امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 نشانه سرطان كه جدي نمي‌گيرید

#1
سرفه‌هاي‌تان تمامي ندارد

درست است كه با وجود اين همه آلودگي، قرار داشتن در معرض مواد آلرژي‌زا و البته آمدن زمستان دلايل زيادي را مي‌توان براي سرفه‌هاي مداوم معرفي كرد، اما ابتلا به سرفه‌هاي طولاني و همراه شدن آنها با خونريزي را بايد حتما جدي گرفت. اما گذشته از سرفه‌هاي همراه با خون كه هر كسي را نگران مي‌كند، طولاني شدن سرفه‌هاي به ظاهر عادي را هم بايد جدي گرفت.

مدفوع‌تان تغيير شكل داده

ظاهر آنچه هر روز دفع مي‌كنيد، مي‌تواند پيام‌هاي زيادي را براي‌تان به همراه بياورد. اگر مدفوع شما بزرگ‌تر از هميشه باشد يااينكه تغيير شكل واضح و عجيبي در آن مشاهده شود، بايد حتما به متخصص گوارش مراجعه كنيد. شايد توده‌اي برسر راه دفع شما قرار گرفته باشد که مي‌تواند باعث دفورمه شدن مدفوع شود. در چنين شرايطي حتما نبايد منتظر خارج شدن خون از مقعد براي شك كردن به سلامتي‌تان بمانيد، همين ظاهر عجيب هم براي مراجعه به متخصص و انجام كلونوسكوپي مي‌تواند كافي باشد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10 نشانه سرطان كه جدي نمي‌گيرید 1

در ادرارتان خون ديده‌ايد

وجود خون در ادرار مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي ابتلا به سرطان كليه يا مثانه باشد اما هميشه سرطان دليل مشاهده خون در ادرار نيست. گاهي يك عفونت ادراري ساده هم مي‌تواند به بروز چنين واكنشي منجر شود، پس در صورت مشاهده چنين نشانه‌اي اول از نبود عفونت مطمئن شويد سپس سراغ بررسي‌هاي پيچيده‌تر برويد.

بي‌جهت درد مي‌كشيد

اغلب دردها به سرطان ربطي ندارند اما درد مداوم حتما باید با كمك متخصصان بررسي شود. همه كساني كه سردرد مداوم دارند، به سرطان مغز دچار نيستند اما چنين درد طولاني مدتي حتما بايد با دقت بررسي شود. درد مداوم در سينه هم مي‌تواند از نشانه‌هاي ابتلا به سرطان ريه باشد يا درد طولاني‌مدت در شكم ممكن است با سرطان تخمدان در ارتباط باشد.

خال‌تان تغيير شكل داده

همه خال‌ها نشانه ابتلا به سرطان پوست نيستند اما شما هر تغيير شكل ظاهري در خال‌هاي‌تان را بايد جدي بگيريد. خالي كه خون‌ريزي مي‌كند، برجستگي بي‌رنگي كه به خال تبديل مي‌شود يا برجستگي شبه خالي كه نبوده اما ايجاد شده، همه بايد با دقت توسط متخصص پوست بررسي شوند يا حتي با نمونه‌برداري از سرطاني نبودن‌شان اطمينان حاصل شود.

زخمـي كه خــوب نمي‌شود

زخمي كه سه هفته از ايجاد شدنش گذشته اما خوب نشده، يك زنگ خطر است. بدن شما به خودي خود بايد توان ترميم بافت‌هايش را داشته باشد اما اگر چنين اتفاقي بعد از گذشت سه هفته نيفتد، بايد حتما احتمال ابتلا به سرطان را بررسي كنيد.
10 نشانه سرطان كه جدي نمي‌گيرید 1
خونريزي بي‌دلیل

 خونريزي واژينالي كه خارج از چرخه ماهانه شما اتفاق بيفتد، مي‌تواند از ابتلا به سرطان دهانه رحم خبر دهد، درحالي‌كه خونريزي از مقعد مي‌تواند حاكي از سرطان روده باشد. ممكن است خونريزي شما به هيچ يك از اين دلايل ايجاد نشده باشد، اما در هر حال بايد با كمك متخصصان از اين موضوع مطمئن شويد.

وزن كم كـــردن غيرمنتظره

اگر نه رژيم گرفته‌ايد و نه فعاليت بدني‌تان بيشتر شده اما وزن‌تان به شكل قابل توجه و ناگهاني پايين آمده، بايد نگران سلامت‌تان باشيد. كاهش ناگهاني وزن كه بدون تلاش‌هاي شما اتفاق افتاده باشد، نشانه خوبي نيست و ممكن است به‌خاطر وجود تومور‌هاي سرطاني در بدن‌تان ايجاد شده باشد.

برجستگي تازه‌وارد روي بدن

اگر روي سينه، گردن يا هر جاي ديگر بدن‌تان برجستگي‌اي ايجاد شده كه قبلا از آن خبري نبوده، حتما بايد به متخصص مراجعه كنيد. شايد توده‌اي كه شما آن را غده چربي يا هر چيز ديگري تصور مي‌كنيد، يك غده سرطاني باشد كه در حال پيشروي در بدن‌تان است. پس نه آن را فشار دهيد و نه با آن بازي كنيد، بلكه در اولين فرصت با كمك يك متخصص وضعيتش را بررسي كنيد.

دشواري در بلع

دو نوع سرطان ممكن است دليل سخت شدن بلع براي شما باشند؛ يكي سرطان گلو و ديگر سرطان مري. اغلب افرادي كه با اين نشانه روبه‌رو مي‌شوند، سعي مي‌كنند با خوردن غذاهاي نرم‌تر كار خود را آسان كنند، اما واقعيت اين است كه مشكل آنها جدي‌تر از آن است كه با تغيير دادن رژيم غذايي حل شود.
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
 سپاس شده توسط *_*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علت شقاق در بارداری، درمان و نشانه های آن سوزش و خارش
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  سردرد این وقت روز نشانه تومور مغزی است !
  بزرگ شدن زبان کوچک نشانه چه مشکلی است؟
  نشانه ها و علائم ضعیفی چشم در افراد مختلف
  زرد شدن پوست نشانه و علامت چه بیماری هایی است؟
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سرطان لب: علائم، راه های پیشگیری و روش های درمان آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان