امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اختلاف شدید دستمزد زنان و مردان در آمریکا

#1
Heart 
مطالعه اخیر درباره وضعیت اختلاف دستمزدها بین مردان و زنان در ایالات متحده نشان‌دهنده اختلاف پرداخت بیش از ۴۰ درصدی در برخی شهرهای ایالات متحده در بین کارکنان زن و مرد آمریکایی است.

به گزارش جهان به نقل از فارس، اختلاف پرداخت بین زنان و مردان در حال حاضر به یکی از معضلات اقتصادی در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا تبدیل شده است.

بنا به گزارش فوربس، در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا اختلاف دستمزد دریافتی بین زنان و مردان به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

بیشترین اختلاف دستمزد بین زنان و مردان در آمریکا مربوط به شهر استنفورد در ایالت کانکتیکات این کشور است که درآمد سالانه مردان حدود دو برابر زنان است.

متوسط درآمد سالانه مردان در این شهر بزرگ ایالات متحده بالغ بر ۱۱۸۰۶۰ دلار ارزیابی شده است؛ در حالی که متوسط درآمد زنان در همین شهر تنها ۶۳۵۵۳ دلار است که نشان دهنده اختلاف ۴۶ درصدی بین درآمد زنان و مردان در این شهر است.

شهر دیگری که با بیشترین میزان اختلاف دستمزد بین زنان و مردان را در مشاغل تمام وقت آمریکا دارد، شهر پروو در ایالت اوتا این کشور است.

اختلاف دستمزد زنان با مردان در این شهر بزرگ ۴۰ درصد ارزیابی شده است. بر همین اساس متوسط درآمد سالانه مردان در شهر پروو معادل ۶۰۰۲۳ دلار و زنان ۳۵۷۷۰ دلار است که اختلاف بسیار زیادی دارد.

اختلاف دستمزد زنان و مردان در شهر ناکس ویل ایالت تنسی نیز بسیار بالاست. در این شهر که یکی از شهرهای بزرگ ایالات تنسی محسوب می‌شود اختلاف دستمزد سالانه زنان با مردان بالغ بر ۳۸ درصد محاسبه شده است. متوسط درآمد سالانه مردان در ناکس ویل ۶۱۸۱۳ دلار و زنان ۳۸۳۷۶ دلار اعلام شده است.

در شهر باتون روژ ایالت لوئیزیانای ایالات متحده نیز اختلاف درآمد زنان و مردان ۳۸ درصد است. متوسط درآمد سالانه مردان در این شهر آمریکایی ۶۱۷۷۸ دلار و زنان ۳۸۳۷۱ دلار ارزیابی شده است که اختلاف قابل توجهی از نظر برابری اقتصادی محسوب می‌شود.

اختلاف متوسط درآمد سالانه زنان و مردان در شهر بویزی ایالت آیداهو این کشور نیز بسیار بالاست. متوسط درآمد سالانه زنان در این شهر ۳۸۰۶۷ دلار و مردان ۶۰۱۵۶ دلار است که اختلافی ۳۷ درصدی با یکدیگر دارند.

از دیگر شهرهای بزرگ آمریکا با اختلاف درآمدی جنسیتی بالا می‌توان به شهر اوگدن ایالات اوتا با ۳۶ درصد، شهر جکسون ایالت می سی سی پی با ۳۵ درصد، شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی با اختلاف ۳۴ درصدی، شهر تولسای ایالت اوکلاهاما با ۳۴ درصد و شهر اسکرانتون ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده با ۳۳ درصد اختلاف درآمد زنان و مردان اشاره کرد.

به طور کلی در حال حاضر اختلاف درآمدی بین اقشار فقیر و ثروتمند و همچنین زنان و مردان از جمله بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصادی در سطح ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۹ میلیون نفر از مردم این کشور در شرایط زیر خط فقر زندگی می‌کنند که بیش از ۱۵ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

از اصلی‌ترین دلایل بروز این معضلات اقتصادی-اجتماعی افزایش فاصله در توزیع ثروت میان اقشار مختلف جامعه آمریکاست.
اختلاف شدید دستمزد زنان و مردان در آمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  درخواست وزیررفاه از دیوان محاسبات برای برقراری حق عائله‌مندی زنان مجرد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان