امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین رشته رزمی دنیا طبق نظرسنجی از رزمی کاران جهان

#1
سمبکالاه برترین رزمی در دنیااین نظر یکی از بچه های ایران زمینه که خودم از توی اینترنت پیدا کردم.یه خورده بهم ریخته نوشته ولی فکر نمیکنم دیگه کسی بتونه به این خوبی توضیح بده ، به خاطر همینم دست نخورده گذاشتم تا بخونید.

چندی پیش در اینترنت با مطلب جالب و افتخار آمیزی روبرو شدم که با دیدن آن مطلب به ایرانی بودن خود افتخارمیکردم. آنچه در زیر آورده ام در مورد یک ورزش رزمی حرفه ای است که فقط در ایران آموزش داده میشود ودر هیچ جای دنیا آموزش داده نمیشود.البته شاید نام سمبکالاه را از گوشه وکنارشنیده باشید اما ازواقعیات اصلی آن بی خبرید.من نیز تصمیم گرفتم تا در اینباره تحقیقات خود را به شما ارائه بدهم. تدریس این ورزش از سال ۱۳۵۹ توسط سید ابوطالب میریوسفی در ایران آغاز واز همان ابتدا با استقبال گرم جوانان سراسر کشور روبرو شد.این ورزش از ترکیب ۱۲ سبک ورزشی و فنون مختص به خود تشکیل شده و با توجه به فنون مختص به خود و کار آمدی فنون ، زیبایی در حرکات ، اتکا به اصول علمی و عملی ، برخورداری از سلامت جسم و روح و بهره گیری از شیوه های کهن رزمی توانسته در ردیف کامل ترین ورزشهای رزمی جهان قرار بگیرد و علاقه مندان زیادی را در سراسر کشور جذب کند ؛ بطوریکه با توجه به ناشناخته بودن این ورزش حتی در ایران ، آمار گیری جهانی در یکی از سایتهای اینترنتی ، سایت اینترنتی سمبکالاه را جزو ۸ سایت برتر ورزشهای رزمی جهان قرار داده. البته چندی پیش خبری را در روزنامهء ایران ورزشی مشاهده کردم که در آن آورده بود فیلم جنگل سرخ که ساختهء فیلم سازان غیر حرفه ای سمبکالاه است در بین ۲۱۳۰۰۰ ورزش رزمی جهان جزو ۱۰ فیلم برتر رزمی و پوسترهای آن جزو ۸ پوستر برتر رزمی جهان قرار گرفته است. همانطور که گفته شد این ورزش ترکیب ۱۲ سبک ورزشی و فنون مختص به خود است و نیز دارای فنون ۱۸ حیوان جنگی که بسیار کاربردی هستند را آموزش میدهد و لیکن خصایص حیوانی را رد کرده و با بهره گیری از روش مبارزات آنها این فنون را در سمبکالاه جای داده اند.تمرینات سمبکالاه برای محیط های باز و آزاد و در شرایط سخت ساخته شده زیرا تمرین در شرایط سخت انسان را در مقابل سختیها و مشکلات زندگی مقاوم میکند و باز بودن فضا نیز افکار انسان را باز و متعالی و باعث نشاط روح میشود به همین علت است که این ورزش در جسم و روح انسان تاثیر گذار است. البته سمبکالاه را در سالن میشود کار کرد ولی اصل سمبکالاه برای فضای بازساخته شده است. تمرینات ویژهء سمبکالاه که در جنگل و کوه و صحرا و دریا انجام میشود در ارائهء صحیح این ورزش نقش بسزایی دارد. در این ورزش از سلاحهای سردی همچون نانچکو سانچکو نیزهء چینی شمشیر چاقو باتوم و.... استفاده میشود. تنوع فنون مبارزه به سبک حیوانات نیز بسیار زیاد است مانند:عقاب ببر یوز خرس شیر میمون خرچنگ درنا مار و.... البته فنون اژدها یا باد نیز در این سبک آموزش داده میشود.این فنون به قدری تنوع دارند که فنونی نیز در این سبک وجود دارد که مختص به خود است مثلآ فنون { بابن} در هیچ جای دنیا آموزش داده نمیشود. این سبک ورزش مستقلی است که برای جوانان تمرینات ویژه ای در نظر دارد . در این ورزش در مرحلهء اول روی اخلاق ورزشکار و در مرحلهء دوم روی ورزش و جسم ورزشکار کار میشود.اگر اخلاق ورزشی در این سبک توآم نباشد به هیچ وجه بصورت یک ورزشکار کامل رشد نمیکند.کسی گر نداند که قدرت چراست / چو فرشی به تالار خانان سراست (سید ابوطالب میر یوسفی)ورزش رزمی سمبکالاه در واقع اهداف خود را با اصول جوانمردی و تبعیت از ائمهء معصومین(ع) ادامه میدهد. مسابقات این سبک نیز بصورت تکنیکی و مبارزهای تنها در سطح کشور برگزار میشود.

گفتم که خودم شکسته ام از بت تر / انداخته ام خودم زدنیا بر فر گفتش که شکستگی نه اینست ای خام / آنگاه شکسته ای
تاریخچه ورزش رزمی سمبکالاه

هنر رزمی سمبکالاه در سال ۱۳۵۹ و توسط سید ابوطالب میریوسفی بنیانگذاری شد. این هنر رزمی آمیزه ای از قدرت، سرعت، دقت و استقامت است. تکنیک های سمبکالاه از ۱۲ هنر رزمی گرفته شده است. در این هنر رزمی ژیمناستیک هم به کار رفته است. که از ترکیب هنرهای رزمی و ژیمناستیک و کنار هم قرار دادن این حرکات، فرم هایی ابداع شده است که در هیچ هنر رزمی مشاهده نمی شود. در سمبکلاه علاوه بر تقویت جسم بر تقویت روح نیز تأکید فراوان شده است. هنر رزمی سمبکالاه به طور معمول در فضای آزاد اجرا می شود. در این هنر رزمی، هنرجو بعد از طی دوره هایی تمریناتی را در فضاهای متفاوتی مانند دریا، جنگل و کوه انجام خواهد داد. در این هنر رزمی برای ارتقا رتبه، امتحاناتی گرفته می شود که در بین هنرهای رزمی، یکی از دشوارترین امتحانات می باشد. از ویژگی های جالب این رزم این است که با کمر بند سفید تموم می شود.شال سفید برای کسی میباشد که حداقل ۱۵ سال سمبکالاه کار کرده است .البته این بالاترین ردهٔ سمبکالاه است که بعد از قهوه ای و سیاه می باشد.رده های این سبک :بدون شالنیمه سبزسبزنیمه سرخسرخنیمه قهوه ایقهوه ایمشکیسفیدلازم بذکز است اساتید این سبک جهت معرفی هر چه بیشتر این سبک فیلمهایی از قبیل :جنگل سرخراه سرخققنوسراه سرخ ۲ساخته اند که در این فیلمها، در قالب فیلی زرمی به نمایش ویژگی های این سبک پرداخته اند.

● اینم معرفی کامل سمبکالاه

آنچه در زیر آورده ام در مورد ورزش رزمی , حرفه ای *سمبکالاه* است که فقط در ایران آموزش داده میشود ودر هیچ جای دنیا آموزش داده نمیشود.البته شاید نام ((سمبکالاه)) را از گوشه وکنارشنیده باشید اما ازواقعیات اصلی آن بی خبرید.من نیز تصمیم گرفتم تا در اینباره تحقیقات خود را به شما ارائه بدهم. پایه گذاری و آموزش این ورزش از سال ۱۳۵۹ توسط سید ابوطالب میریوسفی در ایران آغاز واز همان ابتدا با استقبال گرم جوانان سراسر کشور روبرو شد.این ورزش از ترکیب ۱۲ سبک ورزشی وفنون مختص به خود تشکیل شده وبا توجه به فنون مختص به خود، کار آمدی فنون، زیبایی در حرکات، اتکا به اصول علمی و عملی، برخورداری از سلامت جسم و روح و بهره گیری از شیوه های کهن رزمی توانسته در ردیف کاملترین ورزشهای رزمی جهان قرار بگیرد و علاقه مندان زیادی را در سراسر کشور جذب کند، بطوریکه با توجه به ناشناخته بودن این ورزش (حتی در ایران)، طبق آمار گیری جهانی در یکی از سایتهای اینترنتی، سایت اینترنتی سمبکالاه جزو ۸ سایت برتر ورزشهای رزمی جهان قرار گرفته. البته چند مدت پیش خبری را در روزنامهء (ایران ورزشی) مشاهده کردم که متن خبر بصورت زیر بود:

فیلم جنگل سرخ که ساختهء فیلم سازان غیر حرفه ای سمبکالاه است در بین ۲۱۳۰۰۰ ورزش رزمی جهان جزو ۱۰ فیلم برتر رزمی و پوسترهای آن جزو ۸ پوستر برتر رزمی جهان قرار گرفته است. همانطور که گفته شد این ورزش ترکیب ۱۲ سبک ورزشی و فنون مختص به خود است و نیز دارای فنون ۱۸ حیوان جنگی که بسیار کاربردی هستند را آموزش میدهد و لیکن خصایص حیوانی را رد کرده و با بهره گیری از روش مبارزات آنها این فنون را در سمبکالاه جای داده اند.تمرینات سمبکالاه برای محیطهای باز و آزاد و در شرایط سخت ساخته شده زیرا تمرین در شرایط سخت انسان را در مقابل سختیها ومشکلات زندگی مقاوم میکند و باز بودن فضا نیز افکار انسان را باز و متعالی و باعث نشاط روح میشود به همین علت است که این ورزش در جسم و روح انسان تاثیر گذار است.البته سمبکالاه را در سالن میشود کار کرد ولی اصل سمبکالاه برای فضای بازساخته شده است. تمرینات ویزهء سمبکالاه که در جنگل و کوه و صحرا و دریا انجام میشود در ارائهء صحیح این ورزش نقش بسزایی دارد. در این ورزش از سلاحهای سردی همچون نانچکو سانچکو نیزهء چینی شمشیر چاقو باتوم و.... استفاده میشود.تنوع

فنون مبارزه به سبک حیوانات نیز بسیار زیاد است مانند: عقاب، ببر، یوز، خرس، شیر، میمون، خرچنگ، درنا، مار و.... البته فنون اژدها یا باد نیز در این سبک آموزش داده میشود.این فنون به قدری تنوع دارند که فنونی نیز در این سبک وجود دارد که مختص به خود است مثلآ فنون ((بابن)) در هیچ جای دنیا آموزش داده نمیشود و جزء فنون مختص به سمبکالاه است. این سبک، ورزش مستقلی است که برای جوانان تمرینات ویزه ای در نظر دارد، در این ورزش در مرحلهء اول روی اخلاق ورزشکار و در مرحلهء دوم روی ورزش و جسم ورزشکار، کار میشود.اگر اخلاق ورزشی در این سبک توآم نباشد به هیچ وجه بصورت یک ورزشکار کامل رشد نمیکند.

گفتم که خودم شکسته ام از بت تر انداخته ام خودم زدنیا بر فر

گفتش که شکستگی نه اینست ای خام آنگاه شکسته ای که ام را پرپر

(سید ابوطالب میر یوسفی)

ورزش رزمی سمبکالاه در واقع اهداف خود را با اصول جوانمردی و تبعیت از ائمهء معصومین(ع) ادامه میدهد.مسابقات این سبک نیز بصورت تکنیکی و مبارزه ای تنها در سطح کشور برگزار میشود.

● رده های این سبک :

بـ دون شال

ـ نیمه سبز

ـ سبز

ـ نیمه سرخ

ـ سرخ

ـ نیمه قهوه ای

ـ قهوه ای

ـ مشکی .

● علل کار در شرایط طبیعی و محیطها باز

علت بیان این مطلب جواب دادن به سوالات برخی افراد است که &#۰۳۹;چرا سمبکالاه کارها در بیرون از سالن و محیطهای باز تمرین میکنند؟&#۰۳۹; و عده ای نیز با تفکر اشتباه علت و علل غیر معقول برای این کارها بیان میدارند و هدف از بین بردن این افکار است.

شرایط باز و محیط آزاد چند ویژگی برای تمرین ورزش رمی دارد که در زیر به بیان آنها خواهم پرداخت.

یک رزمیکار خوب کسی است که در تمام شرایط آماده رزم باشد و با یک تغییر کوچک در محیط از تواناییهایش کاسته نشود.

یک رزمیکار خوب کسی است که در شرایط سخت محیطی (هوای سرد یا گرم، بارش برف یا باران، وزیدن باد و طوفان و...) بتواند از تمام توانش در رزم استفاده کند.

رزم به معنای جنگ است و حقیقتش تاکنون هیچ جنگ واقعیی را ندیده ام که داخل سالن انجام شود یا دو طرف جنگ بگویند مثلآ چون هوا سرد است برویم داخل سالن و کنار بخاری بجنگیم.

شرایط طبیعی و سخت نتنها باعث بالا بردن استقامت در فرد میشود بلکه او را در مقابل دیگر سختیها چه در رزم و چه در زندگی روزمره مقاوم میکند.

شراط طبیعی یعنی حقیقت محیط اطرافمان و جنگ و رزم حقیقی شرایط حقیقی میطلبد و فرد باید خود را در این شرایط آماده کند.

محیط باز باعث چند پیشرفت فیزیکی و بدنی میشود:

۱) استفاده از هوای آزاد و باز برای تقویت ریه ها و عملکرد بهتر فکر.

۲)مقاوم شدن بدن در برابر سرما و گرما.

۳) استفاده از نور مستقیم خورشید و تقویت عضلات و مخصوصآ استخوانها.

و.....

و به دلایل فوق و برخی علل دیگر میتوان فهمید علت اینکه ورزشهای سنتی، اصیل و قدیمی رزمی در فضای باز تمرین میشده اند نه در محیطهای بسته.

● سلاح

بیشتر و تقریبآ میتوان گفت حداکثر ورزشهای رزمی در کنار حرکات دست و پا از سلاحهایی نیز استفاده میکنند.

در سمبکالاه نیز این سلاحها وجود دارند اما نکته جالب اینجاست که تنوعی که در سلاح در این سبک وجود دارد در کمتر سبک و شاید هنوز چنین تنوعی مشاهده نشده باشد. سلاحهای متداول همچون شمشیر، نانچیکو، سانچیکو، چوب، چاقو و باتوم را ممکن است در سبکهای دیگر نیز دید اما وجود سلاحهایی چون تبرزین، پرتاب میخ، نیزه چینی و سلاحهایی از این قبیل (که نام همگی را دقیق نمیدانم) یکجا و در کنار هم باعث میشود این سبک را از دیگر سبکها در این زمینه نیز متمایز کند.

● استقامت

فاکتورهایی که برای ورزشهای رزمی در نوشته های پیشین بیان شد جزء مهمترین فاکتورهای مورد نیاز یک رزمی کار است اما هیچکدام از آنها بتنهایی جوابگو نیستند و یک رزمی کار زمانی میتواند جزء بهترین رزمی کارهای هم شرایط خود باشد که تمام این ویژگیها را در کنار یکدیگر داشته باشد و بتواند در مواقع لزوم از هرکدام یا همگی استفاده نماید. البته عوامل گفته شده نیز بدون مهمترین عامل در پیشرفت یک رزمی کار آنقدر کارایی ندارند که عامل استقامت دارد. این استقامت یک رزمی کار است که میتواند باعث گره خوردن عوامل فوق و تکمیل فرد باشد. کسی که قدرت و سرعت بالایی دارد و در اجرای حرکات دقت بالا را بکار میگیرد وقتی استقامت کافی برای تحمل شرایط سخت رزم را ندارد فقط ابتدای کار میتواند در گود جولان دهد (و البته گاهی همان ابتدا با تغییر شرایط محیطی نیز شروع نامنایب یا اصلآ شروعی نخواهد داشت)

و در انتها اوست که در مقابل سختیها سر خم میکند و تسلیم میشود.

□□□

سمبکالاه برای بالا بردن استقامت سمبکالاه کاران از تمرینهای سخت و آنهم در شرایط سخت استفاده کرده و میکند تا به این طریق ایستادگی در مقابل سختیها و مشکلات زندگی را علاوه بر رزم به هنرجو بیاموزد. و اینست علت اصلی اینکه ورزشهای اصیل رزمی در شرایط باز و در دریا و کوه و صحرا و جنگل و... آموزش داده میشد. البته علاوه بر اینها رزمی کار باید &#۰۳۹;همیشه&#۰۳۹; و در &#۰۳۹;تمام شرایط&#۰۳۹; آماده باشد و تا شرایط عوض یا کمی سخت شد جا خالی نکند.

● فرم تکنیکی

اکثر ورزشهای رزمی شامل دو قسمت اجرای فرم و مبارزه هستند که (اغلب) میتوان گفت کاملآ مجزا از یکدیگرند، به این معنا که فرد برای مبارزه از تمام (یا حداکثر و گاهی اوقات هیچ یک از) تکنیکهای فرم در مبارزه استفاده نمیکند و واضحتر بگویم که تکنیکها و فرمهای اجرایی وی هیچگونه عملکرد و کارایی در هدف اصلی رزم که همان مبارزه است ندارد و فرد متکی به چند ضربه و گاهی شگردهای مخصوصش میشود.

(البته در مورد سبکهای دیگر بصورت کلی مطلب بیان شده و این مطلب نیز شامل تمام ورزشها نمیشود و از آن، توهین به هیچ سبکی تلقی نشود)

□□□

در سمبکالاه فرم تکنیک و استفاده عملی از تکنیک کاملآ با هم تلفیق شده اند، و در یک حرکت هم فرم و هم کارایی در مبارزه رعایت شده و با اطمینان کامل میگویم که ۱۰۰% حرکات دارای بهترین فرم و کارایی در مبارزه است.
ترجيح ميدهم با كفشهايم در خيابان راه بروم و به خدا فكركنم
تا اين كه در مسجد بشينم و به كفشهايم فكر كنم
دکتر شريعتي

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین رشته رزمی دنیا طبق نظرسنجی از رزمی کاران جهان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘Nina✘ ، عليرضا1 ، azary ، ...asall... ، 1378alireza ، bahara ، jinora ، BlAcK dAy ، A R M A N ، مهربان ترین دختر دنیا ، shayruan ، serpent ، The moon ، ѕтяong
آگهی
#2
من که فقط کاراته دوست دارم کاراته کا هم هستم ولی ممنون سپاسیدم
?Isn't it lovely, all alone
...Heart made of glass, my mind of stone
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h ، ⓕⓐⓚⓔ ⓛⓘⓕⓔ♰
#3
نميدونستم..تا حالا حتي اسمشم به گوشم نرسيده!

Big Grin

وقتــــــی "رفتــــــی" تا آخــــــر "بــــــرو"
وقتــــــی "مانــــــدی" تا آخــــر "بمــــان"
ایــــــن تــــــن.....خستــــــه ســــــت !
از نیــــــمه رفــــــتن ها.............
از نیــــــمه مانـــــدن ها.... .

پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h ، saeed tkd
#4
فقط کاراته من خودم میرم کمربند بنفشمBlush
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h ، Punisher٦٦٦
#5
تکواندو من دان دوتکواندوام
از انار باید اموخت تاج برسر هزاران استSleepySleepy
پاسخ
 سپاس شده توسط tyui ، Mrs f.a.t.e.m.e.h ، matin t.w
#6
فقط تکواندوSleepy اونایی که تکواندو کارن دستاشون بالا
پاسخ
 سپاس شده توسط tyui ، Mrs f.a.t.e.m.e.h ، Spell † ، ♥ فرشته 87♥
آگهی
#7
(26-01-2013، 14:28)azary نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
کیک بوکس
منم كيك بوكس كار مي كنم

سلف ديفنس خيلي خوبه اونم كار ميكنم
بهترین رشته رزمی دنیا طبق نظرسنجی از رزمی کاران جهان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h
#8
به نظر من ربطی به فنون رشته نداره بستگی به مهارت اون فرد تو مبارزه داره

به قوا بروسلی من از کسی نمیترسم که هزاران تکنیک بلده من از کسی میترسم که یک تکنیکو روزیهزار بار تمرین میکنه.                                                                                       من خودم در رشته کونگ فو توا فعالیت میکنم
q=ne10[sup]-19[/sup]
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h ، Şilēຖt Ş¢rēค๓
#9
فقط کنگفو سبک توآ
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h
#10
فقط دی تانگ چوان ووشو735
إنقدر دوست دارم که نگران خودمماما باز جونمو میدم واسه با تو بودنم:p318:
پاسخ
 سپاس شده توسط Mrs f.a.t.e.m.e.h


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسدی در آخرین بازی فصل بهترین شد
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  قایدی، بهترین بازیکن دیدار استقلال - الاهلی
  آزمون بهترین بازیکن زنیت شد
  سوار بر تراکتور، با کفش آبی و قرمز در اراک(عکس). بزرگ ترین زرشک دنیا رو گفتن بهش
  بیرانوند :از اینجا به بهترین باشگاه جهان خواهم رفت.
  علی رضا بیرانوند بهترین دروازه بان هفته ۲۱ لیگ بلژیک شد!!!!
  نظرسنجی عجیب: مارادونا و رونالدینیو بالاتر از مسی!
  مسی بهترین بازیکن تاریخ و از مارادونا بهتر است
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان