امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش‌بینی نوبخت از افزایش قیمت نفت

#1
Heart 
سخنگوی دولت درباره انتقادات دیروز نمایندگان مجلس از اظهارات وی درباره گزارش دیوان محاسبات درباره برداشت ۴ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی گفت: ان‌شاءالله روز چهارشنبه در این باره سخن خواهم گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه مراسم مجلس و دفاع مقدس که امروز در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره انتقادات دیروز نمایندگان از اظهارات وی درباره گزارش دیوان محاسبات درباره برداشت ۴ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی گفت: انشاءالله روز چهارشنبه با سخنگوی دولت در این باره سخن خواهم گفت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ قداست مراسم امروز مجلس افزود: علاقمندم که در این مورد بعدا صحبت کنم.

نوبخت در مورد بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه ۹۴ با اشاره به اینکه در حد مقدور این بودجه اختصاص داده شده است، گفت: این بودجه پیشنهادی تقدیم مجلس شده و کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون تلفیق می‌تواند راجع به این بودجه اظهارنظر کند و هر کجا که لازم است تقویت شود و امکان آن وجود دارد اصلاح صورت گیرد..

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بعضی معتقدند دولت بودجه دفاعی کشور را افزایش اندکی داده است، اظهار داشت: این لایحه پیشنهاد از سوی دولت است و مجلس هر کجا بخواهد می‌تواند اضافه یا کم کند و فصل‌الخطاب حرف مجلس است.

نوبخت در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد وام ۵۰ میلیونی مسکن به نیازمندان گفت: این وام برای مسکن حمایتی و از محل ۱۳۰۰ میلیارد تومانی است که در تبصره ۲۱ و اکنون هم آئین‌نامه آن در حال تدوین است و این متعلق به لایحه بودجه ۱۳۹۴ است و انشاءالله پس از تائید مجلس آئین‌نامه اجرایی را نوشته و تعیین خواهیم کرد که چه کسانی واجد دریافت این وام خواهند بود.

نوبخت در ادامه در مورد قیمت نفت گفت:‌عربستان برخلاف کشور ما که اعداد و ارقام بودجه را ارائه می‌کنیم سر جمع عدد و میزان مبالغ و مقادیری فروش نفت را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اخبار رسانه‌ها مبنی بر پیش‌بینی نفت ۸۰ دلاری در بودجه نفتی عربستان، بیان داشت:‌هر چه قیمت نفت را کمتر ببینیم ضریب اطمینان بیشتر است. در سال گذشته هم که قمیت نفت بالای ۱۰۸ دلار بود با توافق دولت و مجلس روی ۱۰۰ دلار توافق کردیم و باز هم اگر مجلس تشخیص دهد که به واسطه بالا بردن ضریب اطمینان باید نفت روی قیمت کمتری بسته شود می‌تواند این را اعمال کند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: آنچه که از منابع نفتی در بودجه داریم فقط ۷۱ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که بودجه عمومی ما ۲۶۷ هزار میلیارد تومان و بودجه کل کشور ۸۳۸ هزار میلیارد تومان است. اما سهم نفت ۷۱ هزار میلیارد تومان است.

وی با طرح احتمال پایین‌تر رفتن قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه‌ای ۳۴ یا ۳۵ دلار افزود: در این صورت ۳۵ هزار دلار کمتر به دست می‌آوریم اما قابل کنترل است زیرا از تخصیصی که روی اعتبارات عمرانی داریم متوجه خواهیم بود که آن مقدار که به خزانه م‌آید تخفیف دهیم.

نوبخت با یادآوری اینکه همین الان نیز همه منابع پیش‌بینی در بودجه سال ۹۳ تحقق نیافته است،‌ گفت: این در حالی است که اعتبارات استانی صددرصد خرج کرده‌ایم و اعتبارات عمرانی را به میزان ۶۸ درصد پرداخت کرده‌ایم.بنابر این اگر درآمد پیش‌بنیی شده حاصل نشود می‌توانیم با مدیریت تخصیص می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی در تعریف کسری بودجه اظهار داشت: کسری زمانی رخ می‌دهد که بودجه تحقق نیافته و ما بخواهیم هزینه نیز انجام دهیم اما اگر درآمد تحقق نیابد و هزینه دیگری نداشته باشیم در این زمان عدم تحقق رخ داده است. نه کسری بودجه.

معاون برنامه‌ریزی دولت از به پایان بردن سال جاری بدون کسری بودجه خبر داد و گفت: با همفکری تلاش می‌کنیم پیشنهادات مجلس شورای اسلامی هم به لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۴ اضافه شود تا کار مطمئن‌تر به پیش رود.
پیش‌بینی نوبخت از افزایش قیمت نفت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  افزایش ۱۵ درصدی مستمری کمیته امدادی‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان