امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این نکات را درباره Hک را بدانید

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


این نکات را درباره Hک را بدانید 1
جالب ترین نکات در مورد هکینگ در ادامه این مطلب بخوانید و از آن مطلع شوید:
1) هکرهای هیزم شکن:
قرن‌ها قبل از اینکه کامپیوتری وجود داشته باشد و کسی به فکر Hک کردن آن بیفتد، انگلیسی‌ به کسانی که با استفاده از ابزارهای نه‌چندان مناسب برای نجاری مانند تبر به ساخت وسایلی مانند کمد، قفسه و …دست می‌زدند، هکر می‌گفتند. شاید تنها وجه مشترک بین هکرهای باستانی و امروز انتخاب روشی نامتعارف برای انجام کار باشد.
 
2) نابغه‌های روانی:
در سال ۲۰۰۹ نتایج یک تحقیق که در دانشگاه بریتیش کلمبیای آمریکا صورت گرفت، نشان داد که بیش از ۷۰ درصد هکرهای شناخته شده، علاوه بر نبوغ سرشار یک تفاوت عمده دیگر نیز با مردم عادی داشتند. این ۷۰ درصد همگی از بیماری‌های آشیانه Hک روانی مانند جامعه‌گریزی و فوبیای شلوغی رنج می‌بردند.
 
3) دغدغه اولین هکرهای تاریخ:
معمولا پرداخت هزینه برای خدمات جزو سخت‌ترین کارهاست که بعضی از انجام آن سر باز می‌زنند. همین مسأله باعث شد سال ۱۹۶۴ گروهی با نام phreaker راهی برای مکالمه‌های تلفنی رایگان از سرویس تلفن شرکتat&t پیدا کنند. تا سال ۱۹۷۰ این روش به شرکت‌های دیگر هم سرایت کرد، اما سرانجام تعدادی از این گروه دستگیر و به دو سال زندان و ۱۰۰۰ ساعت کار عام‌المنفعه محکوم شدند. روش کار phreaker اولین عمل آشیانه Hک سودجویانه‌ای بود که لقب Hک به خود گرفت.
 
4) مدیران جنایتکار:
بنیانگذاران اپل، استیو وزنیاک و استیو جابز در گروه اولین هکرهای تاریخ قرار می‌گیرند. آنها دستگاهی به نام جعبه آبی ساختند که به وسیله آن می‌شد مکالمه رایگان تلفنی داشت. بنیانگذار شرکت مایکروسافت نیز یک هکر بود. بیل گیتس آشیانه Hک در دوران دانشجویی کار خود را به عنوان هکر شروع کرد. حتی شایعه‌ای وجود دارد که اولین نسخه ویندوز نیز یک سیستم‌عامل Hک شده اپل است که گیتس آن را به قیمتی بسیار کم از یک دانشجوی دانشگاه ام‌آی تی خریده است.
 
5) هک، هالیوودی می‌شود:
سال ۱۹۸۳ پای Hک به هالیوود نیز باز شد. WarGames نام فیلمی بود که با محوریت Hک ساخته شد. داستان فیلم درباره یک پسر بچه باهوش است که با کامپیوتر شخصی خود در خانه می‌تواند به پرونده‌های وزارت دفاع راه پیدا کند و از اطلاعاتی سر در می‌آورد که او را وارد اتفاقات جدیدی می‌کند.
 
6) همیشه پای اپل در میان است:
اولین Hک کامپیوتری سال ۱۹۸۳ انجام شد. یک گروه هفت نفره از جوانانی که حتی تا به حال گواهینامه هم نگرفته بودند، با استفاده از دستگاه اپل۲ توانستند به اطلاعات ۶۰ کامپیوتر دیگر دست پیدا کنند. اما از شانس بد آنها یکی از این ۶۰ کامپیوتر متعلق به اداره پلیسی بود که در محله آنها قرار داشت و همین باعث شد خیلی سریع دستگیر شوند.
 
7) معیاری برای رقابت:
در حال حاضر شدت حملات سایبری با مقیاس گیگابایت بر ثانیه سنجیده می‌شود تا بتوان رده‌بندی برای رقابت در دنیای هکرها ایجاد کرد یا آنکه قدرت دشمن را بهتر سنجید. هم اکنون بالاترین رکورد ثبت شده ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که مربوط به حمله‌ای می‌شود که توسط گروه DDoS انجام شده است. این عدد چهار برابر قوی‌تر از اسپم ‌هاوس، رکورددار قبلی حملات هکری است.
 
8) اولین ویروس صادره از پاکستان:
دو برادر پاکستانی به نام‌های باسط و اَمجد فروغ علوی در عین ناباوری اولین مخترعان ویروس‌های کامپیوتری هستند. آنها که سال ۱۹۸۶ شرکت کامپیوتری کوچک خود را راه انداختند و برای اینکه بتوانند از حق نشر (کپی رایت) خود محافظت کنند،کدی را وارد دیسکت‌های آشیانه Hک خود کردند که لیبل شرکت را با نام brain© تکثیر می‌کرد. اما اشتباه کار آنجا بود که کد مذکور به هیچ وجه پاک نمی‌شد و در هسته مرکزی دیسکت منتظر قربانیان جدیدی برای آلوده کردن می‌ماند.
 
9) سیب کرم خورده:
اگر از هر کسی که اندکی با دنیای کامپیوتر آشنایی دارد، بپرسید امن‌ترین سیستم‌عامل و دستگاه جهان چیست؟ احتمالا نشانی محصولات اپل را می‌دهد. اما جالب است بدانید که در کنفرانس CanSecWest سال ۲۰۱۱ که برای امنیت اطلاعات آشیانه Hک برگزار می‌شود، چارلی میلر یک محقق امنیتی توانست یک دستگاه مک را در ۱۰ ثانیه با استفاده از نقص امنیتی مرورگر سافاری Hک کند.
 
10) چینی‌ها، ارباب تاریکی:
در سال ۲۰۰۳ قسمت‌های زیادی از قاره آمریکای شمالی برای دو ساعت در تاریکی مطلق فرو رفت که بعدها به تاریکی بزرگ معروف شد. براساس شایعات به گوش رسیده، این تاریکی بزرگ نتیجه یک حمله سایبری بود که از طرف ارتش آزادی بخش ارتش چین صورت گرفته بود.
 
11) هکرها به دنبال آدم فضایی‌ها:
بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ بزرگ‌ترین حمله هکری تاریخ به آمریکا صورت گرفت که طی آن اطلاعات ۲۹۷ پایگاه نظامی، نیروی دریایی، مراکز ناسا و پنتاگون توسط شخصی به نام گری مک کینون ربوده شد. هکر انگلیسی که به تنهایی تمام این آشیانه Hک حملات را انجام داده بود در دادگاه برای دفاع از خودش عنوان کرد که تنها به دنبال اطلاعاتی در مورد آدم فضایی‌ها و بشقاب پرنده‌ها بوده است و نه اطلاعات طبقه‌بندی شده سیاسی!

..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند کد مخفی گوشی که باید بدانید،عالیه ^^،کاربردی برای همه
  نکات مهم هنگام خرید کیبورد مخصوص بازی
  درباره دوره پایتون
  مفهوم سئو را بیشتر بدانید
Question ۹ ترفند عملی گوگل کروم ۹ که باید آنها را بدانید
Information هفت نکته بسیار مهم امنیت ایمیل که باید بدانید!
  8 نکته در خصوص باج‌افزار WannaCry که لازم است بدانید
  نکاتی درباره طراحی سایت حرفه ای
  هفت نُکته ی عجیب درباره ی اینترنت !
  ترفندهایی درباره کیبورد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان