امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393

#1
رییس اتاق بازرگانی همدان:
اصلاح قوانین تامین اجتماعی، مطالبه بخش خصوصی است
همدان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان گفت: اصلاح قوانین تامین اجتماعی یکی از مطالبات بخش خصوصی است.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1به گزارش ایرنا سید 'مجید موسوی' روز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ضرورت و تاکید بر اجرای قانون حمایت قضایی از سرمایه گذاری و بازنگری بر قوانین گمرکی از دیگر مطالبات بخش خصوصی از مدیران و مسوولان است.

وی با تاکید بر اصلاح قانون کار با توجه به شرایط روز افزود: ضرورت اصلاح قانون کار با توجه به شرایط روز جامعه کسب و کار به ویژه ماده 27 و همچنین ارتباط کارفرما و کارگر، باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قانون حمایت از تولید، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، اصلاح قوانین پولی، بانکی و مالیاتی از جمله موفقیت های اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی است.

موسوی اظهار کرد: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که در اسفند ماه سال 90 به تصویب رسید یکی از سند های ماندگار تعامل بخش خصوصی و مجلس است.

وی از مجلس خواست برای تشویق و افزایش سرمایه گذاری، طرح های تولیدی، معدنی و خدماتی دارای مجوز مالیات با نرخ صفر محاسبه شود.

موسوی خواستار همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با مرکز پژوهش های مجلس شد و گفت: این امر برای پیشرفت و توسعه بخش خصوصی بسیار موثر است.



* کاهش بودجه برای داشتن کشاورزی پایدار مغایرت دارد

رییس خانه کشاورزی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات بخش کشاورزی 18 درصد از بودجه عمرانی بوده اما این اعتبار به هشت درصد کاهش یافته است افزود: کاهش بودجه بخش کشاورزی برای داشتن کشاورزی پایدار و صنعتی شدن کشاورزی مغایرت دارد.

'ابوالقاسم سوزنچی' با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است افزود: موجودی این صندوق باید افزایش یابد و با اختیاری که به شورای برنامه ریزی استان ها داده می شود آنها مجاز به افزایش صندوق از اعتبارات ملی و استانی باشند.

وی اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی در بخش کشاورزی این استان نیازمند توجه ویژه مجلس است چراکه مجلس می تواند با تدوین قوانین مناسب موجب افزایش تولیدات و محصولات کشاورزی شود.

وی افزود: بحران آب اولین و مهمترین مشکل این استان است و متهم اصلی در این زمینه نیز کشاورزی است چرا که بین 85 تا 90 درصد از آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

سوزنچی گفت: آبیاری تحت فشار و آبخیزداری از برنامه هایی است که سال گذشته برای جلوگیری از بحران آب در استان همدان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به معیشت کشاورزان توجه بیشتری داشته باشد گفت: مجلس باید مشوق های صادراتی را برای تشویق کشاورزان تصویب کند.

وی اظهار کرد: استان همدان با تولید سالانه محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، یونجه، سیب زمینی، انگور، کشمش و محصولات لبنی همه ساله دارای رتبه های برتر در سطح کشور بوده است که بخشی از این محصولات از استان و کشور صادر می شود.



*رییس اتاق تعاون استان همدان نیز گفت: در گذشته بخش دولتی بیش از حد رشد کرده و سیاست زدگی در بخش دولت موجب شد تا به اقتصاد آسیب وارد شود تا اینکه رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اجرای اصل 44 قانون اساسی را صادر کردند.

'رحمان نادی' افزود: بر اساس این سیاست مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد و تولید 25 درصد افزایش یابد و اقدام موثر دولت برای اشتغال اعمال شود.

وی با بیان اینکه مشکلات متعدد و سوء مدیریت برخی از افراد موجب ناکامی این سیاست شد که در برنامه ششم توسعه برای توانمند سازی بخش تعاون باید راهکارهای موثر دیده شود.

نادی از مجلس شورای اسلامی خواست تا شرایطی را ایجاد کنند تا تعاونی ها بتوانند از تسهیلات با بهره کمتر برخوردار شوند تا بتوانند در اشتغالزایی و تولید سهم بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در اصل 44 قانون اساسی که جلوگیری از رشد بخش های دولتی در آن صادر شده است اقدامات خوبی برای ایجاد تعاونی ها فراهم شد و در این اصل آمده که واگذاری 80 درصد از سهام دستگاه های دولتی به بخش های خصوصی و تعاونی انجام شود.

نادی با بیان اینکه بحران آب در استان همدان جدی است گفت: این بحران علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده در بخش کشاورزی، واحدهای صنعتی را هم تهدید می کند که برای رفع این بحران مسوولان باید توجه ویژه ای داشته باشند.

در این نشست نمایندگان اتاق اصناف، رییس اتاق بازرگانی و جامعه هتل داران و نماینده اداره تعاون مسایل مشکلات خود را مطرح کردند.

'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به استان همدان با حضور در شهرستان های بهار، کبودرآهنگ، رزن و شهر لالجین و شرکت در یادواره های شهدا سخنرانی خواهد کرد.

در سفر دو روزه رییس مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی رزن با حضور وی آغاز شد همچنین بازدید از یک واحد تولیدی در ملایر و افتتاح سد سرابی تویسرکان با حضور وزیر نیرو از دیگر برنامه های لاریجانی در استان همدان است.

مدیرکل همکاری های اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:
انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری مشترک دستاوردهای سفر چین
تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بین الملل و همکاری های اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، انتقال دانش فنی و انجام سرمایه گذاری های مشترک در بخش های مختلف کشاورزی از جمله توسعه کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس را از جمله دستاوردهای سفر وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم به چین عنوان کرد.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هومن فتحی در نشست خبری عصر چهارشنبه خود افزود: در سال های گذشته متاسفانه علیرغم روابط گسترده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی از ابعاد گسترده ای برخوردار نبوده است.

وی اظهار داشت: به دلیل پتانسیل و ظرفیت های مناسب کشور در بخش کشاورزی، مسوولان بلندپایه چین خواستار همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و فناوری بخش کشاورزی به ایران شدند.

وی تصریح کرد: در این سفر وزیر جهادکشاورزی ایران از کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس چین بازدید به عمل آورد که قرار شد تکنولوژی و دانش فنی این بخش ها به ایران انتقال یابد.

به گفته فتحی، در راستای اجرای فرآیند این تفاهمنامه کارگروه مشترکی از نمایندگان ویژه دو کشور تشکیل شد که قرار است اجرای این طرح ها به مدت پنج سال تحت نظارت این کارگروه انجام شود.

وی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی چین، گفت: در سال 2014 چین برای 11 سال متمادی حجم تولید غلاتش را افزایش داد به طوری که هم اکنون حجم تولیدات غلات این کشور از 600 میلیون تن فراتر رفته و سیاست کشت و صنعتی کردن کشاورزی را در دست اجرا دارد.

وی گفت: چین 75 درصد تولید قارچ دنیا را برعهده دارد به طوری که تنها دو واحد تولیدکننده قارچ این کشور با 50 هزار تن تولید، معادل 50 درصد قارچ ایران را تولید می کنند.

مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت جهادکشاورزی، تصریح کرد: چین علیرغم وجود کشاورزی توانمند و مدرن، به دلیل جمعیت بالایی که دارد نیازمند واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها است که این فرصت مناسبی برای صدور کالاهای کشاورزی ایران به این کشور است.

وی افزود: در همین راستا چین نیازمند بهره گیری از تجربیات ایران در زمینه تولید گوشت و کشتار حلال است که در همین راستا برنامه صادرات گوشت حلال به چین نیز فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: چین رونق جاده ابریشم و کمربند اقتصادی ابریشم برای روابط با کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داده و همچنین قرار است راه آبی ابریشم را نیز برای سرمایه گذاری های گسترده تر برقرار کند.

فتحی گفت: در چارچوب این تفاهمنامه پنج ساله قرار است همکاری ها در خصوص افزایش تولید میوه، سبزیجات، محصولات کشاورزی، تولیدات دامی، تولیدات شیلاتی، دامپزشکی، مدیریت مراتع، تحقیقات در بخش فناوری های کشاورزی، سازماندهی تعاونی های کشاورزی، توسعه فناوری در بخش روستایی، تبادل ژرم پلاس، تبادل تجربیات و سیاست گذاری های تجاری توسعه یابد.

به گفته فتحی، در سفر هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران با چین همایشی با حضور تولیدکنندگان و تجار ایرانی و چینی برگزار شد که زمینه ای برای افزایش همکاری های بخش خصوصی و ایجاد سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرده است.

وی افزود: در همین راستا وزیر کشاورزی چین هانگ چانگ فو اردیبهشت ماه سال 94 با هیات عالیرتبه بخش دولتی و خصوصی به ایران دعوت شده که در نظر داریم همایشی در تهران همزمان با حضور وزیر کشاورزی چین برپا کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای این تفاهمنامه قرار است هیاتی از آکادمی علوم کشاورزی چین و موسسه تحقیقات آبزیان دریای زرد برای توسعه فناوری، بهبود روش های تولید آبزیان به ویژه ماهیان سردآبی به ایران سفر کند.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی بنا به دعوت رسمی وزیر کشاورزی چین برای امضای یادداشت همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی شامل برنامه جامع فعالیت ها و پروژه های مشترک پنج سال آینده بین دو کشور دی ماه 1393 در راس یک هیات عالیرتبه و 20 نفر از مدیران شرکت های بزرگ تولیدکننده و صادر کننده ایران عازم چین شد.

اصلاح راه های آبدانان به 200 میلیار ریال اعتبار نیاز دارد
ایلام - ایرنا - مدیر اداره راه و شهرسازی آبدانان گفت: برای اصلاح و بهینه سازی راه های این شهرستان به 200 میلیار ریال اعتبار نیاز است.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1'حسین میرزایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 340 کیلومتر راه در این شهرستان وجود دارد که 120 کیلومتر آن اصلی، 95 کیلومتر فرعی و 145 کیلومتر نیز روستایی است.

وی وضعیت راه های این شهرستان را از لحاظ کمی و کیفی نامناسب دانست و افزود: اصلاح و بهبود راه های آبدانان نیازمند توجه مسوولان استانی و تخصیص اعتبار مکفی است.

میرزایی اعتبارهای تخصیصی سال 93 اداره راه و شهرسازی آبدانان را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تعمیر، بازسازی، خط کشی و نگهداری راه های موجود، سالانه دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارهای اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام هزینه می شود.

وی اضافه کرد: کوهستانی بودن اغلب راه ها و جاری شدن سیلاب های مخرب در فصل زمستان و توفان های سخت بهاری، همه ساله خسارت زیادی به جاده های برون شهری شهرستان آبدانان وارد می کند.

مدیر راه و شهرسازی آبدانان یاد آور شد: با اتمام طرح های راهسازی، مسیر مورموری به دهلران و انجیره به میمه بخش مهمی از مشکلات و تنگناهای جاده ای این شهرستان رفع می شود.

شهرستان 65 هزار نفری آبدانان در شرق استان ایلام واقع است.

شهردار بندرعباس:
مهاجرت بی رویه خدمات رسانی در بندرعباس را مشکل کرده است
بندرعباس-ایرنا-شهردار بندرعباس گفت:مهاجرت بی رویه به این شهر ساحلی به برخی مشکلات دامن زده و خدمات رسانی را سخت کرده است.
به گزارش ایرنا،عباس امینی زاده چهارشنبه در همایش معماری و شهرسازی پایدار افزود:حدود 40درصد از مساحت بندرعباس را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که این موضوع نیز یکی دیگر از موانع توسعه پایدار شهری است.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1به گزارش ایرنا،عباس امینی زاده چهارشنبه در همایش معماری و شهرسازی پایدار افزود:حدود 40درصد از مساحت بندرعباس را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که این موضوع نیز یکی دیگر از موانع توسعه پایدار شهری است.

وی یادآور شد:در کنار شاخص های شهرسازی پایدار باید شاخص های اقتصادی، اجتماعی،محیط زیست و اسکان پایدار نیز مورد توجه قرار گیرند.

امینی زاده اضافه کرد:با وجود تلاش های خوبی که در حوزه خدمات شهری بندرعباس انجام شده اما مشکلات ساختاری مانند گستردگی بافت های فرسوده مانع رسیدن به شرایط مطلوب شده است.

وی تاکید کرد:افزایش جمعیت شهر بندرعباس با توسعه شهر متناسب نبوده و اگر مشکلات شهر با اندیشه و تفکر کارشناسی برطرف نشود ،آینده خوبی در انتظار بندرعباس نخواهد بود.

همایش معماری و شهرسازی پایدار با حضور کارشناسان و مسوولان شهری ،اعضای سازمان نظام مهندسی و مدیران حوزه شهرسازی چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

[rtl]مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی
جزئیات سفر وزیر جهاد کشاورزی به چین/ تولید بیش از 600 میلیون تن غله در چین/ سرانه درآمد روستائیان چین 1500 دلار
مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به چین، گفت: 600 میلیون تن غله در چین تولید می‌شود و درآمد سرانه روستائیان چین 1500 دلار است.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
[/rtl]



به گزارش خبرنگار اقتصادی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری فارس ، هومن فتحی مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری در مورد جزئیات اولین سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به جمهوری خلق چین گفت: از سال گذشته زمینه و بسترهای سفر وزیر جهاد کشاورزی کشورمان به چین فراهم شد.
وی افزود: در سفر معاون اول وزیر کشاورزی چین در اردیبهشت امسال به تهران وی از وضعیت کشاورزی و امکانات این بخش دیدن کرد و به دنبال آن سفر چانگ‌فو وزیر کشاورزی چین از حجتی دعوت رسمی برای سفر به کشورش فراهم آورد.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور بیان داشت: به دنبال دعوت رسمی وزیر کشاورزی چین حجتی وزیر جهاد کشاورزی با یک هیأت عالی رتبه مرکب از تعدادی معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه و 20 نفر از مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ تولیدی و صادراتی بخش کشاورزی در تاریخ 29 دی عازم چین شدند.
فتحی بیان داشت: در این سفر حجتی وزیر جهاد کشاورزی ملاقاتی با وزیر کشاورزی چین داشتند و طی این ملاقات ضمن اینکه به تاثیرگذاری کشور در منطقه اشاره شد، اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به ویژه در چارچوب جاده ابریشم اشاره شد.
وی با بیان اینکه وزیر کشاورزی چین سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران را نقطه عطفی در روابط دو کشور عنوان کرد، اظهار داشت: در این سفر حجتی با برشمردن توانمندی‌های بخش کشاورزی و طرف چینی متعاقباً حوزه‌های اولویت‌دار برای خود مطرح کردند.
*تولید غله چین بیش از 600 میلیون تن است
وی افزود: وزیر کشاورزی چین در این ملاقات‌ها با وزیر جهاد کشورمان به نکات مهمی اشاره کرد از جمله این که در سال 2014 کشور چین برای 11 سال متمادی حجم تولیدات غلات را افزایش داده و در حال حاضر حجم غله توزیع این کشور از 600 میلیون تن فراتر رفته است.
فتحی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های وزیر کشاورزی چین گفت: چانگ‌فو معتقد است که کشورش در حال گذر به سمت صنعتی کردن بخش کشاورزی است و امیدوار است که تداوم توسعه کشاورزی پشتیبان عظیمی برای صنعتی‌شدن باشد.
فتحی بیان داشت: طبق گفته وزیر کشاورزی چین زیرساخت‌های زندگی روستایی در حال حاضر در این کشور توسعه یافته و درآمد سرانه روستائیان در چین به 1500دلار رسیده است.
وزیر کشاورزی چین در ملاقات با حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان همچنین گفته است کشور در مرحله بسیار حساسی قرار دارد که این مرحله صنعتی‌سازی و توسعه پایدار محیط زیست است و این موارد از چالش‌های اساسی آنها به حساب می‌آید، بنابر این تبادل تجربیات با ایران به عنوان یک سیاست و استراتژی برایشان محسوب می‌شود و امیدوار هستند، تا با رفت و آمد کارشناسان این تبادل اطلاعات در سطح گسترده‌تری انجام شود.
فتحی در ادامه بیان داشت: طبق ارزیابی ما 60 درصد تولید آبزیان دنیا در اختیار چینی‌هاست.
*مصرف انرژی در گلخانه‌های چین صفر است
مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌های کشاورزی در تین کشور در حد بسیار مطلوبی است، به طوری که در بازدید از گلخانه‌های این کشور متوجه استفاده از تکنولوژی بسیار ساده‌ای شدیم که مصرف سوخت انرژی حتی در سرمای زمستان صفر بود و طبق اطلاعاتی که کسب کردیم گلخانه‌ها در این کشور انرژی خود را از طریق این تکنولوژی بسیار ساده که ساخت آن به خود چینی‌ها تعلق دارد، استفاده می‌کنند.
وی افزود: در این سفر با توجه به حضور هیأت‌های مختلف و صاحبان صنایع این تکنولوژی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد، پایلوت آن در کشورمان اجرا شود.
در ادامه این نشست خبری فتحی با بیان اینکه وزیر کشورمان در ملاقات با وزیر کشاورزی چین به زیرساخت‌های روستایی کشور اشاره کردند، گفت: این موضوع که روستاهای بالای 20 خانوار در کشورمان دارای برخی از زیرساخت‌های لازم از جمله برق است برای وزیر کشاورزی چین بسیار حائز اهمیت بود.
فتحی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با وزیر کشاورزی چین در مورد پیشبرد همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌های ارزنده‌ای انجام دادند و دو وزیر با درایت نمایندگان ویژه‌ای را مسئول حسن انجام توافقات عنوان کردند.
مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به موضوعاتی که در یادداشت تفاهم امضا شده بین دو وزیر ذکر شد گفت: توسعه همکاری در زمینه تولید میوه و سبزیجات، تولیدات دامی، شیلاتی و دامپزشکی، مدیریت مراتع، تحقیقات در بخش علوم و فناوری‌های کشاورزی، سازماندهی و تعاونی‌های کشاورزان، توسعه فناوری در بخش روستایی، تبادل ژرمپلاست، تبادل تجربیات در مورد سیاستگذاری و مباحث تجاری و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها از جمله توافقات یادداشت تفاهم امضا شده بود.
وی با بیان اینکه برآورد وزارت جهاد کشاورزی چین در سال‌های آینده این است که چین واردکننده خالص محصولات کشاورزی باقی خواهند ماند، گفت: این موضوع موقعیت خوبی را برای صادرات محصولات ایران به چین فراهم می‌آورد، زیرا جمعیت این کشور بسیار زیاد است و همچنین ظرفیت‌های محدود تولیدی کشور اجازه نمی‌دهد، تا این کشور در همه زمینه‌ها به همکاری برسد.
فتحی با بیان اینکه بخش شیلات کشور پتانسیل خوبی برای صادرات آبزیان به این کشور را دارد، اظهار داشت: ظرف سه هفته آینده قرار است هیأتی از چین برای بازدید به ایران سفر کند.
وی افزود: باید هر چه سریعتر زیرساخت‌های قرنطینه‌ای و دامپزشکی را برای صادرات فراهم کنیم، زیرا کشور چین برای آبزیان غیر متعارف کشورمان و همچنین میگو مصرف‌کننده‌های خوبی هستند.
وی اظهار داشت: کشور چین 60 درصد تولید آبزیان در قفس را انجام می‌دهد بنابر این در یکی از بازدیدها وزیر جهاد کشورمان از استانی در این کشور که جایگاه چهارم تولید آبزیان در قفس را در کشور چین دارد بازدید کرد.
وی افزود : چین 75 درصد تولید قارچ جهان دنیا را در دست دارد.
مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: همچنین این کشور در برخی تولیدات از جمله گوشت حلال به تجربیات ما نیازمند است، زیرا جمعیت مسلمان این کشور بسیار قابل توجه است و با برنامه‌ریزی می‌توانیم از فرصت صادرات گوشت حلال به این کشور استفاده کنیم.
فتحی اظهار داشت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به چین اولین همایش مشترک فعالان اقتصادی دو کشور ایران و چین در شهر پکن برگزار شد و همایش بعدی در تهران همزمان با سفر وزیر کشاورزی این کشور به تهران برای انتقال تکنولوژی و تبادل تجربیات برگزار می‌شود.

  • ویژگیهای منحصر به فرد منطقه گچساران در میان شرکتهای تابع مناطق نفتخیز جنوب


  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۴:۱۵ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد که شرکت نفت و گاز گچساران در میان شرکتهای تابع این شرکت ویژگیهای منحصر به فردی دارد.

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالیپور در آیین معارفه مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان این مطلب، افزود: از آن جمله این ویژگیها می توان به  پیچیدگی مخازن و شرایط دشوار تولید، گستردگی و وسعت حوزه عملیات و قرار گرفتن در چهار استان اشاره کرد.
    وی تصریح کرد: مجموعه این عوامل و اهمیت راهبردی تولید در این منطقه ایجاب می کند مدیریت این شرکت توجه به فعالیت اصلی و رسالت محوری شرکت را در صدر برنامه های خود قرار دهد.
    عالیپور با  اشاره  به نیروهای کارآمد و متخصص در شرکت نفت و گاز گچساران و ترسیم افق آینده این شرکت، گفت: لازم است مجموعه توانمندیهای موجود را برای دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید صیانتی فراهم کنیم.
    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انتصاب امین محمدی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز گچساران را بر اساس معیارهای تخصص، تجربه و تعهد ایشان دانست و افزود: حفظ و نگهداشت توان تولید تنها با اتکای به سرمایه های انسانی و ایجاد انگیزه در کارکنان و پیگیری آن از طریق برنامه ریزی و تلاش مضاعف امکان پذیر است.
    وی در ادامه به شرایط انتخاب مدیران در صنعت نفت اشاره کرد و توضیح داد: مسئولیت پذیری، حسن سابقه و اهتمام به شایسته سالاری  و انگیزه ایجاد تحول و بهبود مستمر در سازمان مهمترین خصوصیات مدیران پیشرو در صنعت است.
    عالیپور با اشاره به اهمیت توجه به مسئولیت های اجتماعی شرکت، اظهار کرد: بر این باورم که مدیران باید به اهمیت توجه به توسعه پایدار و عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در چارچوب اختیارات و مطابق با قانون و مقررات وزارت نفت واقف باشند.
    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: همانگونه که به تولید نگاه ویژه ای داریم به رفاه کارکنان وخانواده هایشان نیز توجه ویژه ای می شود.
    وی در این آیین از تلاشهای احمد پورهادی که به صورت توامان مدیریت امور فنی و سرپرستی شرکت نفت و گاز گچساران را عهده دار بود، صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.


  • در پایان هفته


  • شاخص بورس قد کشید

    [color][font]
    [/font][/color]
  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][font]
    [/font][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۴:۱۹ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][font]
    [/font][/color]
  • بورس تهران امروز جان تازه ای گرفت و شاخص کل بورس با ۱۲۸ واحد تقویت به ۶۵ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

    [color][font]
    [/font][/color]
  • به گزارش خبرنگار شانا، امروز چهارشنبه (٨دیماه) بورس تهران آخرین روز معاملاتی این هفته را با افزایش شاخص به پایان رساند و سهامداران همچنان امید به بازگشت رونق دارند.
    امروز در پایان معامله های بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با ١٢٨ واحد افزایش به ٦٥ هزار و ٢٥٦ واحد و ارزش روز بازار به ٢٩٣ هزار میلیارد تومان رسید و
    معامله‌ گران ٥٣٧ میلیون برگه سهام در قالب ٤٢هزار و ٣٧٤ فقره معامله و به ارزش ٩٠ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
    این گزارش می افزاید: شاخص بازار اول بورس با ١٠١ واحد افزایش به ٤٨ هزار و ٣١ واحد و شاخص بازار دوم با ٢٠٣ واحد افزایش به ١٢٨ هزار و ٦٠٠ واحد رسید.
    نماد شرکت‌های ایران‌خودرو، بانک صادرات ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، صنایع آذرآب، بانک ملت، بانک تجارت و گروه مپنا جزء نمادهای پربیننده در بورس بوده‌اند.
    همچنین در بازار نقدی فرابورس ایران، شاخص کل با ١١ واحد افزایش به ٧٢٢ واحد و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ٥٩ هزار میلیارد تومان رسید و امروز معامله‌گران فرابورس ١١٦ میلیون برگه سهام در قالب ١٩ هزار و ٤٦٣ فقره معامله و به ارزش ٩٩ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
    امروز نمادهای مارون، پترول، زاگرس، ذوب وگردش، دی، دمپنا همگی در ارتقای شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.


[rtl]عضو کمیسیون تلفیق مجلس به فارس خبر داد
مصوبه تلفیق برای اختصاص 2 درصد هزینه شرکت‌های دولتی سودده به آموزش و پرورش
عضو کمیسیون تلفیق مجلس از مصوبه عصر امروز این کمیسیون برای تخصیص 2 درصد از هزینه شرکت‌های دولتی سودده از محل صرفه‌جویی به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
[/rtl]



ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[url=http://www.farsnews.com/]خبرگزاری فارس ، اظهار داشت: طبق مصوبه عصر امروز کمیسیون تلفیق مقرر شد، در سال 94 شرکت‌های دولتی سودده به غیر از شرکت ملی نفت 2 درصد از هزینه‌های خود را که در هزینه اداری و عمومی آمده است، صرفه‌جویی کنند و منابع حاصل از 50 درصد سود ویژه و یک دوازدهم مالیات ماهانه شرکت و بانک‌های مزبور تا سقف 30 هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.
وی ادامه داد:‌ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، این منابع صرف پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقاء حقوق و دستمزد آنها خواهد شد.

شهرستان قدس قابلیتهای ایجاد شهرک آی تی را دارد
شهرقدس - ایرنا - معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات گفت: شهرستان قدس قابلیت ایجاد شهرک آی تی را دارد و این شهرستان را به عنوان پایلوت ایجاد شهرک آی تی پیشنهاد می دهیم.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1به گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی براری شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و مخابراتی در فرمانداری شهرقدس گفت: شهرستان قدس قابلیتها و ظرفیت های مطلوبی جهت سرمایه گذاری در حوزه آی تی و ایجاد شهرک فنآوری دارد و این منطقه را به عنوان پایلوت ایجاد شهرک آی تی پیشنهاد می کنیم.

براری با بیان لزوم به کارگیری وسایل ارتباطی و فنآوری نوین در جهت سلامت شهروندان گفت: با به کارگیری طرح سلامت الکترونیک، باید از این فنآوری در ارائه مطلوب تر خدمات بیمارستانی به شهروندان استفاده شود.

براری گفت: متاسفانه شبکه های ارتباطی با بهترین زیرساخت در برخی مناطق وجود دارد اما فقط یک خدمت را ارائه می کنند لذا لازم است که از ظرفیت های موجود، در بخش های مختلف بهره برداری صورت بگیرد.

«حسین گروسی» نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهرستانهای حوزه نمایندگی ما با یک میلیون و 500 هزار جمعیت نیازمند توجه ویژه به خصوص در حوزه فنآوری اطلاعات هستند.

وی افزود: توجه به زیرساختها در این بخش از مطالبات مردم منطقه است که همت جدی مسوولان را می طلبد.

«نورمحمد فردی» فرماندار شهرستان قدس نیز در این نشست گفت: تقویت زیر ساختها و توسعه خدمات در شهرستان قدس ضروری است.

وی با اشاره به جمعیت 400 هزار نفری این شهرستان خاطرنشان کرد: خدمات دهی مخابرات با توجه به جمعیت زیاد و متراکم قدس مطلوب نیست.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 500 متقاضی در نوبت تلفن ثابت گفت: خطوط انتقال مخابرات در شهرستان قدیمی و فرسوده هستند و با بروز کوچکترین حادثه دچار خسارت می شوند.

فردی عدم آنتن دهی تلفن های همراه را در بخش های وسیعی از شهرستان به عنوان یکی دیگر از کاستی های بخش ارتباطات شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

وی افزود: این شهرستان با داشتن جمعیتی متراکم و چهار روستا هنوز از خدمات پست بانک که معمولا در دورترین روستاها به ارائه خدمات می پردازد محردم است که تقاضا داریم شعبات پست بانک به منظور رفاه حال شهروندان در این منطقه دایر شود.

این جلسه شامگاه سه شنبه در محل فرمانداری شهرستان قدس با حضور معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزرات ارتباطات، نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان شهرستان به منظور طرح مشکلات مخابراتی با معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تشکلیل شد.

معاون وزیر: پست راهداری در زمره مشاغل حاکمیتی قرار گرفت
اراک-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: پست راهداری با تایید معاونت توسعه رییس جمهوری در زمره مشاغل حاکمیتی قرار گرفت.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1سید ' سعید سیدعلایی' روز چهارشنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان مرکزی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: راهداران سرمایه های اصلی این وزارتخانه محسوب می شوند و با توجه به ماهیت کاری و وظیفه خطیری که بر عهده دارند، نیازمند توجه و مساعدت بیشتری هستند.

وی ادامه داد: کوتاهی در حوزه مرمت و نگهداری راهها به عنوان سرمایه های ملی موجب نابودی این شریانهای حیاتی خواهد شد، بنابراین کار راهداران از اهمیتی بسیار زیادی برخوردار است.

سید علایی آموزش را مهمترین مقوله در پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: آموزشهای کوتاه مدت برای کارکنان و راهداران به منظور تقویت بسترهای خدمت رسانی ازابتدای بهمن ماه سال جاری در وزارت راه وشهرسازی آغاز شده است.

وی در خصوص فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری نیز گفت: هم اینک 15 هزار راهدار در محورهای مواصلاتی کشور در هر ساعت از شبانه روز پاسخکوی نیازهای شهروندان در طول مسیر هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی افزود: این وزارتخانه با داشتن حدود 13 سازمان و زیرمجموعه، از بزرگترین وزارتخانه های کشور محسوب می شود و خدمات آن نقش مهمی در توسعه کمی و کیفی کشور دارد.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی وزارت راه و شهرسازی نیز تعیین تکلیف شده و با توجه به پستهای خالی موجود در هراستان ، نیروهای جدید از ابتدای سال آتی اولین حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

بازدید از بخشهای مختلف اداره کل راه وشهرسازی ، ساختمان های اداری و نشست پرسش و پاسخ با کارکنان از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی بود.

فائو خواستار شد
تقویت تنوع زیستی کشاورزی در ایران

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران خواستار تشکیل "مکانیزم اشتراک گذاری ملی اطلاعات" در خصوص منابع ژنتیک گیاهی با هدف اطمینان از حفاظت و پایداری تنوع زیستی گونه های گیاهی در ایران شد.


به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سرج ناکوزی ضمن تاکید بر اهمیت منابع ژنتیکی گیاهی در ارتقای امنیت غذایی و حفاظت از تنوع زیستی گونه های کشاورزی گفت: در شرایط کنونی تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده ای در حال رشد بوه و گمانه زنی ها نیز از وخیم تر شدن آن حکایت دارد. تنوع ژنتیکی گونه های گیاهی نقش اساسی و مهمی را در تامین بخش بنیادین ظرفیت محصولات کشاورزی کشورها از جمله ایران ایفا می کند؛ به گونه ای که بر چالش های تحمیل شده ناشی از تغییرات آب و هوایی و نتایج آن که نا امنی غذایی است، اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: فائو در سال 1996 زمینه های توسعه لازم برای انطباق با برنامه عمل جهانی در راستای حفاظت و پایداری منابع ژنتیک گیاهی برای غذا و کشاورزی را فراهم کرد و در سال 2004 نیز پیمان بین المللی منابع ژنتیک گیاهی برای غذا و کشاورزی با تصویب 133 کشور از جمله ایران را به اجرا گذاشت.

ناکوزی اظهارکرد: مکانیزم اشتراک گذاری ملی اطلاعات (ژنتیکی گیاهی) تامین کننده ابزار ارزشمندی است که نه تنها زمینه اشتراک گذاری دانش و تجربیات ژنتیک گیاهی را فراهم می کند بلکه راه توسعه استراتژی های بهره برداری از این منابع و تقویت کشاورزی را نیز هموار می سازد؛ به گونه ای که اطمینان می دهد در صورت ادامه افزایش جمعیت جهانی، میزان دسترسی به غذای کافی، سالم و مغذی همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته وی این مکانیزم هم اکنون در 75 کشور جهان از جمله (کشورهای همجوار ایران) ترکیه، پاکستان، هند، عمان و اخیرا مصر، اردن و لبنان نیز به اجرا گذاشته و تکمیل شده است
.

[rtl]تلاش وزارت نفت برای تولید بنزین[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پالایشگاه بندرعباس از سال آینده بنزین و گازوییل یورو 5 تولید می کند
[/rtl]
[rtl]جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  پالایشگاه
[/rtl]
[rtl]خبرگزاری میزان: طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه نزدیک به 14 میلیون لیتر بنزین و گازوییل یورو 5 تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش میزان، مدیر اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و مجری این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح با هدف استحصال روزانه 6 میلیون لیتر بنزین و 7 میلیون و 950 هزار لیتر گازوئیل با استاندارد بین المللی یورو 5 اجرایی شده و هم اکنون در مرحله بیش از 93 درصد پیشرفت قرار دارد.

حمید شریف رازی، خاکبرداری انجام شده در این طرح را نزدیک به 450 هزار مترمکعب و خاکریزی را حدود 120 هزار مترمکعب اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این، اجرای 116 هزار قطر اینج لوله گذاری، 750 کیلومتر قطر اینچ کابل اندازی و 850 کیلومتر کابل اندازی ابزار دقیق نیز انجام شده است.

مجری طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده پالایشگاه بندرعباس گفت: برای اجرای این طرح 329 میلیون یورو و 745 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اعتبار کلی اجرای این طرح را تا مرحله تکمیل 400 میلیون یورو و 700 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: هم اکنون واحد بنزین سازی این طرح در مرحله 85 درصد قرار دارد و از ابتدای سال آینده واحدهای یوتیلیتی آن به تدریج در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

شریف رازی، کاهش بنزن به کمتر از یک درصد، کاهش گوگرد به کمتر از 10 ppm و کاهش ترکیبات آروماتیک به کمتر از 35 درصد را از آثار مثبت زیست محیطی اجرای این طرح عنوان کرد.

او با بیان این که در اجرای طرح مذکور، 25 میلیون نفرساعت کار انجام شده است، گفت: از این مقدار، 23 میلیون و 800 هزار نفر ساعت مربوط به اجرا و یک میلیون و 200 هزار نفر ساعت کار دیگر نیز مربوط به طراحی تفصیلی، طراحی بنیادی و مدیریت پروژه بوده است.

به گفته وی با جداسازی گوگرد از فرآورده های نفتی در این طرح امکان تولید روزانه 120 تن گوگرد گرانول فراهم می شود که این مهم زمینه خوبی برای صادرات محصول گوگرد ایجاد خواهد بود.
[/rtl]

بازار خودرو؛
کم فروش ترین مدل های خودرو در دنیا + تصاویر
[color][size][font]
این خودورها علیرغم کیفیت بالا و عملکرد مناسب جزء کم فروش ترین مدل های موجود برای خودروسازان بزرگ در سرتاسر دنیا محسوب می شوند و مشتریان زیادی ندارند .[/font][/size][/color]



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ،  در سال گذشته شرکت خودروساز تویوتا بر چندمین سال متوالی به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز موجود در دنیا لقب گرفت. شرکت‌های دیگر خودروسار نیز در سال 2014 فروش خوبی داشته‌اند و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت برای سال 2015 نیز به همین منوال باشد و صنعت خودرو شاهد حضور مدل‌های جدیدتر از شرکت‌های نوپای چینی و رقابت بیشتر برای بدست آوردن بازارهای جهانی باشد. اما در طرف دیگر بازار خودروهایی هستند که علیرغم کیفیت بالا و عملکرد مناسب فروش چندان خوبی ندارند و مشتریان کمتری به سراغ خرید آن‌ها می‌روند.

بازار: در ادامه مطلب نیز قصد داریم به این خودروها بپردازیم. این خودروهای جزء کم فروش ترین مدل‌های موجود در بازار خودرو هستند که بر خلاف تصور جر خودروهای خوب و قابل قبول نیز محسوب می‌شوند.
 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

مدیرعامل اپراتور دوم:
تا پایان سال به 35 شهر کشور خدمات اینترنت نسل چهار ارائه می شود
تهران - ایرنا - مدیرعامل اپراتور دوم با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 شهر کشور تحت پوشش خدمت نسل چهار اینترنت قرار دارند، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 35 شهر کشور از خدمات نسل چهار اینترنت بهره مند خواهد شد.

جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علیرضا قلمبر دزفولی روز چهارشنبه در مراسم راه اندازی نسل چهار اینترنت شهرهای اهواز، آبادان و دزفول، گفـت: در حال حاضر 120 شهر کشور از خدمات نسل سه اینترنت بهره مند هستند و تا پایان سال 200 شهر اصلی کشور از این خدمت بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی شبکه نسل چهار در استان خوزستان شهرهای اهواز، آبادان، اندیمشک، اصفهان، دزفول و شوش از خدمات نسل سه و چهار اینترنت نیز بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: با راه اندازی نسل چهار اینترنت در این استان بیش از 70 شهر و بخش تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارند و دو هزار کیلومتر از جاده های اصلی نیز تحت پوشش قرار می گیرند و استان خوزستان به عنوان دومین استان از نظر حمل تعداد ترافیک و سایت در کشور است.

قلمبر دزفولی گفت: ایرانسل تنها اپراتوری است که پوشش سراسری دارد و خدمات نسل سه ارائه می دهد و پروانه رسمی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرده و در حال حاضر تنها اپراتور ارائه دهنده نسل چهارم اینترنت است.

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت مجوز در شهریور ماه سال جاری از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرصت پنج ماهه نسل سه و چهار را توسعه دادیم که در نظر خود یک رکورد است.

وی افزود: در حال حاضر نسل چهار اینترنت در شهرهای ارومیه، بابل، کرج، تهران، قزوین، تبریز، قم، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان و شیراز ارائه می شود و تا انتهای سال جاری تمام مراکز استان ها از این خدمات بهره مند خواهد شد.

  • با حدف نفت کوره انجام شد


  • ٤٠میلیون ریال کاهش هزینه مصرف سوخت در کوره های آجرپزی اسلامشهر

    [color][font]
    [/font][/color]
  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][font]
    [/font][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۶:۱۸ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 اخبار مرتبطدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    تهرانیها هوای بهتری استنشاق می کنند


    [color][font]
    [/font][/color]
  • استفاده از گازطبیعی بجای نفت کوره،هزینه سوخت مصرفی کوره های آجر پزی را ٤٠ میلیون ریال در هر ماه کاهش داده است.

    [color][font]
    [/font][/color]
  • مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران با بیان این که سوخت مصرفی کوره های آجرپزی به دلیل ایجاد آلایندگی نفت کوره در شهرستان اسلامشهر به گاز طبیعی تغییر یافته است، به خبرنگار شانا، گفت: این تغییر سوخت، با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی (جلوگیری از آلودگیهای خاک، آب و هوا،) انجام شده است که در بهبود هوای این منطقه نقش بسزایی  خواهد داشت.
    مرتضی عابدینی با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان اسلامشهر، نزدیک به ٣٠ واحد کوره ریخته گری دوار، فعال است،تصریح کرد: تا قبل از تغییر سوخت مصرفی این کوره ها، ماهانه حدود ٦ میلیون لیتر نفت کوره به آنها تحویل می شد در حالی که با تبدیل گاز طبیعی بجای نفت کوره، مصرف این فرآورده نفتی در واحدهای یادشده به کلی از چرخه مصرف حذف شده است.
    به گفته عابدینی، هزینه ذوب هر تن چدن با نفت کوره معادل یک میلیون و ٢٠٠ هزار ریال بود که با جایگزین شدن گاز طبیعی، این هزینه به ٤٥٠هزار ریال کاهش یافته است.
    عابدینی یادآور شد:اعمال تغییر در سوخت مصرفی کوره هایی با ظرفیت ٥٠٠ کیلو تا ٢٦ تن امکان پذیر است.


تقاضای نفت چین در سال ٢٠١٥ رشد می کند
  • شرکت ملی نفت چین بر اساس تازه ترین تحقیقات خود اعلام کرد که تقاضای نفت این کشور آسیایی در سال ٢٠١٥ میلادی نزدیک به سه درصد رشد می کند.


  • به گزارش خبرگزاری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    رویترز ، شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی)، بزرگترین شرکت نفتی چین، بر اساس تازه ترین تحقیقاتش اعلام کرد که تقاضای ضمنی نفت این کشور در سال ٢٠١٥ میلادی در مقایسه با سال پیش، سه درصد رشد می کند.
    این در حالیست که بر اساس اطلاعات رویترز، نرخ رشد رقم اعلام شده نسبت به سال ٢٠١٤ تغییر اندکی را نشان می دهد.
    بر اساس گزارش سی ان پی سی، مصرف داخلی نفت چین در سال ٢٠١٥ به ١٠ میلیون و ٦٨٠ هزار بشکه نفت در روز می رسد که در مقایسه با سال پیش ٣١٠ هزار بشکه در روز رشد نشان می دهد.
    گزارش موسسه تحقیقاتی سی ان پی سی که روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) منتشر شد نشان می دهد که واردات نفت چین در سال جاری میلادی با ٥,٤ درصد رشد به روزانه ٦ میلیون و ٤٩٠ هزار بشکه می رسد.
    چین، دومین مصرف کننده نفت در جهان، واردات نفت خام خود را در سال ٢٠١٤ نزدیک به ١٠ درصد یا ٥٣٠ هزار بشکه در روز افزایش داد تا بتواند با استفاده از افت بیش از ٥٠ درصدی قیمتهای جهانی نفت، سطح ذخیره سازیهای دولتی و تجاری خود را بالا ببرد.
    پیش بینی سی ان پی سی، نرخ رشد تقاضای نفت چین را بالاتر از پیش بینی جدید آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده است. آژانس در گزارش خود رشد تقاضای چین را ٢,٥ درصد در سال جاری میلادی ارزیابی کرد که از رقم ٢.٧ درصد سال ٢٠١٤ میلادی، کمتر است.
    در همین حال، مصرف ضمنی گاز طبیعی چین در سال ٢٠١٥ بر اساس پیش بینی سی ان پی سی ٩,٣ درصد رشد می کند و به ٢٠٠ میلیارد متر مکعب می رسد. واردات گاز از راه خطوط لوله و ال ان جی نیز ١٠.٢ درصد افزایش می یابد و به ٦٥ میلیارد متر مکعب می رسد.
    کمیته ملی تحول و توسعه چین (ان دی آر سی) روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) گزارش کرد که مصرف گاز طبیعی این کشور در سال ٢٠١٤ میلادی ٥,٦ درصد رشد داشت که کمترین مقدار رشد آن در سالهای اخیر محسوب می شود.
    ظرفیت ذخیره راهبردی نفت چین در سال ٢٠١٤ بدون تغییر و در سطح ١٤١ میلیون بشکه باقی ماند. دخایر تجاری نفت نیز تا پایان سال ٢٠١٤ به ٣٠٧ میلیون بشکه رسید.


برگزاری دوره هدایت قایقهای موتوری در مناطق نفتخیز جنوب
  • با پیگیری های مستمر اداره برنامه ریزی و توسعه آموزشهای مدیریت و عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دور هدایت قایقهای موتوری در اهواز برگزار شد.


  • به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب،  این دوره در راستای برنامه های آموزشی و در درخواست شرکتهای بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون در باره برگزاری دوره آموزشی هدایت قایق موتوری برگزار شده است.
    این دوره از سوی شرکت دانش بنیان ابتکار ایمن ساز مازندران به مدت سه روز به صورت تئوری و عملی در محل مارون ٤ و رودخانه مارون برگزار شد.
    ٢٢ نفر از کارکنان واحدهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکتهای بهره برداری نفت و گاز مارون و کارون در این دوره آموزشی شرکت کردند.
    شرکت کنندگان در این دوره با مباحث ایمنی در دریا و آب، نجات غریق، هدایت قایق موتوری، خطرات نا ایمن بودن تجهیزات موتوری، استانداردهای دریا نوردی و قوانین و مقررات بین المللی در باره قایقهای موتوری به صورت تئوری و کار عملی آشنا شدند.


  • نشست هماهنگی اجرای زیرساختهای مسکن مهر نفت اهواز


  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][font]
    [/font][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۵:۵۶ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][font]
    [/font][/color]
  • مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در امور اجرایی و پیگیری از برگزاری نشست هماهنگی اجرای زیرساختها و خدمات روبنایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز خبر داد.

    [color][font]
    [/font][/color]
  • به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محمد خانچی اظهار کرد: برای هماهنگی در اجرای به هنگام زیرساختها و خدمات روبنایی پروژه مسکن مهر نفت اهواز ، جلسه ای با حضور فرماندار کلانشهر اهواز، مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیر کل نوسازی استان، مدیر آبفای اهواز و رئیس برق منطقه یک و جمعی از مسئولان مربوط در محل پروژه برگزار شد.
    وی افزود: پس از بازدید حاضران در نشست از روند اجرای پروژه و بررسی پیشرفت کار، مقرر شد عملیات اجرایی  بخشی از خدمات رو بنایی شامل یک باب مسجد و دو مدرسه در بهمن ماه امسال آغاز شود.
    خانچی با بیان این که قرار است واحدهای این پروژه در نیمه اول سال ٩٤ به اعضا تحویل شود، گفت: دستگاههای خدمات رسان از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای انجام خدمات آب، برق، گاز و شبکه دفع فاضلاب منازل را در دستور کار خود قرار داده اند تا در زمان تحویل مشکلی از بابت اجرا نشدن به موقع این زیرساخته ها وجود نداشته باشد.


توسعه همکاری بغداد و شل در حوزه پتروشیمی
  • عراق امروز (چهارشنبه ٨ بهمن ماه) قرارداد راه اندازی مجتمع پتروشیمی بصره با شرکت انگلیسی-هلندی شل را امضا کرد.


  • به گزارش خبرگزاری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    السومریه ، عراق این قرارداد را با شرکت شل و به ارزش ١١ میلیارد دلار به منظور راه اندازی مجتمع پتروشیمی نبراس در بصره به امضا رساند.
    در این زمینه، حسین الشهرستانی، وزیر انرژی سابق عراق در سال ٢٠١٣ گفته بود: ما یادداشت تفاهمهایی را امضا کرده ایم که عراق را به یکی از مراکز تولید پتروشیمی در جهان تبدیل می کند.
    وزارت نفت عراق پیشتر با شرکت شل توافقنامه ای برای ساخت یک واحد پتروشیمی با ویژگیهای بین المللی و قابل مقایسه با کشورهای متخصص در زمینه تولید مواد پتروشیمی در بصره امضا کرده بود.
    این طرح که امروز به مرحله امضای قرارداد نهایی رسید، از طرحهای صنعتی سازگار با محیط زیست به شمار می رود.
    شل در (١٣ اوت ٢٠١٤) اعلام کرد: تمام جزئیات ساخت واحد پتروشیمی در بندر ام القصر در استان بصره را برابر با آخرین و بالاترین استانداردهای بین المللی تکمیل می کند.


  • معامله بیش از ١٢٠٠ مگاوات برق در بورس انرژی


  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۵:۴۷ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • حجم معامله های برق در بورس انرژی کشور امروز (چهارشنبه هشتم دیماه) به بیش از ١٢٠٠ مگاوات رسید.

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • به گزارش شانا، معامله های برق در بورس انرژی امروز بر اساس برنامه زمان بندی شده، همانند روزهای پیش تداوم یافت و بار پایه برق معامله شده در بورس انرژی امروز ١٢٣١ مگاوات ثبت شد.
    این گزارش می افزاید: کمترین قیمت معامله شده در بازار امروز ٣٦١ هزار و ٢٠ ریال به ازای هر مگاوات ساعت برای بار پایه روزانه به ثبت رسید و بیشترین قیمت معامله شده نیز به ازای هر مگاوات ساعت برای بار پایه روزانه به رقم ٣٦٣ هزار و ١٦ ریال رسید.
    همچنن امروز ارزش کل معامله های برق ثبت شده در بورس انرژی به رقم ١٠ میلیارد و ٦٧٧ میلیون و ٩٥١ هزار و ٧٩٢ ریال رسید.

    به گزارش شانا، در بورس انرژی ٢٠ نیروگاه خصوصی و ٣٩ شرکت توزیع در سراسر کشور روزانه میان ساعت ١٠ تا ١٢ به خریدوفروش برق اقدام می کنند.


  • وزیر صنعت، معدن و تجارت:


  • شورای عالی ایران و ترکیه تشکیل شد

    [color][font]
    [/font][/color]
  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][font]
    [/font][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۵:۴۵ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][font]
    [/font][/color]
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه در سطح روسای جمهور دو کشور خبر داد و گفت: این شورا برای گسترش همکاریها میان دو کشور تشکیل شده است.

    [color][font]
    [/font][/color]
  • به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده  امروز (چهارشنبه هشتم دیماه) در حاشیه چهارمین نشست وزیران صنعت کشورهای دی ٨ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده حجم تجارت ایران و ترکیه باید به ٣٠ میلیارد دلار برسد.
    وی با بیان این که بانکهای ایرانی هم اکنون در تحریم قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که با مذاکره های پیش رو گشایشی در این  باره ایجاد شود، هرچند ایران به سبب تحریمها نتوانسته به اهداف خود در مبادلات تجاری با دیگر کشورها دست یابد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه های همکاریهای مشترک ایران و ترکیه، گفت: موضوع خودروسازی یکی از موضوعهای مهمی است که می تواند در همکاریهای مشترک ایران و ترکیه مورد توجه قرار گیرد.
    وی با اشاره به اهداف اجلاس کشورهای دی ٨، گفت: توسعه همکاریهای متقابل از جمله اهداف برگزاری این نشست به شمار می آید که ما نسبت به این همکاریها بسیار خوشبین هستیم ضمن آن که قرار است ایران به هدف تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال دست یابد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس ادامه داد: دستیابی به این هدف نیاز به تامین قطعه و سرمایه گذاری دارد ضمن آن که ترکیه نیز در چنین وضعی قرار دارد، از این رو همکاریهای مشترک می تواند در این باره راهگشا باشد.
    وی درباره ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی در دولت یازدهم نیز گفت: ایران برای هیچ کشوری مزیت خاصی در نظر نمی گیرد زیرا ما دارای قانون سرمایه گذاری خارجی هستیم که براساس آن همه کشورها می توانند از مزیت سرمایه گذاری در کشور استفاده کنند.
    به گفته نعمت زاده، متن قانون سرمایه گذاری خارجی در کشور هیچ تفاوتی را برای کشورها قائل نیست بنابراین ترکیه می تواند براساس این قانون در کشور به سرمایه گذاری بپردازد.


  • کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت را تصویب کرد


  • ٤٨ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل افزایش نرخ حاملهای انرژی

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۴:۵۲ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دولت درباره برآورد درآمد از محل افزایش نرخ حاملهای انرژی را تصویب کرد، دولت سال آینده از این محل ٤٨ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

    [color][size][font]
    [/font][/size][/color]
  • به گزارش خبرنگار شانا احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه ٨ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‌که بحث‌های درآمدی در کمیسیون تلفیق در حال تکمیل است، افزود: از هفته آینده وارد بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ٩٤ می‌شویم.
    عضو کمیسیون تلفیق بودجه ٩٤ گفت: درباره هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد دولت تصویب شد، یعنی دولت از محل افزایش نرخ حاملهای انرژی ٤٨ هزار میلیارد تومانعواید خواهد داشت.
    این نماینده مجلس نهم درباره نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده افزود: در بخش درآمدها تغییری ایجاد نشده و به همین منظور در بخش هزینه‌ها نیز تغییری روی نمی‌دهد.


  • مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران:


  • تهدید جهانی نفت فرصتی برای نشان دادن توانمندی دانشگاههاست

    [color][font]
    [/font][/color]
  • جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1  جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1 جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1

    [color][font]
    [/font][/color]
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    جدیدترین اخبار اقتصادی 8/11/1393 1
    ۱۴:۴۷ (چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳)


    [color][font]
    [/font][/color]
  • مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: دانشگاه ها می توانند با توانمندی نیروهای جوان و ارزشمند خود تهدیدهای ناشی از افت شدید قیمت نفت و تدوام حضور نفت شیل در بازار را تبدیل به فرصت کنند.

    [color][font]
    [/font][/color]
  • به گزارش خبرنگار شانا، محمد علی عمادی، امروز چهارشنبه (هشتم بهمن) در نخستین همایش ملی توسعه میدانهای نفت و گاز و در نشست تخصصی تبیین موافقت نامه پژوهشی و فناوری مخازن میان دانشگاه ها و شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: وزارت نفت در دوره جدید خود به دانشگاه ها اعتمادي قابل توجه دارد، از این رو مطالعات ازدیاد برداشت و توسعه  ٢٠ میدان شامل ٤٢ مخزن بزرگ و مهم کشور را به ٩ دانشگاه و پژوهشگاه سپرده است.
    وی با اشاره به تفاوت دانشگاهها و مراکز پژوهشی مختلف از نظر سطح امکانات و تجربه ها در صنعت نفت، گفت: در سپردن میدانها به دانشگاهها این توانمندیها در نظر گرفته شده است، اما به هر روی این امکان برای دانشگاهها فراهم است که در مدت ١٠ سال انحصار مطالعات و مشاوره، فناوری و پژوهش در باره این میدانها در اختیار این دانشگاهها قرار داشته باشد.
    مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که قرارداد صنعت نفت با دانشگاه ها برای این میدانها برد - برد است، گفت: همه می دانیم که نه تنها دانشگاه های ما بلکه بسیاری از پیمانکاران صنعت نفت توان مدیریت فناوری و مدیریت مگاپروژه ها را ندارند اما وزارت نفت در این مورد اصل را بر اعتماد بر این توانمندی گذاشته است.
    عمادی با بیان این که بیش از یک و نیم سال برای اجرای این موافقت نامه و قرارداد بررسی و پیگیری صورت گرفته است، افزود: واقعیت این است که صنعت در سالهای گذشته اجازه رشد به بخش دانشگاهی را نداده و هر بار که در بخشی پیش رفته، صنعت دانشگاه را عقب انداخته است و به همین دلیل دانشگاه ها همواره از ورود به بخش بالادستی و اصلی صنعت نفت عقب رانده شده اند.
    مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: این مهلت ١٠ ساله صنعت نفت به دانشگاهها اعتمادی است که برای شکستن این روند اتفاق افتاده و وزارت نفت با این اقدام ریسک بزرگی را انجام داده است. واقعیت این است که حداقل تا چهار سال نخست این ١٠ سال امیدی به نتیجه نداریم اما برای این که صنعت و دانشگاه در کنار هم قرار ب=گیرند با این چالشها روبرو شدیم.
    عمادی با بیان این که کمیته های راهبردی، فنی و نظارت برای اقدامهای مختلف و مراحل آن پیش بینی شده که هر ٦ ماه یکبار این کمیته ها عملکرد همه دانشگاهها و میدانها را بررسی می کنند، گفت: به یاد ندارم که وزارت نفت در سالهای گذشته در باره پروژه این میزان جزئی وارد موضوع شود و با حساسیت پیش رود.
    وی گفت: برای هر کدام از میدانها و پروژه ها اولویت بندی صورت گرفته است و شناسنامه پژوهشی آنها نیز تهیه می شود.

    عمادی با بیان اینکه تغییر فرهنگ سخت تر از تغییر لهجه است، گفت: در باره موفقیت در این پروژه ها بسیار خوشبین هستیم و باید بدانیم که با همدلی این پروژه به موفقیت می رسد.
    مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: ما بزرگترین ثروتهای دنیا را در اختیار داریم اما سهم مان در صنعت نفت دنیا بسیار کم است، در عین حال با افت شدید قیمت نفت و ادامه حضور نفت شیل در بازار تهدیدهای زیادی برای ما وجود دارد اما دانشگاه ها و مراکز علمی می توانند با نشان دادن توانمندی خود این تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و نیروهای جوان و ارزشمند خود را در این راه به کار گیرد.
    وی با تاکید بر اینکه در این مسیر قالی قرمز پهن نشده است، گفت: همه ما، از وزیر گرفته تا نمایندگان مجلس و شما دانشگاهیان در اتفاقهایی که برای مخازن می افتد، دخیل هستیم و به همین دلیل باید همه تلاشمان را برای بهمترین عملکردها داشته باشیم.
    عمادی افزود: حالا که شرایط مساعدی برای این همکاری فراهم شده است اگر خطایی صورت گیرد، دانشگاه ها بیشترین ضرر را دارند و صنعت نفت به این باور می رسد که دیگر نمی شود به دانشگاه اعتماد کرد و همان بهتر که به سمت شرکتهای خارجی بروند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ویداااااااااااااااا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  آخرین اخبار کورونا
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی
  چند راهکار برای تشخیص اخبار جعلی درباره کرونا
  مخالفت روسیه با تحریم‌های اقتصادی درشرایط کرونا !
  اخبار افزایش جرم و درگیری های خانوادگی در دوران کرونا صحت ندارد
Heart ۱۰ ویژگی شگفت‌انگیز جدیدترین ماهواره‌بر ایران
Heart فعال سیاسی اصلاح‌طلب: وضعیت اقتصادی نگران‌کننده است / رانت از تحریم هزینه‌سازتر است
  توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر طرح نجات اقتصادی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان