امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا در هفت سین سمنو می گذاریم ؟

#1
چرا در هفت سین سمنو می گذاریم ؟ 1
عضو جدانشدنی سفره‌های هفت‌سین است. از آن سین‌هایی که در لحظات آخر باقیمانده تا سال نو به هر راهی شده خودمان را به فروشنده‌های آن می‌رسانیم تا خانه‌مان خالی از سمنوی شب عید نباشد.
این خوراک از آن دسته دسرهای مقوی است که هرچند هم به خوردن آن علاقمند باشیم، شاید تنها سالی یک بار به سراغش برویم. تعجب نکنید چون اگر قرار باشد در فهرست غذاها گنجانده شود، جایش درست در بخش دسرهاست. در ادامه این بخش از سایت آسمونی با ما همراه باشید تا دلیل حضور آن در سفره هفت سین را بدانید.
چون پخت سمنو سخت است و معمولاً در مکان‌های محدودی به صورت تازه به فروش می‌رسد، بنابراین افراد در طول سال کمتر از آن استفاده می‌کنند. با این حال پخت سمنو تنها مختص به شب عید نیست و مردم به بهانه‌های مختلف و یا حتی برای نذر، در طول سال نیز دیگ پخت سمنو را به پا می‌کنند.
سمنو در تمام دنیا به عنوان یکی از اعضای فهرست غذاهای ایرانی شناخته می‌شود اما در بسیاری از کشورهای دیگر به ویژه افغانستان و تاجیکستان نیز طبخ می‌شود و در پارسی تاجیکی به سمنک مشهور است.
هر کدام از اجزای تشکیل‌دهنده‌ی هفت‌سین از گذشته‌های دور تا کنون دلیل خاص خود ردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ا برای بودن در این سفره داشته‌اند. برای سمنو باور عموم مردم در قدیم این بوده است که گندم آن را فروهرها، به جوانه می رسانند و به همین دلیل خوردن آن، قدرت و برتری به ذهن و جسم انسان می‌دهد.
به اعتقاد زرتشتیان البته تاریخ هفت سین در ایران به زمان میتراییسم در ایران باز می‌گردد تمام آفریده‌های خداوند، اهورامزدا، چه مینوی و چه مادی دارای یک فروهر هستند؛ یکی از نیروهای باطنی که پس از مرگ به عالم بالا رفته و پایدار می‌ماند.
به همین دلیل است که سمنو را مظهر صبر، مقاومت، عدالت و قدرت در سفره‌ی هفت سین است؛ نماینده‌ی جهان قدرت و جوهر حیات در سفره‌ی هفت سین.
چرا در هفت سین سمنو می گذاریم ؟ 1
مراسم سمنوپزان
پختن سمنو فرآیندی دشوار و طولانی دارد و پخت آن در مقدار زیاد، برای مواقعی که آن را به عنوان نذری و یا برای عید نوروز می‌پرند، زمان زیادی می‌خواهد. به همین دلیل است که معمولاً جمعیت زیادی گرد هم می‌آیند و در پخت آن به صاحبخانه کمک می‌کنند.
رسم بر این است که سمنو را شب روی اجاق می‌گذارند و تا صبح نوبت به نوبت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آ ن را با پاروی چوبی هم می‌زنند. مهمانی دادن به بهانه‌ی پخت سمنو همیشه جمع خوبی را برای با هم بودن و گپ زدن برای آشنایان فراهم می‌آورد، رسم خوبی که در شهرهای مختلف کشور هنوز هم برپاست.
داستان هم زدن سمنو با پارو که نیروی زیادی هم می‌خواهد معمولاً تا صبح و قبل از دم گذاشتن سمنو ادامه پیدا می‌کند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ຖēŞค๑໓
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان