امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید

#1
همه زیبایی زمستان به برف های آن است. اما امسال گویا خدا قهر کرده و هیچ خبری از برف (حداقل در تهران) نیست. اگر شما هم مثل ما برف و منظره هایی که این سفیدی های جذاب می سازند را دوست دارید، شاید برایتان جالب باشد بدانید کدام شهرهای دنیا بیشترین بارش برف را دارند.

Valdez, Alaska

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

نام آلاسکا که می آید همه یاد یخ و سرما می افتیم. شهر Valdez در آلاسکا، یکی از برف‌خیزترین مناطق ایالت متحده است. این منطقه در میان کوه های یخی Chugach و یخچال ها قرار دارد. مردم این منطقه هر سال زمستان، شاهد حجم گسترده ای از برف هستند و به صورت آماری، حدود 830 سانتی‌متر برف در این منطقه می بارد. در این شهرستان کوچک، فقط 4 هزار نفر ساکن هستند. اما یک منطقه توریستی برای دوستداران اسکی و ماهی گیری در یخ به شمار می رود.

Aomori City, Tōhoku, Japan

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

در شهر Aomori در ژاپن نیز سالانه حدود 760 سانتی‌متر برف می بارد. دلیل آن نیز تاثیرات اقیانوسی و کوه های بلندی است که در اطراف آن قرار دارد. ارتفاع این شهر زیاد است و شمالی ترین و دورترین شهر این منطقه به شمار می رود. معنی واژه Aomori در زبان ژاپنی، «جنگل آبی» است. این شهر در روزهای گرم سرسبز است و رودخانه و کوهستان های زیبا اطراف آن را پوشانده اند.

Sapporo, Hokkaido, Japan

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
در شهر Sapporo سالانه حدود 485 سانتی متر برف می بارد. این شهر ژاپنی، یکی از برف‌خیزترین شهرهای دنیا است. در سال 1972 میلادی هم میزبان بازی های زمستانی المپیک بود. سالانه برای جشنواره برف که در ماه فوریه برگزار می شود، حدود 2 میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند.

Quebec City, Quebec, Canada

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1


کبک یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است و مردم آن سالانه شاهد بارش 380 سانتی متری برف هستند. بزرگ ترین کارنوال زمستانی در تاریخ 15 فوریه هر ساله در این شهر برگزار می شود. یک هتل یخی در اینجا وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. تفریحات متنوع برفی همانند اسکی، اسنوبورد، اسنوموبیل و ... از جمله تفریحات این شهر هستند.

Toyama, Hokuriku, Japan

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

این شهر در ساحل دریای ژاپن واقع شده است. هر ساله به طور میانگین، 363 سانتی متر برف در این شهر می بارد و جالب اینجا است که تابستان ها، آب و هوای گرم و مرطوب دارد. این شهر در نزدیکی باشگاه Nagano قرار دارد که در سال 1998 میلادی میزبان بازی های زمستانی المپیک بود.

St. John's, Newfoundland and Labrador, Canada

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

سنت جان، پایتخت و بزرگ ترین شهر Newfoundland در کانادا است. این شهر سالانه شاهد بارش 335 سانتی متری برف است. به طوری که حتی تا بهار هم بارش برف و سرما ادامه دارد. سنت جان یکی از دو کلان‌شهر کانادا است و برای مه آلود و بادخیزترین و ابری ترین شهر این کشور به شمار می رود.

Syracuse, NY

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

هر سال حدود 300 سانتی متر برف در این شهر می بارد و یکی از برف خیزترین مناطق نیویورک است. در ضمن، در نزدیکی آن رودخانه Ontario نیز قرار دارد که در زمستان منظره های فوق العاده عالی می سازد.

Erie, Pennsylvania

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1

در این شهر سالانه حدود 254 سانتی متر برف می بارد و یکی از سردترین شهرهای دنیا به شمار می رود.

پاسخ
 سپاس شده توسط AعطریناA ، ❤nila❤
آگهی
#2
به سرزمین ساخته شده از برف و یخ می رویم، شهری بلورین که تنها یکبار در سال در سرزمین افسانه ای چین، سر از زیر برف بیرون می آورد تا گردشگرانی که از سراسر دنیا به تماشایش می آیند را شگفت زده کند. فستیوال " برف و یخ هاربین " که شهرتی جهانی دارد، هر ساله در ماه دسامبر و در شهر هاربین در ایالت هیلونگ‌ ژیانگ در شمال شرقی چین برگزار می شود. زمستان های سرد و طولانی این شهر هر چند که سختی های برای مردم آن به همراه داشته اما از برکت برف و یخ و هنر دست هنرمندان جهانی برایشان فستیوالی را هم فراهم کرده تا درآمد حاصل از آن دست سرد آن ها را بگیرد. بنابراین با ما همراه باشید تا در میان کوچه پس کوچه های این شهر یخی، از جلوی معبد چینی گذشته و به مجسمه ابولهول که در کنار ایستگاه قطار قرار گرفته برسیم، تا ببینیم که کار گروهی و برنامه ریزی حساب شده چه طور مردم را در سرمای 30- درجه برای تفریح به خیابان آورده.
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1مردم پیاده و سواره بر کالسکه، در جهان برف و یخ می گردند، بناها و مکان های معروف جهان را در حالی که از یخ ساخته شده و با رنگ های ملایم و هماهنگ نورپردازی شده تماشا کرده و حتی در اینجا سرسره و اسکی بازی می کنند. هنرمندان از سراسر جهان به هاربین می آیند تا با یخ و برفی که به فراوانی در اینجا وجود دارد، اثری هنری را بوجود بیاورند و مردم هم از گوشه گوشه جهان در دسامبر و روزهای آغازین سال نو و یا تعطیلات بعد از آن به اینجا آمده و با آبشار نیاگارا و برج ایفلی که از سرما یخ زده عکس سلفی می اندازند. البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود، این شهر بزرگ قسمتی دارد برای بازی و تفریح، سواری با اسبی بلورین، سرسره بازی بر روی دیوار چین و هزارتویی با دیواره های یخی و سرد. درست است که در سراسر جهان جشنواره های این چنین زیادی وجود دارد اما این شهر، یکی از بهترین و زیباترین جشنواره‌های برف و یخ دنیا را دارد. هرچند که اینجا شب ها، سرمای هوا وحشتناک و غیر قابل تحمل می شود، اما بسیاری از بازدید کننده ها مجهز و با لباس های زمستانی در تاریکی به جشنواره می آیند تا نورپردازی زیبای آن را از دست ندهند. البته با اینکه اینجا دمایش زیر صفر است اما در این سرزمین یخی، قلب عشاق بسیاری با شنیدن بله در جواب خواستگاری گرم شده و شاید به همین علت است که در روزهای پایانی جشنواره، جشن عروسی جمعی، با حضور 18 زوج در اینجا برپا شد. امسال جشنواره با آتش بازی مفصل و همزمان با جشن سال نو میلادی افتتاح شد و تا روزهای پایانی فوریه ادامه داشت. در این جشنواره بیش از 300 هزار متر مکعب برف و یخ برای ساخت بنا و مجسمه‌های یخی، توسط 7000 هنرمند و کارگر مورد استفاده قرار گرفت و حتی مکان هایی برای فعالیت های ورزشی مثل یخ نوردی، اسکی، شنای زمستانی ، آتش بازی و ... نیز بوجود آمد.

به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
به برفی ترین شهرهای دنیا خوش آمدید 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbs Up با 10 مکان شگفت انگیز و ناشناخته در دنیا آشنا شوید!
  معرفی زشت ترین شهر های دنیا + عکس
Star عجیب ترین و بامزه ترین هتل دنیا به شکل سیب زمینی!
  ارزان‌ترین کشور دنیا کجاست؟
  زیباترین خیابان های دنیا متعلق به کدام شهرهاست؟
  پر نقش و نگارترین و زیباترین مکان های دنیا
  شیک ترین و گران قیمت ترین هتل با شبی 2 میلیارد (عکس)
  11 روستای زیبا از سراسر دنیا
  آیا می دانید 12 فرودگاه پررفت و آمد بین المللی دنیا کدامند؟
  شهرهای 10 میلیون نفری جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان