امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صادرات صنایع نظامی روسیه در مکان های نخست جهان

#1
صادرات صنایع نظامی روسیه در مکان های نخست جهان

صادرات صنایع نظامی روسیه در مکان های نخست جهان 1
کشور فدراتیو روسیه یقین دارد که از لحاظ صادرات جهیزات و تسلیحات نظامی، در مکان های نخستین این جدول قرار دارد. بر اساس داده های دریافتی از سوی کمپانی دولتی صادرات صنایع نظامی روسیه "روس آبارون اکسپورت" در سال گذشه ی میلادی، حجم صادرات صنایع نظامی روسیه به کشورهای مختلف، رقمی بیش از 13 میلیارد دلار برآورد شده است.
کشور فدراتیو روسیه یقین دارد که از لحاظ صادرات جهیزات و تسلیحات نظامی، در مکان های نخستین این جدول قرار دارد. بر اساس داده های دریافتی از سوی کمپانی دولتی صادرات صنایع نظامی روسیه "روس آبارون اکسپورت" در سال گذشه ی میلادی، حجم صادرات صنایع نظامی روسیه به کشورهای مختلف، رقمی بیش از 13 میلیارد دلار برآورد شده است.
کمپانی "روس آبارون اکسپورت" از جمله نخسین شرکت هایی است که اطلاعات مربوط صادرات نظامی خود را منتشر می کند. دیگر صادرکنندگان صنایع نظامی جهان، هنوز حرفی در این رابطه نزده اند. با این تفاسیر، کارشناسان مطمعن هستند که روسیه در مکان دوم قرار دارد.
آقای "کنسانتین ماکیینکو" نایب رئیس مرکز پژوهش های استراتژیکی و تکنولوژی روسیه بر این عقیده است که محورهایی همچون سیاست، اقتصاد و فن آوری تاثیر مستقیمی بر افزایش روند صادرات صنایع نظامی روسیه داشته اند.
وی در ادامه می افزاید:
"روسیه طی 10 الی 12 سال اخیر جایگاه خود را در جهان به شدت محکم کرده است و بدین تریب از نظر جغرافیایی سیاسی نیز قدرتمندتر شده است. این روند در سال 2013 میلادی به خاطر درگیری های سوریه افزایش چشمگیری داشته است. یکی از مهمترین عواملی که روسیه را در بازار صادرات صنایع نظامی قدرتمند ساخته است، کیفیت مورد نیاز صنایع دفاعی و نظامی روسیه است. بدین ترتیب که از یک طرف، کیفیت محصولات نظامی روسیه به میزان کافی بالا بوده و از طرف دیگر، این محصولات با استاندارد مورد نیاز کشورهای مختلف طراحی و ساخته می شوند.
در ادامه می توان گفت که تمامی اینها در کنار قیمت نسبتا پایین و قابل رقابت محصولات ارائه می شوند. با این که روز به روز بر قیمت صنایع نظامی افزوده می شود، ولی روسیه همچنان می تواند سامانه های نظامی مشابه مدل غربی را با قیمت نازلتری در اختیار کشورهای مختلف قرار دهد. 38 درصد از قراردادهای نظامی روسیه در سال گذشته برای صادرات صنایع هوایی بوده است. هر کشوری در دنیا می تواند صادرات صنایع هوایی نظامی داشته باشد و روسیه نیز از این قضیه مستنا نیست. لازم به ذکر است که 35 الی 50 درصد از صادرات روسیه را صنایع هوایی و دیگر صنایع نظامی تشکیل می دهند. در میان جنگنده های پرفروش روسیه می توان به مجموعه جنگنده های تهاجمی بر پایه ی جنگنده های سوخو-30 اشاره نمود.
جنگنده ی "سوخو-30 ام.کا.ای." که مدل توسعه یافته این جنگنده ی سوخ-30 است، برای ارتش هند طراحی شده است و مدتی است که به پرفروش ترین محصول صنایع هوایی روسیه تبدیل شده است. در سال 2012 میلادی، یک قرارداد بزرگ برای ارسال 42 فروند جنگنده ی "سوخو-30 ام.کا.ای." میان روسیه و هند به امضا رسید. این قرارداد نیز تاثیر مستقیمی بر روند رو به رشد صادرات روسیه در سال 2013 گذاشت. در سال 2013 نیز یک قرارداد بزرگ با کشور ویتنام برای ارسال جنگنده های مدل "سوخو-30 ام.کا.کا." به این کشور به امضا رسید. جنگنده های "میگ-29" نیز به خوبی فروش می روند. درحال حاضر یک قرارداد میان روسیه و هند برای ارسال مدل های عرشه پرواز از روی کشتی های هندی در حال تنظیم می باشد. به نظر می رسد که قرارداد صادرات 20 فروند جنگنده ی "میگ-29" به کشور میانمار که در سال 2013 بسته شده بود نیز به پایان رسیده باشد."
گذشته از صنایع هوایی می توان به سامانه های ضد هوایی و پدافندهای موشکی زمین به هوای روسیه اشاره نمود. صادرات این محصولات با رقم 26 درصد، در مکان دوم جدول صادرات روسیه قرار گرفته است. پس از درگیری و نا آرامی ها در کشورهای یوگوسلاوی، عراق و لیبی، پدافندهای ضدهوایی روسیه همچون "BUK- M2E "، "TOR- M2E " و "PANTSIR-S1 " به شدت مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صادرات صنایع نظامی روسیه در مکان های نخست جهان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان