امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc

#1
معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc 1

سبک بازی: Fantasy Action Adventure
سازنده: Microsoft Studios
ناشر: Microsoft Studios
زمان انتشار بازی:
تاریخ انتشار (شمسی): ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تاریخ انتشار (میلادی): 07 Oct 2014




اکثریت جامعه گیمرها، کم و بیش علاقه‌مند به ساخت و یا ایده پردازی درباره بازی‌های جدید هستند. تقریبا همه‌ی ما حداقل یک بار، ایده‌ی یک بازی جدید و ایده‌آل خود را در ذهن پرورانده‌ایم و به آن شاخ و برگ داده‌ایم و حتی به فکر بلندپروازانه‌ی ساخت آن نیز افتاده‌ایم. در نسل هفتم بازیهای ویدئویی، شاهد عرضه بازی خلاقانه و با کیفیت Little Big Planet بودیم که با موفقیت و با ظرافت خاصی، این آرزوی ساخت و ایده‌پردازی را در قالب و بدنه‌ی یک بازی کامل برای گیمرهای حاضر بر پلتفرمهای شرکت سونی برآورده کرد. اما این بار در نسل هشتم، این مایکروسافت است که بر روی کنسول نسل جدید خود و همچنین پلتفرم ویندوز 8 و 8.1، بازی Project Spark را عرضه می‌کند که همان ایده‌ی ساخت بازیها، دنیاها و گیم پلی‌های جدید را با ابزارهای بیشتر، بهتر و جدیدتر و به صورت کاملا مجانی به نسل جدید می‌آورد.
[color]
[/color]
معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc 1
[color]
[/color]
Project Spark از آن دست بازیهایی‌ است که باید با حوصله و صبر کافی و همچنین با علاقه و نوآوری مشغول به آن شد. به خصوص در ابتدای آن که راهنمای بازی، شما را به خوبی راهنمایی نمی‌کند و ممکن است فرآیند ساخت دنیاها و المان‌های داخل بازی کمی گیج کننده به نظر برسد؛ اما بعد از مدت کوتاهی و با صرف وقت و شاید تماشای ویدئوهای راهنمای موجود در اینترنت، می‌توانید به خوبی بر ابزارهای ساخت داخل بازی مسلط شوید. البته در همان ابتدا و علی‌رغم راهنمای ضعیف، وقتی که برای اولین بار یک دنیا را با تمام المان‌های موجود در آن شروع به ساختن می‌کنید، به طور قطع به هیجان و وجد خواهید آمد. البته اگر مشخصه‌ی نوآوری را همیشه در پس ایده ‌پردازی‌ها و این ساخت و سازهای خود به یاد داشته باشید، می‌توانید به تعداد همان ایده‌ها، این حس شعف و وجد را احساس کنید.
[color]
[/color]
معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc 1
[color]
[/color]
تعداد ابزارهای ساخت در بازی بسیار زیاد و راضی کننده است. شما می‌توانید سرزمینی صاف و دشت مانند و یا کوهستانی با رودخانه‌های فراوان و یا جنگلی پر از درختانی که حتی نوع چیدمان آن‌ها در اختیار شماست، بسازید؛ آب و هوای آن را انتخاب کنید و چندین عمل دیگر. سپس به سراغ بخش بعد می‌روید و از مجموعه شخصیت‌های قابل بازی که از طراحی بسیار خوبی برخوردارند، شخصیت مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد. در بخش گیم‌پلی، می‌توانید هر نوع گیم پلی خاصی که مدنظرتان هست را بر روی دنیای مورد نظرتان اعمال کنید. اعم از ماجراجویی و اکشن و یا حتی ورزشی، و صد البته ایده‌های نوآورانه خودتان. صداگذاری محیط نیز در دستان شماست و اعمال تغییرات مختلف بر روی صدای اجسام و افراد و محیط بر عهده شماست. شما حتی می‌توانید دشمنان و شخصیت‌های غیر قابل بازی را نیز از نظر ظاهری ساخته و مکالمات، محل جای‌گیری و هوش مصنوعی آن‌ها را نیز طراحی کنید. بخش طراحی هوش مصنوعی شخصیت‌ها، Brain Editor نام دارد و می‌توانید به کمک آن، حرکات، رفتار و نوع مبارزات شخصیت‌های مختلف (که از طریق آیتم‌های موجود در بازی، اعم از بخش تک نفره و غیره، به دست می‌آیند) را به سلیقه و دلخواه خود بسازید و تغییر دهید. قابل ذکر است که بخش Brain Editor پیچیده و کار با آن کمی زمان بر است و منوهای پیچیده‌تر و در‌هم آن نیز کمکی به ساده‌تر شدن آن نکرده‌اند. همچنین کلیه فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز و طراحی بازی‌های موردنظرتان، قابل انجام به صورت Co-op و به کمک دوستانتان نیز هست، مثلا شما می‌توانید کار طراحی محیط و شخصیت‌ها را به عهده بگیرید و دوستتان نیز وظیفه ساخت هوش مصنوعی را؛ و این شه شما حس یک استودیوی کوچک بازیسازی مجازیست را خواهد داد. در کل بخش Co-op در ساخت و طراحی، از ایده‌ای نوآورانه و جذاب بازی محسوب می‌شود.
[color]
[/color]
معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc 1
[color]
[/color]
در بخش Play شما می‌توانید بازی‌ها و دنیاهایی که خودتان ساخته‌اید را تجربه کنید و تغییرات دلخواه احتمالی خود را بعدا در بخشCreate بر روی آن‌ها اعمال کنید و نیز با دیگر بازیکنان این دنیا را به اشتراک بگذارید. همچنین شما دسترسی کامل به تمام بازی‌ها و دنیاهایی که افراد مختلف در سرتاسر جهان آن‌ها را طراحی کرده و ساخته‌اند، خواهید داشت که خود به تنهایی گنجینه و منبعی لایتنهایی از ساعت‌ها بازی‌های مختلف و گوناگون است. گفتنی است که شما می‌توانید به بازی‌های دیگر افراد امتیاز داده و به آن‌ها نظرات خود را بگویید و دیگران نیز می‌توانند مشابه همین امر را در قبال شما انجام دهند.
[color]
[/color]
معرفی،نقد و بررسی Project Spark برای Pc 1
[color]
[/color]
گرچه بر اساس تجربیات بنده، اکثر بازی‌های ساخته شده توسط اجتماع Project Spark، شبهه یا کلونی از بازی‌هایی مثل Fable هستند، که این موضوع با توجه به ازدیاد ابزارهای ساخت، چندان مطبوع نیست و نیاز است که گیمرها خلاقیت بیشتری از خود به خرج دهند.
در بازی بخش تک نفره‌ای نیز وجود دارد که دارای ساختار اکشن ماجراجویی و از چندین شخصیت مختلف متشکل شده است. داستان آن نیز از کلیشه‌های همین سبک الهام می‌گیرد، اما علی‌رغم این موضوع و سادگی داستان و بعضا گیم‌پلی آن، این بخش نسبتا سرگرم کننده و جذاب است.
گرافیک بازی نیز بسیار چشم نواز و دوست داشتنی است. رنگ بندی زیبا و شکل فانتزی اجسام، باز هم کم و بیش ما را یاد گرافیک عناوینی مثل Fable می‌اندازد. اشکالات گرافیکی نیز به نسبت نوع بازی، کمتر دیده می‌شود و به طور کلی شاهد بخش بصری خوب و متعادلی هستیم. صداگذاری و موسیقی نیز لطیف، ملایم و کاملا متناسب با فضاسازی و محیط‌های فانتزی ساخته شده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. به هر حال وجه تمایز و نقطه قوت این بازی در جای دیگریست.

نتیجه نهایی:
اگر ایده‌های زیادی برای ساختن بازی‌های جدید یا محیط‌ها و گیم‌پلی‌های نو در ذهن دارید و یا هوس یک تجربه فانتزی ناب و خلاقانه کرده‌اید و می‌خواهید بخشی از یک اجتماع ایده‌پرداز باشید و در عین حال از یک بازی ساده و در عین حال خوش ساخت لذت ببرید،Project Spark بهترین دو گیگی است که در حال حاضر به صورت مجانی در دسترس شماست. هر آنچه را که می‌خواهید بسازید، به اشتراک بگذارید و لذت ببرید
[color]
[/color]
Before I pull this trigger
Your eyes vacant and stained
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان