امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گسترش دامنه نظامی‎گری آمریکا در سراسر جهان(ببینید آمریکا چ نمی کنه)

#1
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم "پاتریک مارتین" با عنوان "دامنه نظامی گری آمریکا در جهان" می نویسد:در بخش مقدماتی این نامه ذکر شده است که این سند مطابق با "قانون قدرت‌های جنگی " آمریکا و در واقع بخشی از تلاش ها برای مطلع کردن کنگره از فعالیت ها و تحرکات نیروهای مسلح آمریکایی است که برای عملیات رزمی تجهیز شده‌اند.

"قانون قدرت های جنگی " آمریکا که کنگره آن را در سال 1973 به دنبال عقب نشینی آمریکا از ویتنام و وتوی ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت این کشور تصویب کرد ، در واقع رئیس جمهور را به ارزیابی منظم عملیات نظامی که بدون اعلان جنگ کنگره صورت گرفته است ، ملزم می کند.

در نامه اوباما به مجموعه ای از عملیات نظامی آمریکا در سال 2014 اشاره شده که برخی از آنها به اتمام رسیده است و برخی دیگر فراتر از آن چیزی است که در رسانه های آمریکایی گزارش می شود و عموما به اخبار افغانستان ، درگیری سوریه - عراق و گزارش های گاه و بیگاه درباره حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین محدود هستند.

اگر کسی مجموعه عملیات نظامی آمریکا را که در این نامه گزارش شده است با گزارش های منتشر شده درباره استقرار نیروهای آمریکایی در وضعیت های غیررزمی و نیز رزمایش های نظامی مشترک با کشورهای ناتو و دیگر متحدان آمریکایی ادغام کند ، تصویر روشن تری از دامنه گسترده فعالیت های نظامی جهانی آمریکا در سال گذشته ارائه می شود.

نامه کاخ سفید به کنگره نشان می دهد که آمریکا به عنوان بخشی از عملیات نظامی خود علیه القاعده و شبه نظامیان و گروه های مرتبط ، نیروهای مجهز رزمی را مناطق مختلف از جمله مناطق حوزه اقیانوس آرام ، اروپا و آفریقا اعزام کرده است.

دولت باراک اوباما در واقع بهانه برای استقرار جهانی نیروی نظامی آمریکا را که نخستین بار از سوی جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت این کشور در سال 2001 تحت عنوان " جنگ با تروریسم" مطرح شد ، همچنان دنبال کرده است.
البته به این موضوع اصلا مطرح نشده است که در برخی کشورها به طور اخص در لیبی و سوریه ، شبه نظامیان القاعده دشمن نیستند بلکه متحد اصلی در تلاش های آمریکا برای براندازی رژیم های معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی که 2011 به قتل رسید و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می روند.

در نامه اوباما آمده است در حال حاضر اطلاع از دامنه و زمان دقیق استقرار نیروهای مسلح آمریکا برای مقابله با تهدیدات تروریستی علیه این کشور ، امکان پذیر نیست.

به عبارت دیگر دولت اوباما همانند رئیس جمهور قبلی این کشور در جهان اعلان جنگ کرده است و حق اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به هر نقطه از جهان و در هر زمان صرف نظر از تصمیم کنگره را برای خود محفوظ نگه داشته است.

در این نامه به طور اخص به مناطق تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا و فرماندهی آفریقایی آمریکا "آفریکام" که نخستین مورد شامل خاور میانه و آسیای میانه از فلسطین اشغالی تا پاکستان و دومین مورد شامل کل قاره آفریقا است ، پرداخته شده است.

** فرماندهی مرکزی آمریکا
فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات نظامی این کشور را در افغانستان از سال 2001 تا حال حاضر ، در عراق از سال 2003 تا 2011 و بار دیگر در عراق و سوریه از اوت سال 2014 کنترل و اداره کرده است.

دست کم 10 هزار و 600 نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و این به رغم پایان رسمی عملیاتی است که در دوران جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شد و در دوران ریاست جمهوری اوباما نیز ادامه یافت.

بر اساس یادداشت تفاهم با دولت دست نشانده آمریکا در افغانستان ، همه زندانیان افغان نیروهای آمریکایی به زندان افغانستان منتقل شده اند و بازداشت شدگان جدید افغانستان اکنون ظرف 96 ساعت از زمان بازداشت باید منتقل شوند.

با این حال در نامه کاخ سفید به کنگره آمده است نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنان شمار اندکی از اتباع غیرافغان را بر اساس مجوز استفاده از نیروی نظامی 2001 ، تحت بازداشت دارند.

این بدان معنا است که نیروهای آمریکایی به زندانی بودن و بازجویی شمار نامشخصی از زندانیان غیر افغان در تاسیسات نظامی افغانستان ادامه می دهند ، جایی که این افراد خارج از هر رژیم حقوقی قرار دارند.
صحنه اصلی دیگر عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا جنگ آمریکا در عراق و سوریه است که به ظاهر علیه گروه دولت اسلامی عراق و شام " داعش" صورت می گیرد.

حدود سه هزار و 100 نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند و هواپیماهای جنگنده آمریکایی و شماری از کشورهای عضو ناتو و شیخ نشینان حوزه خلیج فارس مواضع گروه های داعش و جبهه النصره را در سوریه بمباران می کنند.
هدف بلند مدت مداخله آمریکا ، براندازی نظام اسد در سوریه و در عین حال مقابله با نفوذ فزاینده ایران در عراق است.

برای نخستین بار ارتش آمریکا به طور مستقیم در حال آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگه کرد است که در حال حاضر درگیر نبرد با شبه نظامیان داعش هستند اما می توانند مقابل بغداد قرار گیرند.
کشورهای دیگری که در منطقه فرماندهی مرکزی عملیاتی آمریکا قرار دارند عبارتند از :
- یمن: این کشور پیوسته هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه شبه نظامیان القاعده قرار دارد.
باراک اوباما در نامه خود نوشت ارتش آمریکا همچنین همکاری نزدیکی با دولت یمن دارد اما به این موضوع اشاره نکرد که دولت این کشور عملا کنترل پایتخت خود را ندارد و از سوی نیروهای شورشی مخالف دولت و القاعده ناگزیر به جا به جایی شده است.
شمار نامشخصی از نیروهای نظامی آمریکایی نیز به منظور حفظ " امنیت" در سفارت این کشور در یمن حضور دارند.

- اردن : آمریکا در حال حاضر به دعوت دولت دست نشانده این کشور در اردن " سامانه های موشکی پاتریوت "، هواپیماهای جنگنده ، نیروهای کنترل ، فرماندهی و ارتباطی دارد و حدود یک هزار و 700 نیروی آمریکایی در این کشور حضور دارند.


- شیخ نشینان حوزه خلیج فارس: دو هزار و 500 نیروی آمریکایی در کویت حضور دارند ، آمریکا پایگاه هوایی در قطر دارد و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است. این کشور همچنین دو هزار نیروی نظامی در پایگاه هوایی اسکان ویلیج در عربستان سعودی دارد.
هواپیماهای جنگنده و ناوهای آمریکا از پایگاه های عمان و امارات متحده عربی استفاده می کنند. هیچ یک از این موارد در حال حاضر به عنوان عملیات رزمی طبقه بندی نشده است بنابر این در نامه کاخ سفید نیز مطرح نشده است.

- مصر : این کشور هم مرز با فلسطین اشغالی است و حدود هفتصد نیروی نظامی آمریکایی در صحرای سینا مستقر هستند و بر پایبندی مصر بر قراردادهای کمپ دیوید 1977 نظارت دارند.


**فرماندهی آفریقایی آمریکا
پیش از آن که باراک اوباما قدرت را در دست گیرد ، فرماندهی آفریقایی آمریکا یا " آفریکام" در اشتوتگارت آلمان دفتر داشت چرا که هیچ کشور آفریقایی اجازه نمی‌داد در خاک آن دفتر داشته باشد و نیروهای آمریکایی در جیبوتی مستقر بودند و در سومالی عملیات انجام می دادند.
در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما ، آفریکام نقش محوری را در جنگ آمریکا - ناتو علیه لیبی در سال 2011 ایفا کرد و نیروهای آمریکایی در چندین مرحله به لیبی بازگشتند.
بر اساس نامه اوباما به کنگره ، حدود 200 نیروی نظامی آمریکایی در نیجر حضور دارند و در حال حمایت برای گردآوری اطلاعاتی و تسهیل مبادله اطلاعاتی با نیروهای فرانسوی هستند که در حال اجرای عملیات در منطقه ساحل و با دیگر شرکای آن ها در منطقه هستند.
همچنین نیروهای نظامی آمریکا در چاد به منظور " فعالیت های همکاری امنیتی" حضور دارند.
سومالی یکی از اهداف اصلی عملیات نظامی آمریکا از جمله حملات هواپیماهای بدون سرنشین است. دولت اوباما نیروهای نظامی آمریکا را در چندین کشور مرکز و شرق آفریقا در سال 2011 به بهانه تلاش برای دستگیر کردن جوزف کانی و دیگر مقامات ارتش مقاومت لرد ، گروه شبه نظامی فعال در اوگاندا ، سودان جنوبی ، جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر کرد.
اوباما به کنگره گفته است در حال حاضر 300 نیروی نظامی آمریکایی هنوز در عملیات ضد جوزف کانی در این منطقه فعالیت دارند اما به جزییات چندانی درباره مکان حضور آنها و فعالیت هایشان پرداخته نشده است.
جدیدترین تحرکات نیروهای آفریکام آمریکا اعزام سه هزار نفر به لیبریا برای ایجاد تاسیسات پزشکی و مراقبت های درمانی برای درمان بیمارانی است که از شیوع بیماری ابولا رنج می برند.

** فرماندهی اروپایی آمریکا
فرماندهی اروپایی آمریکا عملیات کوزوو را که استقلال آن از نه از سوی همه کشورها بلکه بیشتر کشورهای اروپایی و نیز آمریکا به رسمیت شناخته شد ، کنترل می کند.
حدود هفتصد نیروی نظامی آمریکایی در چارچوب فعالیت حدود پنج هزار نیروی ناتو در کوزوو حضور دارند.
نیروهای ناتو مجموعه ای از رزمایش ها را در اوکراین و همچنین ارائه تجهیزات نظامی برای دولت راست گرایی که اوایل سال 2014 با یک کودتای سیاسی مورد حمایت آمریکا و آلمان روی کار آمد ، انجام داده است.
نیروهای نظامی آمریکا همچنین در اوکراین و گرجستان در چارچوب رزمایش ها با دولت های مخالف روسیه در این دو کشور فعال هستند.

** فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا
بر اساس سیاست " چرخش به سوی آسیا " باراک اوباما ، فرماندهی اقیانوس آرام بیش از 60 درصد همه نیروهای نظامی آمریکا را تشکیل خواهد که این بیش از 50 درصد دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش است. این شامل ترتیباب نظامی جدید آمریکا در فیلیپین ، سنگاپور و استرالیا و نیز روابط نظامی نزدیک با نیوزیلند و رزمایش های نظامی در حال افزایش آمریکا در تایلند ، مالزی ، اندونزی و تایوان است.
پاسخ
 سپاس شده توسط خوشتیپ انجمن
آگهی
#2
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!
از بیانات مقام معظم رهبری
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان