امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاهش قیمت مرغ به کمتر از 7 هزار تومان

#1
خبرگزاری ایرنا:  دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: با کاهش تقاضا در بازار، روز جاری(شنبه) قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان به 6500 تا 7 هزارتومان رسید که طی هفته های آتی نیز این روند ادامه خواهد یافت.



سعید اصغری فرد افزود: هر ساله اوج قیمت گوشت مرغ در روزهای پایانی سال از 21 اسفندماه آغاز می شود که امسال از اواسط بهمن ماه این افزایش قیمت رخ داد و هم اکنون نیز به دلیل کاهش تقاضا و توان خرید مردم نرخ این محصول روند نزولی به خود گرفته است.



وی تصریح کرد: این در حالیست که با وجود کاهش قیمت مرغ در بازار، همچنان شرکت پشتیبانی امور دام مبادرت به توزیع مرغ منجمد در بازار دارد در حالی که باید برای جلوگیری از افت شدید قیمت و پیشگیری از ضرر تولیدکنندگان از عرضه مرغ منجمد در بازار خودداری شود.



وی پیش بینی کرد: با توجه به کاهش توان خرید مردم، نرخ مرغ روند کاهشی با شیب کم را تا ماه مبارک رمضان دنبال خواهد کرد چرا که با نزدیک شدن ماه رمضان علاوه بر افزایش مصرف، احتمال ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید و جمع آوری مرغ برای تنظیم بازار در این ماه وجود دارد که هر دو عامل در افزایش نرخ این محصول تاثیرگذار خواهد بود.



وی با بیان اینکه مشکل اصلی بازار فعلی مرغ نوسان قیمت این محصول است، گفت: توسعه شرکت های زنجیره ای تولید مرغ یکی از راهکارهای ثبات نرخ این محصول است که با توسعه این شبکه ها در کشور به طور حتم گوشت مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان می رسد.



به گفته وی، هم اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ زنده میانگین کشوری در محل مرغداری بین 4700 تا 4800 تومان است در حالی که با حضور دلالان و واسطه گران این محصول با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان می رسد.



وی مصرف گوشت مرغ منجمد را بهتر از مصرف گوشت گرم دانست و افزود: متاسفانه به دلیل عادت داشتن ذائقه مردم به مصرف گوشت گرم، عرضه گوشت مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام تاثیر چندانی در تنظیم بازار این محصول نداشته است. 



وی اضافه کرد: گوشت مرغ منجمد نیز همانند گوشت قرمز در صورت انجماد علاوه بر از بین رفتن برخی میکروب ها و بیماری ها و حفظ ارزش غذایی از ضریب کیفیت بالاتر و هضم بهتر نسبت به گوشت گرم برخوردار است.



وی گفت: در تمام کشورهای دنیا از گوشت منجمد نیز استفاده می شود اما در کشور ما ذائقه مردم بیشتر به مصرف گوشت گرم گرایش دارد.



اصغری فرد، براین باور است که مردم باید ذائقه خود را به سمت مصرف گوشت مرغ منجمد با وزن پائین سوق دهند.



به گزارش ایرنا، امروز میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده کشوری در محل مرغداری ها بین 4600 تا 4700 تومان به فروش رسید و با قیمت 6400 تا 7 هزار تومان نیز در بازار مصرف عرضه شد.



این درحالیست که در روزهای پایانی سال 93، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده حداکثر 5200 تومان بود و هر کیلوگرم از این محصول در بازار مصرف 8 تا 10 هزار تومان نیز به فروش رسید.


منبع=برترین ها

[img]file:///C:/Users/RGA-315/Documents/Bluetooth%20Folder/IMG_20160605_192107.jpg[/img]
کاهش قیمت مرغ به کمتر از 7 هزار تومان 1






پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  لزوم مصرف مرغ کمتر از ۱.۸ کیلوگرم برای حفظ سلامت
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart حدود ۲۸ هزار تن از شهرهای ترهونه و سرت لیبی آواره شده‌اند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان