امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

داروی آلوده ای که بینایی 15 نفر را گرفت!!!!

#1
داروی آلوده ای که بینایی 15 نفر را گرفت!!!! 1
هفته گذشته 15 بیمار در کلینیک چشم پزشکی رازی به خاطر تزریق داروی اوستین از یک یا دو چشم نابینا شدند. حالا رئیس بیمارستان فارابی می‌گوید ، داروی رایج و شناخته شده اوستین که در کلینیک رازی برای بیماران دیابتی و قرنیه چشم تزریق شده، احتمالاً تقلبی بوده و از مراکز نامعتبر تهیه شده است.
به گزارش ایران مشکل دار بودن داروها یا بحث تقلبی و قاچاق بودن این داروی تزریقی شناخته شده و نابینا شدن 15 بیمار وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای بیماران و افرادی که تحت درمان با این دارو قرار می‌گیرند در پی داشته است. اینکه اگر این دارو تقلبی و قاچاق است چگونه توانسته سد‌های نظارتی و قانونی کنترل دارو را بشکند و به دست بیمار آن هم در یک مرکز معتبر درمانی برسد یک سؤال مهم در این ماجراست. احتمال دوم هم پرسش‌های دیگری بر می‌انگیزد.


اگر این دارو‌ها تقلبی نبوده و منشأ آلودگی، ثانویه بوده بنابراین چگونه دارو‌ها آلوده شده‌اند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها باید منتظر بود نتیجه نهایی بررسی‌ها از طریق سازمان غذا و دارو اعلام شود. رئیس بیمارستان فارابی نیز به روزنامه ایران می‌گوید: عفونت چشمی این بیماران تخلیه شده و نتیجه نهایی مبنی بر از دست دادن کامل بینایی یا بازگشت درصدی از بینایی، بعد از 3 هفته اعلام می‌شود.


دکتر محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی درباره وضعیت بیماران کلینیک رازی گفت : بیمارانی که در کلینیک رازی بخاطر تزریق داروی اوستین دچار عفونت چشمی شده بودند ابتدا در همین کلینیک بخش خصوصی تحت عمل جراحی اولیه قرار گرفتند و سپس مجدداً در بیمارستان فارابی پذیرش شدند و بعد از ویزیت مشخص شد نیاز به عمل جراحی مجدد دارند. دکتر جباروند اضافه کرد: بیمارستان فارابی به منظور کنترل بیماری و عفونت، چشم آسیب دیده بیماران کلینیک رازی را تحت عمل جراحی فوری قرار داد. در حال حاضر عفونت چشمی کنترل شده است و هیچ چشمی به خاطر عفونت ناشی از تزریق داروی اوستین تخلیه نشده است.


او با اشاره به اینکه از دست دادن میزان بینایی در بیماران متفاوت است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از این بیماران 70تا 80درصد بینایی شان را از دست داده‌اند ولی فعلاً نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد و نیاز است تا پروسه درمانی کامل طی شود تا بگوییم چند درصد بینایی از دست رفته است و نتیجه نهایی بعد از 3 هفته اعلام می‌شود.


دکتر جباروند بیان می‌کند: بیماران و مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی باید این دارو را از داروخانه‌های معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت مانند داروخانه 13 آبان دریافت کنند و از تهیه دارو از بازار آزاد و واسطه‌ها پرهیز کنند.


رئیس بیمارستان فارابی با بیان اینکه روزانه بیش از 80مورد بیمار تحت تزریق داروی اوستین در این بیمارستان قرار می‌گیرند شایعه‌های مبنی بر مشکل بینایی بیماران در اثر تزریق اوستین در بیمارستان فارابی را رد می‌کند و می‌گوید: این بیمارستان تنها به عنوان کمک به بیماران دچار مشکل، جراحی انجام داده و تزریق در این بیمارستان انجام نشده است و این اشتباه در کلینیک رازی، بیمارستان نگاه و یک مورد نیز در بیمارستان قزوین گزارش شده است.


دکتر جباروند در مورد وضعیت درمانی این بیماران گفت: احتمال درمان وجود دارد. اقدامات درمانی سریع انجام شده و بیماران بلافاصله بعد از تزریق تحت عمل جراحی قرار گرفتند. در حال حاضر عفونت چشم برداشته شده و با انجام درمان دارویی چشم تخلیه نشده است این نشان می‌دهد چشم حفظ شده و ممکن است بیماران، درصدی از بینایی شان را بخاطر اثر سم ناشی از عفونت روی شبکیه از دست بدهند ولی در حال حاضر بیماری کنترل شده و مشکلی از نظر ادامه درمان ندارند.


سازمان غذا و دارو به عنوان تنها مرجع دارو‌های وارداتی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده مدارک بر تخلف مراکز درمانی چشم پزشکی دلالت دارد.
 
دکتر دیناروند در مورد داروی چشمی اوستین که در سه مرکز چشم پزشکی که برای بیماران، عفونت چشمی به همراه داشته است اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته از مرکز چشم پزشکی در کرج استفاده از داروی قاچاق و تقلبی احراز شده که پرونده آن به دستگاه قضایی ارسال شده است. مدارک دو مرکز دیگری که در تهران واقع بوده‌اند نیز نشان دهنده این است که برخی داروهای خریداری شده از مراکز غیر مجاز صورت پذیرفته، البته داروهایی که از این مراکز ضبط شده است اصل و مجاز است بنابراین در حال بررسی هستیم که بدانیم منشأ آلودگی داروی تقلبی بوده است یا آلودگی ثانوی هنگام تزریق در مرکز.


همچنین این سازمان از تدوین بخشنامه‌ای خبر می‌دهد که بنا است یک شرکت پخش، توزیع دارو را با دقت مناسب و قیمت کمتر از قبل به مراکز درمانی ارائه دهد. آن‌طور که دکتر دیناروند اعلام کرده مسیر دریافت دارو یک مسیر بسته‌ای است و توزیع داروهای مورد تأیید این سازمان فقط از طریق شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart بهم خوردن نامزدی در خانواده بشار اسد رنگ خون گرفت
  برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت
  توضیحات "زالی" درباره تاثیر یک داروی ام‌اس در کاهش مرگ کرونایی‌ها
  این زن ایرانی به عنوان زن عنکبوتی لقب گرفت
  ملکه زیبایی در مراسم تاجگذاری آتش گرفت
  پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعاهای کشف داروی ضد کرونا
  نخست وزیر بریتانیا هم کرونا گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان