امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین کتاب‌هایی که پارسال خواندم؛ یادداشتی از جو ویتالی، مدرس قانون جذب

#1
Star 
بهترین کتاب‌هایی که پارسال خواندم؛ یادداشتی از جو ویتالی، مدرس قانون جذب 1
بهترین کتاب‌هایی که پارسال خواندم؛ یادداشتی از جو ویتالی، مدرس قانون جذب
بهترین کتاب‌هایی که پارسال خواندم؛ یادداشتی از جو ویتالی، مدرس قانون جذب 1

من خوره کتاب هستم. کتاب را نمی‌خوانم، می‌بلعم! همیشه هم دنبال کتاب‌های بیشترم، بیشتر و بیشتر. هر روز به این سایت‌های معتبر اینترنتی سر می‌زنم و مدام کتاب می‌خرم. انگار یک جور اشتهای مهارناشدنی برای یادگیری و رشد و تحول دارم. حالا می‌خواهم در این مطلب برای شما بگویم که در سال گذشته چه کتاب‌های جدیدی خواندم و چه کتاب‌های قدیمی را بازخوانی کرده‌ام.
 
یادآوری کامل (Total Recall – نویسنده: آرنولد شوارتزنگر بازیگر سرشناس فیلم‌های اکشن هالیوود)
کتاب آرنولد واقعا میخکوب‌کننده است. یک هفته تمام هر شب تا جایی که می‌توانستم ازش می‌خواندم تا بتوانم تمامش کنم. برگ‌برگ این ششصد و اندی صفحه را با اشتیاق می‌خواندم و هر کلمه‌اش را حس می‌کردم. نه تنها زندگی‌نامه خودنوشت (اتوبیوگرافی) بسیار مجذوب‌کننده‌ای‌ست، بلکه درس‌های زندگی بسیار آموزنده‌ای هم دارد که نباید به سادگی از آن‌ها گذشت. چه ازش خوش‌تان بیاید و چه بدتان بیاید نمی‌توانید منکر این شوید که زندگی بی‌عیب و نقصی داشته و تجربه بسیارش حقیقتا ارزش خواندن را دارد. آن‌قدر این کتاب را دوست داشتم که انواع نسخه‌های موجودش را خریدم. حتما بخوانیدش!
 
فراتر از سگ‌سانی (Beyond Cynical – نویسنده: دکتر لورتا برونینگ)
خانم دکتر برونینگ سه کتاب تالیف کرده‌اند که هر سه آن‌ها فوق‌العاده‌اند و در فهرست «بهترین کتاب‌ها»ی من قرار دارند. قلم این نویسنده در نوع نگرش من نسبت به خودم و این جهان بسیار تاثیر داشته است. فراتر از سگ‌سانی اولین کتابی بود که از این نویسنده خواندم، اما دو کتاب دیگر او هم به اندازه این یکی جالب‌اند. این کتاب‌ها در واقع می‌خواهند بگویند که ما انسان‌ها یک سیستم عملکرد مرکزی در مغزمان داریم. می‌گوید ما موجوداتی هستیم که کیف پول دست‌مان می‌گیریم و کاملا ناخواسته تحت کنترل فعل و انفعالات شیمیایی مغزمان عمل می‌کنیم. به نحوی انگار کارهای عجیب و غریب‌مان توجیه شده است. من به همه توصیه کرده‌ام که دست‌کم یکی از کتاب‌های این نویسنده را بخوانند و برای کتاب‌های جدیدش لحظه‌شماری می‌کنم. امیدوارم همین اوایل سال ۲۰۱۴ یک شاهکار تازه منتشر کند. درایت حقیقی در این کتاب است و من فکر می‌کنم مرشد جدیدم را پیدا کردم.
 
چطور دیگران را مجاب کنیم که کاری انجام بدهند (How to Get People to Do Stuff – نویسنده: سوزان وینشنک)
من عاشق کتاب‌های دکتر وینشنک (Susan Weinschenk) هستم. سال‌ها پیش درباره یکی از کتاب‌های قدیمی‌اش مصاحبه‌ای با او داشتم. حالا این کتاب تازه ۱۴۰ راهکار درباره این مطلب ارائه می‌کند که چطور دیگران را تحت تاثیر قرار بدهیم؛ دیگران از جمله خودمان. واقعا جالب و حیرت‌انگیز است که بفهمیم واقعا علت خوب کارکردن چیست و چطور می‌توانیم خودمان یا دیگران را مجاب کنیم که کاری را انجام بدهند. شک ندارم که دوست دارید اطرافیان‌تان کار مثبتی بکنند (کالا یا خدمات شما را بخرند، اتاق‌شان را تمیز کنند، سیگار را ترک کنند، لاغر شوند و…) این کتاب یک الماس ارزشمند است. بسیار ساده نوشته شده و خواندنش آسان است. من اگر جای شما بودم تمام کتاب‌های این نویسنده را می‌خواندم. بسیار کاربردی و خوب‌اند.
کار و زندگی من (My Life and Work – نویسنده: هنری فورد بنیانگذار شرکت اتومبیل‌سازی فورد)
بله، خودم می‌دانم که این کتاب سال ۱۹۲۲ به کمک سامیوئل کروثر منتشر شده است اما من آن را سال ۲۰۱۳ خواندم و بسیار تحت تاثیر تمرکز ویژه فورد بر خدمت‌رسانی به مردم، استخدام کارگر و ایجاد تحول در دنیا قرار گرفتم. با این‌که به نظر من دیدگاه‌های شخصی‌اش درباره جنبه‌های مختلف اجتماع بسیار رقت انگیز بود، اما از این زندگینامه خود‌نوشت نکات بسیار بسیار کاربردی و مهمی درباره تجارت یادگرفتم. کتابی‌ست بس خواندنی و ارزشمند.
 
مردی روی سیم (Man On Wire – نویسنده: فیلیپ پتیت)
خدایا! این کتاب کاری کرد که حس کنم ساعت‌ها نفسم در سینه حبس شده است. داستانی واقعی‌ست در سال ۱۹۴۷ درباره مردی که تمام فکر و ذکرش این است که فاصله بین برج‌های دوقلوی امریکا را روی یک طناب باریک طی کند. برنامه‌ریزی و اجرای این کار شش سال طول کشید و در نهایت از پسش برآمد. یکب‌ار که می‌خواست مسیر بین بین دو برج را (غیر قانونی) بین زمین و هوا روی طناب باریکش طی کند یک ساعت تمام طول کشید. فکرش را بکنید! البته شیوه بسیار متفاوت و مجذوب‌کننده نوشتنش هم در گیرایی کتاب بی‌تاثیر نبوده. عالی بود من خیلی دوستش داشتم!
 
دانش فی‌البداهه (Improv Wisdom – نویسنده: پاتریشیا رایان مدسون)
این کتاب فوق‌العاده را اولین بار سال‌ها پیش خواندم. اما امسال تصمیم گرفتم دوباره و چندباره آن را بخوانم. کتاب درباره این است که چطور به خود و زندگی‌تان اعتماد کنید. مطالعه کوتاه اما بی‌نهایت مهیجی است. به نظرم واقعا الهام‌بخش است. با نویسنده‌اش مصاحبه کردم و به نظرم بسیار زن فهمیده‌ای بودند.
 
دگرگونی (Transformation – نویسنده: بیل فیلیپس)
شناختن بیل فیلیپس یکی از بزرگ‌ترین لذات زندگی من بوده. ده سال پیش من را با مفاهیم «بدن برای زندگی» بسیار تحت تاثیر خودش قرار داد. و حالا امسال مجددا همین کار را با کتاب «دگرگونی» انجام داد. امسال با با بیل مصاحبه کردم، یک چندباری با هم نهار خوردیم، باشگاه رفتیم، در سمینار اخیرم سخنرانی کرد. شک ندارم که این نویسنده انسان مهم و بزرگی است. مشخصا این کتاب فقط راجع به رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن نیست. راهنمایی‌ست به سمت یک زندگی سالم. شاهکار است!
 
قوانین پول (Money Rules – نویسنده: جین چاتزکی)
از همان اولین باری که این کتاب کوچک را از فرودگاه برداشتم تا به امروز تمام ۹۴ قانونش را بارها و بارها به کرات خوانده‌ام. قواعدی با هدف «راه ساده‌ای به سوی اطمینان خاطر مادام‌العمر». هرچیزی که آگاهی بیشتری درباره روابط‌مان با پول و چگونگی هدایت ما بسمت پرداخت مبالغ کلان به ما بدهد واقعا ارزش خریدن را دارد. خیلی شبیه کتاب خود من است: «همین حالا پول جذب کنید».
ریک رابین در استودیو (Rick Robin In the Studio – نویسنده: جیک براون)
همین اواخر ژانویه قرار است ساخت هفتمین آلبومم را شروع کنم، پس می‌خواهم هرآن‌چه لازم است یادبگیرم تا بتوانم در استودیو از حداکثر توانایی‌هایم استفاده کنم. ریک رابین نابغه شناخته شده عرصه تولید موسیقی است. این کتاب درهای استودیوی ریک را روی همه باز کرده است تا ببینیم این نابغه چطور کار می‌کند و از راهنمایی‌هایش استفاده کنیم.
 
کتاب ای اس تی (The Book of est – نویسنده: لوک راینهارت)
طی چند دهه گذشته چندین و چندبار این کتاب را خوانده‌ام اما می‌خواهم آن را در فهرست بهترین کتاب‌های ۲۰۱۳ بگذارم چون یکی از کتاب‌های سنتی محسوب می‌شود. هربار که می‌خوانمش یک چیز جدید درباره خودم کشف می‌کنم؛ درباره دیگران یا حتی درباره روش‌های نوشتن کتابی چنین محسورکننده. اگر تا به الان این کتاب را نخوانده‌اید به شما توصیه می‌کنم همین امروز این لطف را در حق خودتان بکنید و هر طور شده آن را گیر بیاورید.
بفرمائید! همه این کتاب‌ها را بخوانید و دعا کنید به جان من.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان