امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

7 آوریل مصادف با روز جهانی بهداشت

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
7 آوریل مصادف با روز جهانی بهداشت 1
7 آوریل مصادف با روز جهانی بهداشت
همه ساله روز 7 آوریل ( 18 فروردین) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود.
انسان از گذشته تا به امروز، برای دست یابی به طول عمر بیشتر، به دنبال كیمیای سلامت و شادمانی بوده است. این هدف، چندان دور از دسترس نبوده است؛ چون با گذشت زمان، انسان ها به این نتیجه رسیدند كه طول عمر بیشتر نیازمند توجه كافی به سلامت جسم و ذهن است. امری كه با تغذیه ، خواب مناسب، ورزش مستمر و تقویت ذهنی و جسمی لازم میسر خواهد شد.
 
اما با گذشت زمان و افزایش سن، انسان ها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هایی قرار گرفتند كه هر كدام از این بیماری ها ناشی از عوامل موثر بسیاری بود كه زندگی آنان را تحت پوشش قرار می داد و از طول عمر آنان می كاست. این امر سبب شد تا سازمانی برای حفظ سلامت و بهداشت بشر ایجاد شود تا با ارائه راهكارهای مفید همزمان با افزایش سن، خطرهای ابتلا به بیماری های سخت و مزمن را در سراسر جهان شناسایی و راههای درمان آن را مشخص و عمومی سازد.
 
تاسیس 'سازمان جهانی بهداشت' در سال ۱۹۴۵ میلادی در اجلاس سانفرانسیسكو به پیشنهاد نمایندگان دو كشور چین و برزیل مطرح شد. در هفتم آوریل سال ۱۹۴۸ میلادی این نمایندگان با ارسال اساسنامه سازمان جهانی بهداشت، به سازمان ملل، رسما سبب تاسیس چنین سازمانی شدند البته دو سال قبل از آن، 'محمدحسین حافظی'، رییس هیات نمایندگی ایران در كنفرانس نیویورك با ارسال نامه ای مبنی بر نامگذاری روزی به عنوان روز جهانی بهداشت خواهان رسمیت بخشیدن به این سازمان شد.
از آن پس، همه ساله هجدهم فروردین ماه مصادف با هفتم آوریل، به عنوان 'روز جهانی بهداشت' با انتخاب شعار و موضوعی بهداشتی و هدف افزایش آگاهی مردم در مورد بهداشت و سلامت،در كشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود و برنامه هایی در سطح بین المللی، منطقه ای و محلی ارائه می دهد. این سازمان هر سال شعاری را برای فعالیت های خود در سراسر جهان انتخاب می كند. سازمان بهداشت جهانی که در شهر ژنو پایتخت سویس قرار دارد از موسسات وابسته به سازمان ملل است.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
7 آوریل مصادف با روز جهانی بهداشت 1
 
اهداف بهداشتی
مسائل بهداشتی وسیع و گسترده است و با توجه به پیشرفت سریع علم، هر روز نکات بهداشتی ریزتر و دقیق تر و اهداف بهداشتی، گسترده تر می شوند. به طور خلاصه اهداف بهداشتی را می توان به صورت زیر بیان کرد:
1- سالم سازی محیط زیست.
2- کنترل بیماریهای واگیردار.
3- آموزش بهداشت عمومی.
4- ایجاد خدمات پزشکی و پرستاری برای تشخیص و درمان بیماریها.
5- ایجاد و توسعه، یک سیستم اجتماعی که در آن هر فرد از وسایل و امکانات لازم برای سالم ماندن برخوردار باشد تا افراد ازحق مسلم خود یعنی سلامت و زندگی طولانی بهره مند و در مواقع بیماری بتوانند از آن خدمات بهره مند شوند.
اگر افراد جامعه نکات بهداشتی را رعایت کنند ، بهداشت جامعه نیز تامین خواهد شد. بنابراین هر فردی در این کار سهمی دارد ؛ انسانها باید کوشش کنند تا از آلوده ساختن محیط زیست خود مانند هوا، آب ، زمین و... جلوگیری نمایند و از گسترش بیماریهای واگیردار با رعایت اصول بهداشتی جلوگیری به عمل آورند.
 
بهداشت در اسلام
دین مبین اسلام، اهمیت زیادی برای انسانها قائل است و با وضع قوانین بهداشتی ، نسبت به حفظ سلامت افراد، برنامه ریزی کرده است. ناگفته نماند که تندرستی فقط سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه نیز اهمیت زیادی دارد و هر کدام از اینها بریکدیگر تاثیر متقابل دارند. اسلام نیز تاکید فراوان برخود سازی افراد جهت سلامت جامعه کرده و خط مشی زندگی را برای انسانها ترسیم نموده است.
 
دراسلام کلیه مسائل بهداشتی مانند بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت روانی، بهداشت اجتماعی و ... مطرح شده و بسیاری از مباحث که هنوز علوم تجربی امروز به آنها نرسیده است به طور وسیعی مورد توجه قرار گرفته است. مثل تاثیرمعنوی حلال و حرام، نجاست و پاکی و...

دراسلام راجع به آب آلوده که می تواند سرمنشا و عامل انتقال بیماریها باشد، اشاره شده و قبل از اینکه دانشمندان به کشف و شناسایی میکروبها بپردازند سفارش شده که مصرف آب جوشیده از هر جهت سودمند است زیرا حرارت باعث نابودی میکروبها و رفع آلودگی آب می شود و انسان را از خطر ابتلا به بیماری نجات می دهد و این نشان دهنده اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری ازشیوع بیماریها دراسلام است.
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، ʜɪᴅᴅᴇɴ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان