امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه والدین خود را ببخشید!!!

#1
والدين هميشه بهترين کارها را برا ی فرزندانشان انجام نمی دهند. آنها گاهی فرزندانشان را مورد صدمه جسمی و روحی قرار می دهند. وقتی کودکان بزرگ می شوند، صدماتی که در دوران کودکی به آنها وارد شده است به اشکال مختلفی در شخصيت آنها تاثير می گذارد. بخشش والدين می تواند کمک بزرگی برايتان باشد. در اينجا نکاتی را در مورد اين که چه طور و چرابايد اين کار را انجام دهيم، آورده ايم.

 


1_ از عواقب نبخشيدن آگاه باشيد.
بعضی افراد نمی خواهند والدينشان را ببخشند. اين افراد، خشم، رنج و درد را برای تمام عمر همراه خود حمل می کنند. آنها احساس درد و رنج دوران کودکيشان را برای هميشه ادامه می دهند. اين افراد به خودشان صدمه می زنند. از خود بپرسيد که آيا به همراه داشتن اين درد و رنجش کمکی به شما خواهد کرد؟
2_ به دوش کشيدن غم و رنج مانند اين است که شما سم بنوشيد و منتظر باشيد ديگران بميرند.
وقتی درد و رنج را با خود می بريد، غم و رنج به شما بيشتر از شخصی که اول آزارتان داده است، صدمه می زند. رنج و غم باعث سخت شدن قلبتان و همين طور شريان های آن می شود. با اين کار شما صدمه می بينيد، نه آنها.  با بخشش آنها، سالم تر خواهيد بود.
3_ از خود بپرسيد" چرا که نه ؟ "
از خود سوال کنيد " چرا نبخشم؟ " چه خطری در بخشيدن وجود دارد؟ بخشيدن به اين معنی نيست که شما از آنچه اتفاق افتاده چشم پوشی می کنيد و يا از آن اتفاق طرفداری می کنيد، و همين طور به اين معنی هم نيست که آنچه اتفاق افتاده را فراموش کرده ايد، بلکه به اين معنی است که می توانيد بگذريد و ببخشيد، بنابراين اجازه می دهيد شادی و نشاط بيشتری وارد زندگيتان شود.
4_ برای آنها نامه بنويسيد.
ممکن است والدينتان ديگر در قيد حيات نباشند و يا با شما زندگی نکنند، اما هنوز می توانيد برايشان نامه بنويسيد. آنچه در دل و قلب خود داريد روی کاغذ بياوريد. اجازه دهيد غم و ناراحتی از وجودتان بيرون رود. بگذاريد درد و رنج خارج شوند. نيازی نيست که نامه تان را ارسال کنيد. تنها با نوشتن نامه می توانيد تسکين يابيد. سپس بگذاريد نامه تان از بين برود_ می توانيد آن را پاره کنيد و به دست نسیم بهاری یا آب روانی  بسپارید.
5_ با آنها درباره اتفاقی که افتاده صحبت کنيد.
اگر هنوز با والدينتان در ارتباط هستيد، ممکن است دوست داشته باشيد تا درباره مشکل پيش آمده با آنها گفتگو کنيد. نگاه کردن به موضوع از ديدگاه آنها ممکن است درک متفاوتی از اتفاق پيش آمده را به شما بدهد و باعث می شود تا راحت تر بتوانيد آنها را ببخشيد.


6_ کمک بخواهيد.
کمک بگيريد. اگر واقعا برايتان سخت است والدينتان را ببخشيد يا اينکه می ترسيد با صحبت درباره اتفاق پيش آمده، بحث و گفتگو بينتان پيش آيد، از اطرافيان  بخواهيد به شما کمک کنند، از مشاور، روانشناس و يا هر کسی که مورد تاييدتان است کمک بگيريد. آنها می توانند شما را در حل مشکلتان ياری دهند.
 
7_ ترانه يا شعر بنويسيد.
مطمئنا اشعاری را در رابطه با غم و اندوه، درد و رنج، اعتراض و عصبانيت شنيده ايد. صدمه های وارد شده را به سمت چيزی خلاق نظير يک شعر، ترانه و حتی يک کتاب متمايل سازيد. ممکن است به شما کمک کند. من افراد بزرگی را می شناسم که به زندگی نامه پر رنج و مشقت خود افتخار می کنند.
8- نقاشی
اگر اهل شعر و ترانه نیستید ، تصويری از صدمات و رنج هايی که به شما وارد شده بکشيد، پس از آن، شما از رنج و غم رهايی پيدا خواهيد کرد.
 
9_ مهربانی را تمرين کنيد.
حس مهربانی و خوب بودن نسبت به والدينتان را در خود گسترش دهيد. آنها را در ذهن خود تجسم کنيد و برايشان آرزوی خوب بودن و سلامتی کنيد. اين تمرينات را آنقدر انجام دهيد تا درد و رنج، آرام آرام از وجودتان محو شود.
 
10- به خدا توکل کنید.ان الله یحب المتوکلین
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، Black_Man
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان