امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جشن نور در هند

#1
هندوهای جهان به جشن "دیوالی" علاقه‌ای خاص دارند. دیوالی جشن نور است. تاریخ اجرای آن به زمان‌های پیش از تاریخ بازمی‌گردد. می‌گویند خرید طلا از فروشگاه‌هایی که به انواع رنگ و نور تزیین شده‌اند، برکت می‌آورد.

امسال٬ «دیوالی» ۲۲ اکتبر بودِ اما اگر دوست دارید سال آینده همزمان با این جشن در هند باشید٬ باید ۱۱ نوامبر در هند حضور داشته باشید.
جشن‌های «دیوالی» ۲ روز قبل از روز «دیوالی» شروع و تا ۲ روز بعد از «دیوالی» ادامه دارد.

دیوالی سبز
جشن نور در هند 1 
گرچه بخشی از جشن دیوالی به آتش‌بازی و انفجار ترقه اختصاص دارد، اما امسال سال "دیوالی سبز" است و به همین دلیل آتش‌بازی کمتری انجام می‌شود و از این راه با تولید کمتر زباله به محیط زیست کمک می‌شود.

 خرید طلا
جشن نور در هند 1 
بسیاری از هندیان بر این نظرند که خرید طلا قبل از شروع "دیوالی" که جشنی پنج‌روزه است، شگون و ثروث خانواده را به همراه خواهد داشت. زنان برای خرید طلا به فروشگاه‌های جواهرفروشی که به انواع رنگ‌ها و نورها تزیین شده‌اند، روی می‌آورند.

 جشن خانوادگی
جشن نور در هند 1 
"دیوالی" جشن خانوادگی مهمی در میان هندوان است. افراد خانواده باید تا حد ممکن در جریان این جشن پنج‌روزه در کنار هم باشند. هدایا میان افراد خانواده تقسیم می‌شوند و افراد خانواده در کنار هم دهنی شیرین می‌کنند.

 گروه رنگ‌ها

جشن نور در هند 1 

تصویرهای کشیده شده روی کف اتاق، حیاط و درگاه برای تزیین خانه‌ها جزئی از جشن "دیوالی" هندوان است. این تصویرها با پودرهای رنگی و توسط زنان برای خوشامدگویی به خدایان ترسیم می‌شده‌است. به طور معمول این تصویرها را در نزدیکی در ورودی می‌کشند. اتاق‌های خانه نیز طبق موازین سنتی سرشار از نورهای مختلف می‌شوند.

 عصر جدید

جشن نور در هند 1 
  در گذشته از شمعدان‌های ساخته شده از گِل برای روشنایی خانه‌ها استفاده می‌کردند. امروزه اما شمعدانی مخصوص به همراه لامپی در آن از کشور چین با قیمتی ارزان وارد می‌شود. به این ترتیب سازندگان جاشمعی‌های سنتی کار خود را از دست داده‌اند.

..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان