امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصویب پذیرش دکتری تخصصی پیوسته از دیپلم در پزشکی برای نخستین بار

#1
معاون آموزشی وزیر بهداشت از تصویب کلیات پذیرش دکتری تخصصی پیوسته برای رشته های علوم پزشکی خبر داد و گفت: برای اولین بار این نحوه پذیرش از دیپلم به طور محدود اجرا می شود.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای تنوع بخشی به رشته های علوم پزشکی که نخبگان و داوطلبان استعدادهای برتر به آنها علاقه دارند، سعی داریم رشته هایی غیر از پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به صورت پیوسته تعریف کنیم.
وی افزود: کلیات پذیرش دکتری تخصصی پیوسته از دیپلم در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت به تصویب رسیده است که در تعدادی از رشته های علوم پشکی آن را راه اندازی می کنیم. البته پیش از این مشابه این کار در چند رشته محدود در وزارت علوم نیز انجام شده است.
ضیایی اظهار داشت: افرادی می توانند در این رشته ها شرکت کنند که در رتبه های بالای کنکور باشند و حتی لازم است به دلیل اینکه فرآیند آموزش طولانی است برای پذیرش آنها مصاحبه نیز در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: این پذیرش به گونه ای طراحی می شود که فرد در صورت نیمه ماندن تحصیل خود بتواند در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شود و مشکلی از این بابت نداشته باشد. اما اگر فردی تحصیل خود را به طور کامل در دکتری تخصصی به پایان برساند از تمام تسهیلات یک دانشجوی دکتری تخصصی بهره مند می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نحوه، شرایط و رشته های مورد پذیرش برای سال آینده در شورای گسترش وزارت بهداشت تا چند ماه آینده تکمیل می شود و در کنکور 94 پذیرش به صورت محدود از میان رتبه های برتر کنکور صورت می گیرد.
ضیایی اضافه کرد: همانطور که پزشک پژوهشگر می تواند به حوزه پژوهش کمک کند و افراد در آن مورد حمایت مالی قرار می گیرد در این طرح هم دانشجویان دکتری تخصصی از ابتدا مورد حمایت مالی هستند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  تغییرات جدید کنکور تصویب قطعی شد!
  تغییرات کنکور تصویب قطعی شد
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  آخرین قبولی پزشکی روزانه و پردیس_ ب تفکیک مناطق
  مویرگ پیوسته _ مویرگ منفذی دار
  شرایط پزشکی قبولی دردانشکده ی خلبانی
  علاقمندی فرانسه و ایتالیا برای ایجاد شعبه دانشگاه پزشکی در ایران
  حضور 19 محقق علوم پزشکی تهران در جمع دانشمندان یک درصد برتر
  کنکور دکتری ۹۶ اسفندماه برگزار می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان