امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

| سَلامتِ پوست و مو |

#41
بعضي از افرادي كه تصميم به كاهش وزن مي‌گيرند پس از شروع برنامه رژيم غذايي يا شيوه درماني خاصي كه پيش گرفته‌اند به مرور با شلي و افتادگي عضلات صورت مواجه مي‌شوند. اين افتادگي با پيشرفت روند درمان روز‌به‌روز بيشتر مي‌شود و ممكن است در زيبايي صورت تاثير زيادي داشته باشد. به‌طور كلي افرادي كه بالغ بر 5 كيلو وزن از دست مي‌دهند عموما با اين مشكل روبه‌رو مي‌شوند.

| سَلامتِ پوست و مو | 5

يكي از ساده‌ترين راهكارها براي پيشگيري از افتادگي و شلي عضلات صورت، بهره‌گيري از تكنيك‌هاي ماساژ است. با يادگيري تكنيك‌هاي ارائه شده در اين شماره علاوه‌بر آن‌كه در طول اجراي رژيم غذايي و كاهش وزن مانع از افتادگي عضلات و به‌هم ريختگي چهره خود مي‌شويد، مي‌توانيد با تكرار روزانه آن به جوان‌سازي‌ و نشاط پوست‌تان نيز كمك كنيد.

مرحله اول

بهترین روغن را تجربه کنید


| سَلامتِ پوست و مو | 5

براي شروع ماساژ بايد دقت داشته باشيد كه صورت خود را از هرگونه مواد آرايشي و بهداشتي پاك كنيد. براي اين كار بهتر است از لوسيون‌ها و پاك كننده‌ها استفاده كنيد. پس از آن پوست صورت را به‌طور كامل خشك كرده و آماده دريافت ماساژ شويد. براي دريافت و ارائه اين ماساژ حتما نياز به يكي از روغن‌هاي بابونه يا زيتون داريد. اين ماساژ را مي‌توانيد خودتان روي صورت خود پياده كنيد يا از يكي از اعضاي خانواده براي دريافت ماساژ كمك بگيريد. بنابراين فراموش نكنيد كه پيش از ماساژ حتما با مقدار اندكي از روغن سرانگشتان و كف هر دو دست را آغشته كنيد.




مرحله دوم

از گردن شروع كنيد


| سَلامتِ پوست و مو | 5

پس از آن‌كه دست‌ها را به روغن آغشته كرديد از عضلات زير چانه و گردن شروع كنيد. در اين مرحله با آرامش و ملايمت كف دست راست را از بخش پاييني فك و كنار گوش به سمت پايين گردن بكشيد و در ادامه آن، اين حركت را با دست چپ دوباره تكرار كنيد. اين كار را به‌مدت 3 دقيقه روي تمامي عضلات گردن پياده كنيد. اين ماساژ باعث مي‌شود كه عضلات و پوست گردن به مرور تقويت شده و بر اثر از بين رفتن چربي‌ها دچار افتادگي و شلي نشود.




مرحله سوم

تقويت ماهيچه‌هاي فك پايين


| سَلامتِ پوست و مو | 5

 در اين مرحله به سراغ عضلات فك پاييني برويد. پيش از هر چيز دقت داشته باشيد كه دستان‌تان به اندازه كافي آغشته به روغن باشد. در اين صورت با آرامي و با كمك 2انگشت سبابه و ميانه به‌صورت قيچي‌وار عضلات فك پاييني را از چانه به سمت گوش ميان 2 انگشت خود بگيريد.

 براي دريافت نتيجه بهتر مي‌توانيد با دست راست عضلات سمت راست صورت و با دست چپ عضلات سمت چپ صورت را ماساژ دهيد. در ضمن توصيه شده تعداد ماساژهاي ارائه شده به عضلات صورت در هر دو سوي صورت برابر و مساوي باشد.




مرحله چهارم

به گونه‌ها فرم دهید



| سَلامتِ پوست و مو | 5

براي جلوگيري از افتادگي عضلات گونه، سرانگشتان هر 2 دست را به روغن زيتون يا روغن بابونه آغشته كنيد و با كمك 2 انگشت سبابه و ميانه با ضربي آرام از زير گونه به سمت بالا حركات سريع و ضربه مانند بزنيد.

 فشار وارد شده از انگشتان روي گونه‌ها نبايد به‌گونه‌اي باشد كه موجب تغيير رنگ پوست يا بروز درد در اين ناحيه شود بلكه تنها بايد عضلات گونه را در‌گير كرده و آن را به سمت بالا هدايت كند. بهتر است اين ماساژ را به‌صورت مساوي و در مدت زمان 3 دقيقه براي هر 2 گونه راست و چپ تكرار كرده تا پس از 2 هفته نتايج درخشان آن را روي صورت خود احساس كنيد.
 



مرحله پنجم

خط لبخند را مهار کنید



| سَلامتِ پوست و مو | 5

بسياري از افرادي كه لاغر ‌شده با تغييراتي در ظاهر خود روبه‌رو مي‌شوند. به‌عنوان مثال عضلات گونه آن‌ها شل مي‌شود يا خط لبخندشان عميق و افتاده شده يا دچار غبغب آويزان مي‌شوند. براي پيشگيري از ابتلا به اين مشكلات كافي است همزمان با دريافت تكنيك‌هاي درمان چاقي از تكنيك‌هاي ماساژ‌درماني استفاده كرد.

بنابراين بهترين شيوه براي پيشگيري از عميق شدن خط لبخند آن است كه آن را با كمك ماساژهاي دوراني تقويت كرد. براي اين كار لازم است انگشت دست چپ را روي لب‌هاي خود قرار داده و سپس با كمك سرانگشتان دست راست به‌صورت دايره‌وار به ماساژ خط لبخند و عقب راندن آن به سمت گونه‌ها كمك كرد.




مرحله ششم

افزايش آرامش با ماساژ پيشاني



| سَلامتِ پوست و مو | 5

 در اين مرحله براي كسب آرامش بيشتر به ماساژ پيشاني بپردازيد. سرانگشتان دست را به روغن آغشته كرده و به‌صورت رفت و برگشت از سرانگشتان هر 2 دست براي ماساژ پيشاني كمك بگيريد. اين ماساژ علاوه‌بر‌ آن‌كه موجب افزايش آرامش بدن و پيشگيري از چروك شدن و افتادگي عضلات مي‌شود به تقويت عضلات پيشاني و پيشگيري از پيري زودرس پوست كمك مي‌كند.

نکته

سروصدا، استرس يا محيط‌هاي پرتنش موجب بروز حملات عصبي شده و در نهايت به انقباض عضلات صورت منتهي مي‌شود بنابراين سعي كنيد اين تمرينات را در فضايي آرام و مناسب انجام دهيد و آن‌ها را هر روز روي عضلات صورت خود تكرار كنيد. تكرار اين تكنيك‌هاي ساده روي عضلات صورت  از پيري زودرس پيشگيري مي‌كند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
آگهی
#42
از بین بردن حلقه ی سیاه زیر چشم

| سَلامتِ پوست و مو | 5

حلقه های سیاه دور چشم حلقه هایی هستند که پس از روزها کم خوابی، خستگی فراوان، استرس یا حتی بدون دلیل روی صورت ما نقش می بندند. به همین دلیل، قصد داریم در این گزارش شما را با روش هایی ساده، خانگی و صد البته کارا برای از بین بردن این حلقه های سیاه آشنا کنیم.

کم یا بیش همه ما در طول زندگی تجربه مواجه با حلقه های سیاه دور چشم را داشته ایم، حلقه هایی که پس از روزها کم خوابی، خستگی فراوان، استرس یا حتی بدون دلیل روی صورت ما نقش می بندند. طبیعی است سیاه بودن دور چشم تصویر چندان دلپذیری از ما نمی سازد و تمایل ما را برای نگاه کردن به آینه کم و کمتر می کند.

بسیاری از ما برای خلاص شدن از این حلقه های دوست نداشتنی دست به دامن متخصصان پوست و کرم های گوناگون می رویم، روش هایی که گاهی به نتیجه ای مطلوب نمی رسد. به همین دلیل، قصد داریم در این گزارش شما را با روش هایی ساده، خانگی و صد البته کارا برای از بین بردن این حلقه های سیاه آشنا کنیم.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با روغن بادام
روغن بادام منبعی طبیعی و شگفتی ساز برای درخشان سازی پوست حساس اطراف چشم است. کافی است هر شب پیش از رفتن به تخت خواب با این روغن معجزه آسا حلقه های سیاه دور چشمتان را ماساژ دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. تکرار این عمل در طولانی مدت می تواند این سیاهی را از روی پوست شما محو کند.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با خیار
ترکیبات درون خیار نقش به سزایی در صافی و درخشان سازی پوست دارد، ترکیباتی که به از بین رفتن سیاهی دور چشم کمک شایانی می کند. خیاری را حلقه حلقه کنید و به مدت 30 دقیقه درون یخچال بگذارید تا سرد سرد شود، سپس حداقل برای 15 دقیقه تکه های خیار را اطراف چشمتان بگذارید و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید، تکرار این عمل می تواند راه حلی قطعی برای مشکل شما باشد.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با گوجه فرنگی
شاید گوجه فرنگی بهترین گزینه برای حل این مشکل باشد و بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم بزند، میوه ای که به نرمی و لطافت پوست شما کمک می کند. یک قاشق آب گوجه فرنگی را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید و اطراف چشمتان را با آن کاملاً بپوشانید. اجازه دهید این ترکیب 10 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با سیب زمینی رنده شده
سیب زمینی حاوی آنزیم ها، نشاسته و ویتامین C است؛ ترکیباتی که به عنوان عوامل اصلی درخشندگی و سفیدی پوست شناخته می شوند. یک سیب زمینی خام را رنده و سپس آب درون آن خارج کنید. سیب زمینی ها را به شکل گلوله ای پنبه ای در بیاورید و 10 دقیق روی حلقه های سیاه صورتتان بگذارید، حالا می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
#43
رَفع ریزش مو با آب پیاز !

| سَلامتِ پوست و مو | 5


آب پیاز می تواند بهترین دارو برای رفع ریزش موهایتان باشد طبیعی ترین و پرخاصیت ترین دارو که می تواند مانع ریزش مویتان شود آب پیاز است
محصولات تقویت کنندۀ مو، برای درمان ریزش مو و کم پشتی، رازی مشترک دارند، و آن استفاده از آب پیاز است.
، مردم، برای تهیۀ محصولات تقویت کننده مو و درمان کنندۀ ریزش مو مبالغ هنگفتی صرف می کنند، در حالی که می توانند این محصولات را به سادگی در منزل بسازند.
آب پیاز، پوست را تحریک می کند تا موهای جدید تولید کند و برای این کار، گردش خون را در نواحی رویش مو، افزایش می دهد و با خاصیت ضد عفونی که دارد، پوست سر را تمیز می کند.
با دانستن این راز، کافی است یک عدد پیاز بزرگ را با استفاده از دستگاه‌ خرد کن، خرد کنید؛ و سپس با استفاده از صافی، آب آن را جدا کنید. اکنون داروی جادویی شما آماده است آن را به تمام پوست سرتان بمالید و بگذارید یک ساعت به همان حالت بماند.
نکته ای که در این زمینه قابل ذکر است، این که پیاز‌ بوی تند و زننده‌ای دارد، از این رو اگر تحمل این بو برایتان سخت است، می‌توانید آب پیاز‌ را با کمی گلاب مخلوط کنید. بعد از یک ساعت، سرتان را با شامپو بشویید. بسته به شدت ریزش مویتان می‌توانید تا هفته‌ای دو بار از این روش استفاده کنید.

پایگاه خبری شبکه العالم
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
#44
اسفناج سرشار از ویتامین، ماده معدنی و آهن است و برای حفظ سلامت بدن از جمله پوست بسیار مفید است.این گیاه حاوی کاروتنوئید، اسیدهای آمینه، پتاسیم، ید و ویتامین های C،K،A و B کمپلکس است. ماده معدنی قلیایی موجود در اسفناج به بدن در حفظ تعادل PH کمک می کند. میزان پروتئین موجود در آن با پروتئین گوشت مساوی است.
اگرچه هر ۲ نوع خام و پخته آن مفید است، اما آب اسفناج در حفظ سلامت بدن و پوست تأثیرگذاری بیشتری دارد.

آب اسفناج را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بمالید و بشویید تا کثیفی و روغن اضافه آن شسته شود.
مصرف آب اسفناج، آکنه را از بین می برد.
از آن جا که غنی از آنتی اکسیدان است، رادیکال های پوست را از بین می برد. رادیکال ها با ایجاد پیری زود رس به پوست آسیب می رساند.
ویتامین B کمپلکس موجود در آن، از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند.
ویتامین K و فولات موجود در اسفناج، آکنه، تیرگی دور چشم و لکه ها را از بین می برد.

ویتامین A موجود در آن در حفظ سلامت پوست موثر است و ویتامین C نیز در رشد سلول های سالم پوست نقش دارد.
پاسخ
#45
خشک شدن مو و این روش های درمانی .

برخی عوامل در خشک شدن موها نقش زیادی دارند و می توانند موجب شکنندگی آن ها شوند می توانید با روش های درمانی خانگی به رفع این حالت در موهایتان بپردازید توصیه های ما را در این زمینه مطالعه کنید
رنگ کردن مو و یا استفاده از سشوار و اتوی می می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت مو و در نتیجه خشک و شکننده شدن آن بشود. بالا رفتن سن نیز عاملی دیگر است.
برای اینکه بتوانیم کیفیت موهایمان را بهتر کنیم تا دیگر خشک و شکننده نباشند و بهتر حالت بگیرند، چند نکته وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.
رطوبت مو
استفاده از موادی که موهایتان را مرطوب می‌کنند بسیار ضروری است. مثلا محصولات حاوی روغن زیتون، روغن ارقان و یا روغن نارگیل بسیار برای مو مفید است.
سیلیکون و الکل
از هر نوع محصول حاوی این دو ماده باید اجتناب کرد. سیلیکون بر روی موها سدی را ایجاد خواهد کرد که باعث خفه شدن و عدم جذب رطوبت توسط مو می‌شود. محصولات حاوی الکل نیز رطوبت مو را از بین می‌برد. این ماده در حقیقت باعث خشک شدن موها می‌شود. ماده دیگر نیز سولفات است. بنابراین هنگام خرید شامپو یا محصولات دیگر مو به این موارد دقت کنید.
موهایتان را کمتر بشویید!
سعی نکنید موهایتان را هر روز بشویید. اگر موهایتان را یک روز در میان بشویید، در واقع کمک خواهید کرد تا روغن‌های طبیعی موهایتان حفظ شود. این کار تاثیر زیادی دارد.
استفاده استراتژیک از شامپو
هنگام شستشوی سر با شامپو، به جای اینکه تمام سرتان را پر از شامپو کنید بهتر است که فقط به شستن ریشه‌های مو بسنده کنید. تمام چربی مو در همان بخش جمع می‌شود. اما هنگام شستشوی سر با نرم کننده بالعکس این کار را انجام دهید.
ماسک مو
برای رطوبت دهی بهتر مو و از بین بردن شکنندگی آن، بهتر است هفته‌ای یک مرتبه از ماسک‌های نرم کننده مو استفاده کنید. پس از اعمال ماسک بر روی موها، از شانه برای پخش کردن آن استفاده کنید. سپس بین 20 تا 30 دقیقه دیگر می‌توانید موهایتان را آب بکشید.
برای درمان
حرارت
اشیای داغ (مانند سشوار و اتوی مو) و همچنین نور خورشید می‌توانند باعث خشک شدن موها شوند. اگر در معرض نور شدید آفتاب قرار دارید، بهتر است از انواع کلاه یا اسپری مخصوص SPF استفاده کنید. البته در مواقع اضطراری، می‌توانید پیش از استفاده از اشیای داغ از اسپری مخصوص ضد حرارت استفاده کنید تا مانع شکنندگی مو شود.
این را هم توجه داشته باشید که هنگام استفاده از اتوی مو و یا محصولات مشابه، موهایتان کاملا خشک باشد. در غیر این صورت، در غیر این صورت، موهایتان می‌سوزد.
تقسیم حرارت
هنگام کار با سشوار، اتوی مو و محصولاتی از این دست، سعی کنید موهایتان را زیاد در معرض حرارت قرار ندهید. مثلا هنگام کار با اتوی مو، هر بخش از موها را یک مرتبه یا نهایتا دو مرتبه اتو بکشید. در غیر این صورت، به موهایتان آسیب وارد خواهید کرد.
استراحت دادن به موها
سعی کنید هرز گاهی به موهایتان استراحت دهید و آن‌ها را به کل از وسایل داغ دور نگه دارید. البته این مسئله شامل محصولات شیمیایی مو نیز می‌شود.
مراقبت پیش از رنگ کردن مو
فرقی نمی‌کند که موهای خاکستری‌تان را رنگ می‌کنید و یا صرفا تغییر رنگ می‌دهید؛ نکته مهم این است که فرآیندهای شیمیایی آسیب جدی به مو می‌زنند. استفاده از نرم کننده‌های مخصوص هنگام رنگ کردن مو توصیه می‌شود، زیرا در آن فاصله پوستِ کف سر مستعد آسیب بوده و همین مسئله مشکل‌زا خواهد بود. اما استفاده از نرم کننده باعث رطوبت دهی و تعمیر بافت مو در آن زمان می‌شود. البته استفاده از مواد رطوبت دهنده پس از رنگ کردن مو نیز راهکار خوبی برای پیشگیری از خشک و شکننده شدن مو است.

منبع: Prevention
فرادید،
پاسخ
 سپاس شده توسط eɴιɢмαтιc


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  علل و درمان های طبیعی برای رفع غده چربی زیر پوست یا همان لیپوم
  خواص ثابت شده ی گوشت قرمز برای مغز، پوست و مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان