امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این گیاهان پوستتان را نرم میکنند ..

#1
یک متخصص داروسازی سنتی گفت: گیاهانی مانند رزماری، بابونه و گل همیشه‌بهار می‌توانند پوست را شاداب کرده و به ترمیم و بازسازی آن کمک کنند.

دکتر محمدحسین فرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه گیاهان دارویی بسیاری در طب سنتی سرزمین‌های مختلف به منظور بهبود عملکرد و تقویت سلول‌های پوست استفاده می‌شوند، اظهار کرد: این گیاهان دارای اثراتی از جمله ضدپیری (anti-aging)، آنتی اکسیدانی، نرم‌کنندگی، محافظت‌کننده در برابر عوامل محیطی، کمک به بازسازی بافت‌های پوست و ترمیم‌کنندگی می‌باشند.

وی تصریح کرد: از جمله این گیاهان می‌توان به گلبرگ‌های گل همیشه‌ بهار اشاره کرد که حاوی مقادیر زیادی ترکیبات فلاونوئیدی بوده و باعث ترمیم و بازسازی پوست شده و خواص محافظت‌کننده دارند.

فرزایی افزود: گیاه رزماری نیز چنین خواصی داشته و برگ‌های این گیاه دارای ترکیبات مختلفی از جمله روغن‌های فرار بوده که باعث محافظت از پوست شده و به بازسازی پوست کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: گل‌های بابونه نیز دارای ترکیباتی است که در بسیاری از اختلالات و ناراحتی‌های پوستی اثرات درمانی داشته و در بسیاری از کشورهای دنیا فرآورده‌های موضعی مختلفی از این گیاه جهت مشکلات پوستی موجود می‌باشد.

فرزایی در ادامه جو‌دوسر را نیز به عنوان یک داروی طبیعی جهت تقویت و بازسازی پوست و همچنین مرطوب کننده معرفی کرد و افزود: غنچه گل‌سرخ نیز دارای مقادیر زیادی ترکیبات پلی‌فنولی می‌باشد که به شادابی و ترمیم و محافظت از پوست کمک می‌کند.

این متخصص داروسازی سنتی با اشاره به افزایش عارضه خشکی پوست در فصل زمستان، اظهار کرد: این امر به دلیل عدم توانایی پوست در حفظ رطوبت در لایه‌های خارجی خود است.

وی تصریح کرد: در همین راستا فرآورده‌هایی که باعث تقویت توانایی پوست در نگهداری رطوبت در لایه‌های خارجی شوند، می‌توانند به بهبود عارضه خشکی پوست در فصل‌های سرد سال کمک کنند.

فرزایی افزود: از جمله این فرآورده‌ها می‌توان به روغن زیتون، ژل آلوئه‌ورا، روغن هسته زردآلو، روغن نارگیل، عصاره برگ‌های سنفیتون، گل و ریشه گیاه ختمی، روغن گل بنفشه، روغن آووکادو و همچنین جو دوسر اشاره کرد.

این متخصص داروسازی سنتی در پایان اظهار کرد: در گیاه‌درمانی به منظور ساخت فرآورده موضعی جهت درمان اختلالات و خشکی پوست معمولا این گیاهان را در پایه عسل، شیر یا گلاب مخلوط کرده و آماده می‌کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
Lightbulb تحقیقات در ساختار قارچ-اصطلاح جهانی :ریشی∵_گانودرما__#پادشاه گیاهان
  گیاهان دارویی خاص که بوی بد عرق را از بین می برند
  گیاهان و گل های زینتی که باعث مسمومیت شما می شوند!
  درمان ورم معده با گیاهان دارویی و همچین تسکین درد معده
  “تقویت قوای جنسی” با گیاهان خاص
  با گیاهان دارویی کمردرد را درمان کنید
  تقویت لثه و دندان با گیاهان دارویی
Exclamation این 9 چیز شما را مبتلا به تیروئید میکنند
  مراقب خشكی پوستتان باشید.

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان