امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی انیمیشن گربه چکمه پوش+ عکس

#1
Share
ژانر : ماجرایی، انیمیشن، کمدی




کارگردان : Chris Miller

نویسنده : Charles Perrault



تاریخ اکران : اکتبر 2011



زمان فیلم : 90 دقیقه

زبان : انگلیسی


درجه سنی : PG



میانگین امتیاز منتقدین :


مشاهده تریلر این فیلم(کلیک کنید)




صدا پیشگان:

Antonio Banderas

Salma Hayek

Zach Galifianakis







نقد و بررسی فیلم

Puss in Boots (گربه چکمه پوش)

منتقد : Peter Debruge - ورایتی




سالیان سال منتقدان، اقتباسهای کمپانی دیزنی از داستانها و افسانهای قدیمی را زیر ذره بین قرار داده و مراقب بودند که انحرافی از داستان اورژینال صورت نگیرد. فیلمهایی که گاه گاه داستانهای نویسندگان جدیدتر مانند کریستین اندرسون و برادران گریم را نیز به تصویر میکشیدند. اما وقتی دریم ورکس وارد میدان شد، سنت را شکست و هرکدام از این داستانها را به نوعی دستکاری کرد. گربه چکمه پوش هم از این روند مستثنی نیست. بطوری که داستان قرن 17 امی Charles Perrault را کاملاً تغییر داده و شخصیتی همانند زورو خلق کرده است.

در این داستان مشخص میشود که گربه سری انیمیشن های Shrek (به صداپیشگی Antonio Bandera با آن لهجه اسپانیانی و جذابش) در بچگی بی سرپرست بوده و بخاطر سوء تفاهم هایی که در مورد گذشته اش داشته تبدیل به فردی یاقی شده است. وی که بعداً با انجام کارهای خوبی مانند نجات دادن یک پیرزن از دست گاوی وحشی به نوعی تبدیل به قهرمان شهرشان میشود، روزی به بخاطر دست داشتن در یک ماجرای سرقت بانک متواری میشود و سالها آزادانه برای خود زندگی میکند در حالی که سارق دیگر بانک هامپی دامپی تمام این مدت را در زندان محکومیتش را میگذراند.

پس از آزادی این دو رفیق سابق که هنوز از از دست هم ناراحت هستند، نقشه سرقت دیگری را میکشند که بر اساس آن قرار است سه نخود جادویی را از جک و جیل (دو آدمکش بدذات با صدای Billy Bob Thornton و Amy Sedaris) بدزدند و سپس با بالا رفتن از درخت لوبیا، خود را به قصری در ابرها برسانند تا غاز طلایی را بقاپند و در نهایت از طریق آن پولی را که از شهرشان دزدیده بودند را برگردانند به این وسیله بتوانند دوباره در آن آنجا زندگی کنند. ولی هدف از بازگشت چیست؟ همه و همه بخاطر این است که گربه ای خلافکار بنام کیتی پنجه طلا (با صدای Salma Hayek) دل قهرمان داستان ما را برده و او چاره جز بازگشت به شهر ندارد!

گربه چکمه پوش برخلاف Shrek که عناصر دنیای مدرن را به وفور با الِمان های موجود در افسانه های قدیمی ترکیب میکند، این المان ها را هرچند با دستکاری، ولی بیشتر دستمایه ماجراهایش قرار میدهد. فیلمنامه نویس اثر Tom Wheeler (با استفاده از داستانهای نوشته شده توسط Brian Lynch, Will Davies و خودش) برای توجیه اتفاقات عجیبی که از اواسط داستان میافتد، پیش زمینه هایی را در ابتدا آورده است. بطور مثال امکان پرواز کردن دلیجان هامپی دامپی را با نشان دادن ماشین پرونده در ابتدای داستان توجیه میکند.

بنطر میرسد تیم نویسندگان اثر درسهایی خوبی از داستانهای Shrek گرفته اند بطوری که سعی کرده اند با استفاده کمتر از شوخی های متفرقه، داستان اصلی را تحت الشعاع قرار ندهند. با این وجود میتوان گفت که جذابیت شخصیت ها همانند Shrek همچنان بخاطر نشان دادن رفتارهایی است که با موقعیتی که در آن قرار گرفته تناسبی ندارد. مثلاً در مورد شخصیت خود گربه معمولاً موقعیتها طوری نوشته شده است که از یک فرد عاشق و با اعتماد بنفس از آمریکای لاتین، انتظار نمیرود که اینقدر رفتار های معصومانه و "گربه وار" از خود نشان دهد و در واقع تمامی لحظات خنده دار فیلم هم برپایه همین تناقض بنا شده است.

اغلب آثار انیمیشن کمپانی دریم ورکس به گونه ایست که انگار ماجراها طوری پیش میرود که کم کم با رسیدن به انتهای داستان کنترل شان از دست کارگردان خارج میشود. عارضه ای که گربه چکمه پوش نیز از آن مستثنی نیست. گویی پایبندی سازندگان کار به خط روایی ای که برای داستان تدوین کرده اند با سرگرم کردن تماشاگر در تناقض است. بطوری که برای خنداندن تماشاگر باید الزاماً منطق داستان را در انتهای کار به نوعی قربانی کنند.

در پایان میتوان گفت که گربه چکمه پوش علیرغم نداشتن کشش لازم در قستهایی از داستان و همچنین پایانش، اثری قابل قبول است. استفاده مناسب از صحنه های خنده دار و عجیب و همچنین فناوری سه بعدی کمک زیادی به جذاب کردن هرچند بیشتر عناصر دیداری و برخی از سکانسهای فیلم (مانند صحنه های تعقیب و گریز) کرده است. فیلمی سرگرم کننده برای تمام سنین!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی انیمیشن گربه چکمه پوش+ عکس 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی انیمیشن گربه چکمه پوش+ عکس 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی انیمیشن گربه چکمه پوش+ عکس 1
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط نانا☀2012 ، shadi.k ، ..WonDerfull.. ، KATARA
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام انیمیشن محبوب را انتخاب میکنید ؟(بروز رسانی شد)
  ترجمه و نقد و بررسی اوپنینگ فصل اول انیمه ی(+۱۷) Attack On Titan
  بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰؛ جذاب و مهیج
  اولین تصاویر از کاراکتر صداگذاری‌شده توسط جانی دپ در انیمیشن Puffins
  اولین تریلر انیمیشن The Boss Baby: Family Business منتشر شد
  تاریخ انتشار انیمیشن Transformers: War For Cybertron Earthrise مشخص شد
  نخستین تصاویر انیمیشن Minions Holiday Special به زمان پخش آن اشاره دارند
  تریلر انیمیشن Once Upon a Snowman ماجراجویی اولاف برای یافتن هویتش را نشان می‌دهد
  نگاهی به انیمیشن لاک پشتهای نینجا+چند عکس زیبا ازشون!
  اولین تریلر انیمیشن سریالی Animaniacs منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان