امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا

#1
در حالی که شهرهای بزرگ دنیا با معضل کندی تردد به خاطر شمار زیاد خودروها شناخته می شوند این خبر که در برخی از شهر های مشهور دنیا دوچرخه وسیله مهم و رایج نقلیه است می تواند جالب باشد.

 
 

1- آمستردام (هلند)

آمستردام را می توان دوچرخه دوست ترین شهر دنیا نامید. حدود 50 درصد از حمل و نقل شهری در آمستردام با دوچرخه صورت می گیرد. همچنین تعداد دوچرخه ها در این پایتخت اروپایی از تعداد خودروها بیشتر است. اصلی ترین توقف گاه شهر آمستردام، سازه ای سه طبقه است که 10 هزار دوچرخه را دو خود جای می دهد.

مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در آمستردام به مراتب بیشتر از مسیرهای دوچرخه سواری است و به همین دلیل آمد و شد خودرویی چندانی در این شهر مشاهده نمی شود.

جالب اینجا است که حتی یک روز مشخص (دومین شنبه ماه مه) در تقویم ملی هلند به نام "روز دوچرخه سواری" نام گذاری شده است.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1 
 
 

 
 
 
2- کپنهاگ (دانمارک)

کپنهاگ را "پایتخت دوچرخه ها" می نامند. حدود 544 هزار نفر از شهروندان کپنهاگی از دوچرخه به عنوان اصلی ترین وسیله رفت و آمد استفاده می کنند. همچنین مسئولان شهری کپنهاگ مراکزی را برای کرایه دوچرخه به شهروندان ایجاد کرده اند. به محض اینکه دوچرخه کرایه کرده را به مرکز بازگردانید، ودیعه 20 کرونی (سه دلاری) شما پس داده می شود.

علاوه بر چراغ های راهنمایی ویژه دوچرخه سواران، در برخی در برخی نواحی شهری کپنهاگ، ورود خودرو به کلی ممنوع است و فقط دوچرخه دوچرخه سواران حق تردد دارند.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1 
 
 

 

3- بازل (سوئیس)

شهر بازل سوئیس نیز یکی از شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان است. در این شهر حتی مسیرهای ویژه ای برای دوچرخه سواران چپ دست وجود دارد که در دنیا منحصر به فرد است! با توجه به سیستم گسترده حمل و نقل ریلی سوئیس، هر فرد می تواند دوچرخه ای در هر یک از ایستگاه های قطار اجاره کند و آن را در ایستگاهی دیگر تحویل دهد.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1 
 
 

 

4-بارسلونا (اسپانیا) 

در بارسلونا سامانه ویژه ای برای اجاره دوچرخه به شهروندان وجود دارد. البته گردشگران نیز می توانند با پرداخت مبلغی حدود 10 یورو دوچرخه ای را از سایر مراکز اجاره دوچرخه دریافت کنند.

در بارسلونا خطوط ویژه ای برای دوچرخه سواران وجود دارد. افزون بر این، کمربندی ویژه دوچرخه سواران که "کمربند سبز" نام دارد حدود 60 کیلومتر طول دارد و البته خطوط ویژه دوچرخه سواری درون شهری نیز به آن متصل است.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1
 
 

 

5- ترونهیم (نروژ)

این شهر تنها بالابر ویژه دوچرخه در جهان را دارا است. در مسیری شیب دار و سربالا که امکان دوچرخه سواری در آن دشوار است، کافی است دوچرخه سوار یکی از پاهای خود را روی برآمدگی خط بالابر قرار دهد تا به این ترتیب به صورت خودکار همراه با دوچرخه به انتهای مسیر سربالایی برود.
 
 
 دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1
 

 

6- برلین

در برلین که بزرگ ترین شهر آلمان محسوب می شود، حدود 15 درصد از ترافیک شهری به دوچرخه اختصاص دارد. برلین برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است، زیرا   پستی و بلندی چندانی ندارد و در وسایط حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، امکان بردن دوچرخه نیز وجود دارد.

مسئولین شهری برلین بودجه زیادی را در چند سال اخیر برای توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری اختصاص داده اند. همچنین تارنماهایی برای شبکه دوچرخه سواری برلین طراحی شده که هر فرد می تواند با دادن مبدا و مقصد، کوتاه ترین و بهترین مسیر ویژه دوچرخه سواری بین آنها را مشاهده کند.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1 
 
 

 
7- پکن

تصور استفاده همه شهرندان پایتخت بیست و چند میلیون نفری چین از خودرو بیشتر به یک کابوس شبیه است! پس از برگزاری المپیک 2008 پکن، مسئولین این شهر سعی کرده اند شیوه های سالم تری برای حمل و نقل در این شهر جایگزین کنند.

به همین دلیل اکنون  همه روز هزاران نفر از شهروندان چینی از دوچرخه برای رفتن به محل کار و بازگشت به خانه استفاده می کنند. به همین منظور مسیرهای ویژه ای برای دوچرخه و نیز چراغ های راهنمایی ویژه دوچرخه سواران نیز طراحی شده است.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1 
 
 

 

8- بوگوتا (ایالات متحده)

با اینکه تنها 13 درصد از شهروندان بوگوتا دوچرخه دارند، اما مدیران این شهر طرح جالبی برای تشویق مردم به استفاده از این وسیله پاک طراحی کرده اند. یک روز در هفته، حدود 70 مایل از مسیرهای درون شهری بوگوتا بر روی خودروها بسته می شود و تنها دوچرخه سواران اجازه عبور از آنها را دارند!
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1
 
 

 

_ و در ایران: یزد

اگر بخواهیم به متن ترجمه شده بالا یک شهر از ایران را اضافه کنیم این شهر بی گمان یزد است. شهری که از آن با عنوان بهشت دوچرخه ها نیز یاد می شود. جا دارد مدیران شهرداری یزد اطلاعات دقیق مربوط به تعداد دوچرخه سواران و تمهیداتی که در این باره اندیشیده شده را منتشر کنند تا در این گونه گزارش ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
دوچرخه دوست ترین شهرهای دنیا 1
 



 
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط sama00
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معروف ترین عقاید خرافی دنیا را بشناسید+مشهورترین خرافاتی های جهان
  خرافات های رایج عروس و دامادها در گوشه کنار دنیا
  +18 دلشو نداری نبین , ترسناک ترین عکسهای دنیا
  تابلوی هنری شخصیت های ملل دنیا
  دنیای وحشتناک کم سن ترین عروسان دنیا+عکس
  خیابان هایی در دنیا که نام های ایرانی دارند
  چند درصد از دختران دوست پسر دارند ؟!؟!
  مردم کشور های دنیا چطور خندیدن را تایپ می کنند؟
  خرافات یا اداب و رسوم مردم کشورهای دنیا درمورد خوش شانسی
  رسوم عجیب مردم دنیا در شب کریسمس»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان