امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿

#1
Rainbow 


✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1

✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1


هنگامی که فاطمه متولّد شد، نوری از او ساطع شد چنان که خانه ‏های مکّه را روشن کرد و در مشرق و مغرب جایی نماند که از آن نور، روشن نشود. ده نفر از حورالعین به آن خانه وارد شدند، هر یک دو ظرف پر از آب کوثر به دست داشتند. بانویی که پیش روی خدیجه بود، فاطمه را برداشت و با آب کوثر غسل داد. او لباس سفیدی را که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بود، بیرون آورد، فاطمه را در یک پارچه پیچید و پارچه دیگر را مقنعه‏ ی او کرد. آن گاه با او سخن گفت. فاطمه فرمود:
, اشهد ان لا اله الا الله و انَّ ابی رسول الله سید الانبیاء و ان بَعْلی سید الاوصیاء ووُلدی سادَةُ الأسباط؛
گواهی می‏دهم به یگانگی خدا و این که پدرم رسول الله، بهترین پیامبران و همسرم بهترین جانشین پیامبران و فرزندانم بهترین فرزندزاده ‏های پیغمبران هستند.، آن گاه به یکایک آن بانوان سلام کرد و هر یک را به اسم صدا زد. آن زنان نیز شادی کردند و حوری‏های بهشتی خندان شدند و به یکدیگر بشارت دادند. اهل آسمان‏ها نیز ولادت سیده‏ ی زنان عالمیان را به یکدیگر بشارت دادند. در آن لحظه، نور روشنی در آسمان پیدا شد که تا آن روز چنان نوری دیده نشده بود. این بار بانوان رو به خدیجه کردند و گفتند:, این دختر را بگیر که پاک کننده، پاک شده (طاهر و مطهر) و با برکت است. خداوند به او و نسل او برکت داده است.،
خدیجه آغوش گشود و چون کودک دلبندش در دامن او جای گرفت، خوشحالی از سیمایش نمودار شد و این چنین بود که فاطمه علیهاالسلام دختر رسالت در سال پنجم بعثت، بیستم جمادی الثانی به دنیا آمد.


✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1

این جا مکه مکرمه است.. و امروز جمعه.. 20 جمادی‏ الثانی..از سال هشتم قبل از هجرت.
شب در سحرگاهان پنهان شد.. و فجر صادق به سوی کرانه روزی زیبا روانه گشت.خانه نبوت در این روز فرخنده که روز آدینه و عید است و روز شادی منتظرمهمان است.. آن هم چه مهمانی! محمد و خدیجه هر دو، لحظه شماری می‏کنند که باردرخت نبوت را برگیرند.


✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1

ناگهان گل‏های وجود شکوفا شده به عطر افشانی می‏پردازند.
نسیم می‏وزد..
پرندگان هوا نغمه سرایی می‏کنند..
فرشتگان سپاسگزارانه سر به سجده می‏افکنند.
در آن روز فرخنده و زیبا، همراه با هلهله ملائک، پرفروغ‏ترین شعاع نور محمد،طلوع می‏کند.
و.. زهرا به دنیا به می‏آید..
پدرش به او می‏نگرد، گویا به آیینه نگریسته; خود را در سیمای دخترش می‏بیند..
خود را با تمام وجود:
با سیما.. با شکل.. با شمایل.. با رنگ..
با زیبایی.. با اخلاق.. با منش.. و با منطق.
او آن چنان به این دختر، از هر نظر، شباهت دارد که گویا او پدر را به دنیاآورده! و ام ابیها است. یا این که دو روح اندر یک بدن; نه! اشتباه نکنم; یک‏روح است در دو بدن! او آیینه تمام نمای پدر است و همه فضایل و ملکات اخلاقی ومعنوی و وارث حقیقی همه خوبی‏ها و برتری‏ها و کمال‏ها.
گل خوشبوی محمدی است که گل‏های معطر روزگار را تحت‏الشعاع قرار داده.
گلی است که بوی خوش عطرش آسمان و زمین وجود را تا برقرار است فرا می‏گیردو اگر کسی این بوی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عطر را استشمام نکند، خود مشکلی دارد که باید به سامان دهی‏ خویشتن بپردازد! به هر حال، زهرا زاده شد. پدر و مادر خرسندی غیر قابل توصیفی‏ داشتند. گرمی وجود زهرا قلب پیامبر را حرارت بخشید و سیمایش از خوشحالی،فرخنده و گلگون شد. و فروغ نورش تابش آفتاب را شرمسار کرد.
محمد و خدیجه که پیوسته شکوفایی گل محمدی را می‏دیدند، بر سرور و خرسندیشان‏افزوده می‏شد. راستی مگر نه هر پدر و مادری از دیدن فرزندشان خوشحال می‏شوند واحساس خوشبختی و سعادت می‏نمایند؟ ولی در این جا، مطلب فراتر از این است، زیراپیامبر نه تنها خوشحال است که برای این فرزند، عظمت و مقامی والا قایل است، چراکه فاطمه نه تنها دختر این پدر است که دختر برترین انسان روی زمین است. اودختر خاتم‏ المرسلین است. او از چنان حسب و نسب و شخصیت و مقامی برخوردار است که‏ هیچ کس به آن مقام نخواهد رسید.

✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1

اگر پیامبر دست زهرا را می‏بوسد و برای او احترام فراوانی قایل است، برای ‏این است که: زهرا مادر عترت طاهره است و یازده امام از این وجود مقدس به دنیاخواهند آمد.
اگر پیامبر زهرا را تعظیم و تکریم می‏کند، برای این که زهرا صدف گوهر ولایت وکانون آفتاب امامت است.

اگر زهرا مورد تقدیر و ستایش پیامبر است، برای این که زهرا مجسمه خواستارهای‏ قرآن و نماینده احکام اسلام است.. و زهرا عصاره عفت و عصمت و پاکدامنی و تقوا وپارسایی و فضیلت است.

اگر پیامبر هر صبحگاهان به در خانه زهرا می‏آید و «السلام علیکم یا اهل‏البیت‏» سر می‏دهد، برای این که ذریه پاک پیامبر از مجلی و مشکات زهرای اطهرباقی و برقرار خواهد ماند چه او تفسیر انا اعطیناک الکوثر است.

اگر پیامبر پیش و پس از هر سفری به در خانه زهرا می‏آید و بر پیشانی مبارکش‏ بوسه می‏زند، به خاطر این است که زهرا اختر سپهر رسالت و صدرنشین بساط پروردگار و گوهر شهوار کائنات و درخشنده‏ ترین ستاره ایزد منان و نقطه پرگار همه‏ فضیلت‏ها و خوبی‏ها و در یک کلمه محور همه کمال‏ها است.

اگر پیامبر «فداها ابوها» می‏گوید و به احترام این فرزند بر دستش بوسه‏ می‏زند که هیچ پدری هرگز دست دخترش را نبوسیده است‏ به خاطر این است که: این‏دست از حق علی و جانشین و وارث پیامبر دفاع خواهد کرد تا آن جا که از ستم ‏دشمنان پهلویش می‏شکند.
اگر پیامبر که تمام فرشتگان و کائنات ارضی و سمایی برایش تعظیم می‏کنند، دربرابر زهرا خم می‏شود و او را تعظیم و تجلیل می‏کنددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، به خاطر این است که: زهرافروغی از نور نبوت است که اگر نبوت به محمد ختم نمی‏شد، زهرا خود یک پیامبربود! و تعجب نکنید از این سخن که به ناحق نگفته ‏ام.

✿ویژه نامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)✿ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط AعطریناA
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معبود من! (مناجات نامه)
  زندگینامه حضرت سموئیل
  تفاوت حضرت محمد (ص) و کوروش !!
  داستان ازدواج حضرت قاسم علیه السلام در کربلا
  خلاصه ای از زندگینامه حضرت مهدی (عج)
  زندگی نامه مختصری از حضرت خدیجه (س)
  امتیازات حضرت خدیجه (س) نسبت به سایر همسران پیامبر (ص)
  دلیل رغبت حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) چه بود؟
  حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر (ص) ازدواج کرده بودند؟
  احکام ویژه کارمند از نظر مقام معظم رهبری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان