التحصیل می شوند.

چندی پیش مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاههای دولتی در سال 90 خبر داد در این باره سعدالله نصیری قیداری نایب رئیس فراکیسون دانشگاهیان در مجلس به خبرآنلاین اظهار داشت:راه اندازی این دانشگاه فواید فراوانی برای دانشجویان دارد.

اما در حالیکه وزیر علوم گفت: نوع مدرکی که به دانشجویان پولی داده میشود، متفاوت است و هنگامی که اینگونه از دانشجویان روانه بازار کار میشوند، کارفرما باید بداند که این دانشجو از چه مسیری به دانشگاه ورود پیدا کرده است اما مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس گفت:هیچ تفاوتی بین این دانشجویان وجود ندارد و محتوای کتب و فرآیند کار دانشجویی آنان با سایر دانشجویان دولتی هیچ فرقی ندارند.

وی درباره علت راه اندازی ورود دانشجویان شهریه ای افزود: وقتی عده ای از دانشجویان نمیتوانند در دانشگاه قبول شوند 3 راه را پیش روی خود می بینند؛ یا ترک تحصیل می کنند، یا به دانشگاه های آزاد می روند و یا رفتن به خارج از کشور را انتخاب می کنند. از همین رو ما به دنبال این هستیم که وقتی دانشجویی توان این را دارد که با پرداخت شهریه به دانشگاه دولتی برود به جای رفتن به خارج از کشور با پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی داخل کشور رود.

وی با اشاره به اینکه در باره شهریه هایی که دانشگاه آزاد از دانشجویان دریافت می کند نقد وارد است ،درباره تفاوتهای دانشجویان شهریه ای با سایرین اظهار داشت: تنها تفاوتی که بین این 2 قشر از دانشجویان وجود دارد پرداخت شهریه است؛ بنابراین مدرک این دسته از دانشجویان با دولتی ها هیچ فرقی ندارد و من نمی دانم چرا بین این 2 گروه تفاوت قائل می شوند.

اما نصیری از فواید دیگر این طرح را کسب شهریه از این دانشجویان موجب کسب درآمد برای دانشگاه ها دانست و افزود: با توجه به شهریه بالای دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی به دنبال ایجاد رقیبی برای آنها هستیم تا شاید مبلغ شهریه این دانشگاهها کاهش یابد.

حالا با این حساب مشخص نیست که قرار است شهریه دانشگاه های دولتی در حد و اندازه دانشگاه های خارج از کشور باشد یا اهرمی برای کم کردن شهریه های دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی؟

اما نصیری ،عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره احتمال وجود تفاوت در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان شهریه ای با دانشجویان دولتی عنوان کرد: ممکن است فقط قید پرداخت شهریه در مدارک این دانشجویان ثبت شود که این بخش مثبت این امر است. اما بخش منفی آن که نباید هم اتفاق بیافتد این است که شاید مدارک آنها از درجه ی کمتری نسبت به دانشجویان دولتی برخوردار باشد که ما به هیچ عنوان اجازه چنین حرکتی را نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مطلوب این است که کنکور از بین برود گفت: اما عملا امکانات ما اجازه چنین چیزی نمی دهد گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم یک عده از ورود به دانشگاه باز می مانند و نمی توان این عده را رها کرد. از همین رو شرایطی فراهم کرده ایم که این عده با پرداخت رقم کمتری نسبت به آنچه قرار است در دانشگاه ازاد هزینه کنند به دانشگاه دولتی بیایند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  کتاب سی و یک استان | نمونه دولتی نهم به دهم
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان