امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 توصیه برای صحبت کردن در جلسات

#1
بسیاری از افراد وجود دارند که به خوبی در جلسات مشارکت ندارند بعضی از آن ها فقط درجای خود می نشینند و به دیگران اجازه ی صحبت می دهند و آن ها از صحبت شان یادداشت بر می دارند. جلسات وقایع مهمی در محیط کار هستند که موجب شناخته شدن ، کسب احترام و آشنا کردن دیگران با عقاید و نظرات شما می شود اگر صحبت نکنید ، دیده نمی شوید . نکات زیر به شما کمک می کند تا بهتر این کار را انجام دهید.

1- تصمیم بگیرید وصحبت کنید این که در مورد چه چیزی حرف بزنید مهم نیست . از قبل برای صحبت کردن تصمیم بگیرید اگر صحبت کردن برایتان سخت است از چند روز قبل برای غلبه بر سکوت خود اقدام ورزيد. تصمیم بگیرید و صحبت کنید درمورد چه چیزی مهم نیست .
 

 
2- صحبت کنید حتی اگر  آن چه می خواهید بگویید قبلا گفته شده است .

کسی که درجلسه ا ی اول از همه صحبت می کند در واقع شانس بهتر شنیده شدن را از آن خود کرده است اگر این شانس نصیب شما شده است آن را از دست ندهید اگر این کار را انجام ندهید ممکن است اولین سخنران همه ی مطالب مورد نیاز در مورد یک موضوع را بیان کند.
 
در هرصورت حتی اگر این اتفاق هم افتاد شما نباید خود را متوقف کنید یک چیزی بگویید حتی اگر لازم شد صحبت های سخنران قبلی را تایید کنید.

 
3- سعی کنید دیده شويد.
جایی قراربگیرید که کاملا دیده شويد اگر درگوشه ای بایستید بعید است توسط همه دیده شويد در زاویه ای قرار بگیرید که همه  درحوزه ی دید شما باشند و به راحتی بتوانید با آنها تماس چشمی برقرار سازيد.

4- فضایی را برای خود درنظر بگیرید ، مطمئن و قاطع باشید .
قاطع و مطمئن ظاهر شويد در این صورت مخاطبین به گفته های شما نیز اطمینان پیدا خواهند کرد . صاف بنشینید و به چشمان افراد نگاه کنید . کتاب ها و جزوات خود را در آغوش خود نگه نداريد آن ها روی میزبگذاريد . دستانتان را دور هم گره نزنيد . راحت باشید تا دیده شويد .

5- نظرات خود را بیان کنید.
وقتی افراد حاضر در جلسه نظرات خود را اراثه می دهند یا از شما نظرمی خواهند ، ساکت نشوید ، نظر خود را بیان کنید. کاملا مودبانه و محترمانه این کار را انجام دهید مثلا بگویید " ممکن است پیشنهادی بدهم " . اعتماد به نفس داشتن به معنای احترام قائل شدن به دیگران نیز هست . طی تجربه ای که در یک جلسه داشته ام اگر به جای گفتن جمله ی " ممکنه پیشنهادی بدهم " جمله ی " ما باید این کار را انجام دهیم " گفته می شد ، افراد، تمایل بسیار کمتری برای شنیدن حرف های من نشان می دادند.

ممکن است این توصیه ها درنگاه اول خیلی مودبانه وحاکی از عدم اعتماد به نفس بالا به نظربرسد اما درواقع این طور نیست . اگر  از قطع کردن صحبت کسی خجالت می کشید ، استفاده از این عبارات به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی بتوانید پیشنهادات و نظرات خود را بدون لطمه زدن به احساسات شخص دیگر ، بیان کنید.
 
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان